Slovenski proizvođač ultralakih zrakoplova Pipistrel ušao je na kinesko tržište. Zajedno s kineskim partnerom, a Pipistrel u Kini zastupa kompanija Flying Tigers, tvrtka kćer četvrtog kineskog zračnog prijevoznika po veličini Hainan Airlinesa, proizvest će za golemo tržište veći broj letjelica.
Planira se prodaja 300 do 400 zrakoplova godišnje odnosno dvostruko više nego što ih sada isporuče u svim zemljama svijeta, piše Dnevnik. Prema procjenama, do 2030. u Kini bi moglo biti 2800 privatnih letilišta, dok će kinesko tržište do 2020. trebati oko 30.000 dvosjednih i četverosjednih letjelica, što je jedanaest puta više nego što ih danas proizvede cjelokupna svjetska industrija malih zrakoplova.
194zrakoplova
isporučit će Pipistrel Indiji u sljedećih 30 mjeseci
Suradnja s Volkswagenom
Pipistrel, čiji je suvlasnik i direktor Ivo Boscarol, prije dvije godine udružio se s Volkswagenom u pohodu na Kinu. Njemački proizvođač automobila pripremio je za azijsko tržište Lamando, model višeg cjenovnog razreda, koji se u oglasima pojavljuje zajedno s malim slovenskim zrakoplovom. Volkswagenov azijski odjel oglašavanja s Pipistrelovim kineskim agentima proizveo je zajednički oglas koji je emitiran na glavnim TV postajama, kao i na internetu.
"U ovom trenutku jedrilica s pomoćnim motorom Pipistrel Taurus jedan je od prvih i još uvijek vrlo rijetkih lakih zrakoplova koji su registrirani u Kini. Taurus je prva jedrilica koji je ikada letjela preko Kineskog zida. To je ujedno i jedini zrakoplov na kineskom tržištu koji zadovoljava sve zahtjeve i očekivanja marketinškog tima za ovakvu vrstu oglašavanja", rekla je u lipnju prošle godine Taja Boscarol, glasnogovornica Pipistrela. Pipistrel je, također prošle godine, pobijedio na natečaju indijskog ministarstva obrane za nabavu 194 školske letjelice, za treniranje i obuku pripadnika indijskih zrakoplovnih snaga. Prošlog mjeseca u indijsku zračnu bazu Hindan dopremljena je prva letjelica tipa SW 80 Garud, a u sljedećih 30 mjeseci isporučit će i ostala.
Rade već 29 godina
Pipistrel iz Ajdovščine osnovan je u Jugoslaviji prije 29 godina, a dosad je proizveo više od 1500 ultralahkih letjelica i zmajeva (neke i za hrvatsku vojsku), koji su prodani u više od 80 zemalja. U travnju ili svibnju ove godine trebala je početi s radom nova tvornica u talijanskoj zračnoj luci Goriza. Međutim, gradnja je usporena zbog vandalskih napada na tvornicu u kojoj će se proizvoditi četverosjed Panthera.
Ivo Boscarol:
'Planiram automatizirani zračni prijevoz za gradove'
Više od polovice svih zaposlenika u Pipistrelu ima visoku stručnu spremu, a među njima je i deset doktora znanosti, te oni stalno pripremaju nove ideje. Ivo Boscarol također razmišlja o najvećem prometnom izazovu budućnosti. gradskom prometu. "Ovo je trenutak kada je problem promet u velegradovima. Danas je u takvim mjestima promet uređeno potpuno iracionalno. Razmišljam o letećem sustavu ili kapsuli, koja će morati biti u potpunosti automatizirana, te neće biti potrebno imati nikakvo znanje da bi se njome upravljalo, a vozilo će vas samo odvesti tamo gdje želite. Nije riječ o znanstvenoj fantastici, jer to u laboratorijima već funkcionira, a tehnologija je već toliko napredna da će je testirati piloti", kaže Boscarol. On, između ostalog, ima šest pobjeda na nacionalnom prvenstvu u letenju ultralakim zrakoplovima. Također, Boscarol drži dva rekorda u brzom letu zrakoplovom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu