Iako distributeri u pravilu biznis ne šire tako da konkuriraju svojim partnerima-trgovcima, AWT International je unazad godine dana isprobavao takav model na hrvatskom tržištu, a sada ga planira značajno proširiti.
Prilika za rast
Ovaj igrač, koji se ovisno o segmentu natječe s Atlanticom i Orbicom, i koji je lani imao promet od 767,2 milijuna kuna, na Seminaru o elektroničkom poslovanju koji je u srijedu u Zagrebu organizirala IT tvrtka Perpetuum Mobile, najavio je kako želi imati četiri vlastite web trgovine. Saša Kolenko, član uprave AWT Internationala naveo je da jednu online trgovinu već imaju, na jednoj novoj rade, a da će ih ukupno biti četiri. "Ne želimo biti konkurencija partnerima-trgovcima, jer preko njih ostvarujemo 98 posto naše prodaje i stoga im ne želimo naštetiti već želimo pokazati da se može ponuditi i nešto više", kaže Kolenko.
98posto
prometa AWT radi preko mreže partnera-trgovaca
Navodi da surađuju sa nizom partnera od benzinskih postaja preko trgovina mješovitom robom do specijaliziranih trgovina za kućne ljubimce, kioscima, ljekarnama, lukama, frizerskim salonima i samopolužnim aparatima. Na onlineu, dodaje, surađuju s partnerima kao što su E-Kupi, Konzum Klik, Abrakadabra i Bazzar. Prva web trgovina AWT-a je ona tvrtke Dobra vina, koju je distributer lani u cijelosti integrirao u poslovanje. Kolenko navodi kako žele imati posebnu web trgovinu s ponudom igračaka, B2B trgovinu te središnju e-trgovinu sa cijelom njihovom ponudom. "Želimo da kupci i dalje proizvode kupuju kod partnera-trgovaca, ali postoje proizvodi koji su ili preskupi ili imaju premali obrta da bi bili zanimljivi našim partnerima-trgovcima i taj dio ponude je trenutačno zapostavljen", kaže Kolenko.
Jačanje pozicije
Pojašnjava da su tijekom proteklog razdoblja to iskusili sa vinima za koja već imaju vlastitu online trgovinu. Navodi da primjerice vina prodaju kroz velike trgovce, nude im posebne akcije i omogućuju da na taj način privlače veliki broj kupaca. S druge strane, navodi, u svojoj online trgovini žele imati i neka ekskluzivna vina visokog cijenovnog ranga kakva kupuju vrsni poznavatelji. Ističe da se cijenovno ne žele natjecati s partnerima. "Kako je sa skupocjenim vinima tako je i s primjerice tjesteninom u nekoliko boja, a koja partnerima možda ne nosi dovoljan obrtaj da bi im se to isplatilo držati", kaže Kolenko. Dodaje da će nastaviti podupirati i razvoj postojećih i novih partnerskih internetskih trgovina. "Mi smo poduprli stvaranje web trgovine Brick.hr, znači novog trgovca-partnera, ali kao i svi biznisi i mi moramo imati svoju strategiju e-poslovanja", zaključuje Kolenko.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu