Apple danas predstavlja novi model svog najvažnijeg proizvoda, mobitela iPhone koji najvjerojatnije neće donijeti cijeli niz tehnoloških poboljšanja kao što su do sada navikli korisnici. Pretpostavlja se da bi novi model trebao ponijeti ime iPhone 7, no pojavili su se i informacije da će se zvati iPhone 6se. Naime, ime iPhone 7 kompanija navodno namjerava sačuvati za model koji će biti predstavljen sljedeće godine, za 10. obljetnicu kultnog mobitela.
Ključni trenutak
Međutim, sa sigurnošću se može reći kako novi iPhone dolazi na tržište u ključnom trenutku. Naime, prodaja tog mobitela ove je godine po prvi puta zabilježila pad, korisnici čekaju duže na zamjenu svojih aparata, a kompanija se suočava s rastućom konkurencijom rivala poput Samsunga i kineskog Huaweija.
Podaci koji su do sada “iscurili” kazuju da će novi Appleov telefon biti tanji zbog eliminiranja ulaza za slušalice te će imati poboljšanu otpornost na vodu. Uz to, najznačajnije promjene odnose se na znatno poboljšanu kameru koja može snimati oštrije fotografije u slabijem osvjetljenju te uvođenje “home” tipke osjetljive na dodir. Veći Plus model imat će još moćniju kameru s dvostrukom lećom. Analitičari računaju i na snažniju bateriju nego u prethodnom modelu. IPhone 7 dolazi i u bogatijoj paleti boja, pa će uz sadašnju osnovnu sivu biti uvedena i crna boja u dvije nijanse – dark black i piano black, navodi britanski Telegraph.
Tržište nosive tehnologije vrijedit će 45 milijardi dolara
Promjene u ukusu potrošača značajno će povećati volumen i vrijednost prodaje potrošačke elektronike kao što su LCD televizori i nosive tehnologije, poput pametnih staova. Istraživanje Euromonitora objavljeno u utorak pokazuje da će vrijednost prodaje nosive tehnologije 2021. dosegnuti 45 milijardi dolara, nasuprot procijenjenih 18,7 milijardi dolara u ovoj godini. Na rast će najviše utjecati generacija tehnološki svjetsnih potrošača, zatim fitness entuzijasta, ali ne treba zanemariti ni modni aspekt nosive tehnologije, ocjenjuju u Euromonitoru. Prodaja bežičnih zvučnika dosegnut će 73 milijuna komada do 2021. godine što je za četvrtinu više nego sada.
Apple nije želio komentirati “glasine” o značajkama iPhonea 7, piše Wall Street Journal, pa će sve biti poznato nakon današnje prezentacije. Tada će biti poznata i cijena koja se procjenjuje od 740,5 dolara za model od 64 GB memorije pa do 836 dolara za model sa 128 GB. Apple je poznat po tome što snižava cijene starijih modela nakon predstavljanja najnovije perjanice što bi značilo da već ovog mjeseca u trgovine dolazi jeftiniji iPhone 6.
Bez radikalnih promjena
Analitičari u svakom slučaju ne očekuju radikalno novi model, ali će se prezentacija zasigurno pažljivo pratiti s obzirom da je iPhone najzaslužniji za meteorski rast Applea posljednjih godina čime se uspeo do statusa najvrednije kompanije na svijetu. Prošle goidne kompanija je prodala pet puta više iPhonea nego pet godina ranije. Taj mobitel donosi dvije trećine ukupnih prihoda kompanije. Međutim, u prošlom tromjesečju prihodi od prodaje iPhonea pali su 23 posto dok je u Kini prodaja pala većih 33 posto. Inače, iPhone je uvjerljivo najpopularniji upravo na kineskom tržištu koje je lani progutalo 58,7 milijardi dolara prodaje.
No, iPhone u svakom slučaju polako gubi svoju čar. Procjene istraživačke tvrtke International Data pokazuju da će prodaja iPhonea rasti jedva 1,5 posto godišnje do 2020. godine. S druge strane, teško je povjerovati da će Apple skrštenih ruku gledati kako mu prihodi stagniraju. Tome u prilog govori podatak da je kompanija povećala izdvajanja za istraživanje i razvoj sa 2,4 milijardi dolara iz 2011. na lanjskih osam milijardi dolara. Najviše se očekuje od Appleovog automobila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu