Potrošnju podižu turizam, veće plaće i zaposlenost

Autor: Jadranka Dozan , 03. kolovoz 2016. u 22:00
Foto: G. Stanzl/PIXSELL

I uz lipanjsko blago usporavanje godišnje stope realnog rasta maloprodajnog prometa, prvo polugodište u trgovini na malo je 3,3% jače nego lani.

Promet u maloprodaji i u lipnju je u odnosu na isti mjesec lani realno bio veći, i to za 2,8 posto, a neprekinuti niz godišnjih stopa rasta koji traje još od preklanjskog rujna time je 'uvezao' već 22 mjeseca. U lipnju je, doduše (prema kalendarski prilagođenim podacima) stopa rasta bila nešto niža nego u svibnju u kojemu je maloprodajni promet bio 3,9 posto jači (realno) nego godinu prije.

Promatra li se cijelo prvo polugodište, trgovina na malo ove je godine 3,3 posto jača nego u isto vrijeme lani. Nastavak solidnih pokazatelja podršku ima u dobrim ostvarenjima u turističkoj sezoni, ali i poboljšanjima na tržištu rada, od realnog povećanja neto plaća do pokazatelja zaposlenosti, ističu u blic-osvrtu na preliminarne podatke državnih statističara analitičari Raiffeisen banke. Primjerice, posljednji podaci HZMO-a sugeriraju da je u lipnju broj osiguranika porastao na gotovo 1,5 milijuna, što je 22 tisuće više u usporedbi sa svibnjem.

To je ujedno peti mjesec uzastopna rasta broja osiguranika na mjesečnoj razini, dok je na godišnjoj razini rast neprekidno prisutan od ožujka prošle godine. Sve to utječe i na poboljšan potrošački sentiment, na koji upućuju i HNB-ova anketna istraživanja o percepciji potrošača, ali i najnoviji podaci o broju registriranih novih vozila. U lipnju ih je, naime, registrirano čak 32 posto više nego u istom lanjskom mjesecu.  U narednim mjesecima ekonomisti predviđaju nastavak pozitivnog trenda maloprodaje.

Tome će pogodovati povećanje turističke aktivnosti, naročito kroz kupovnu moć stranih turista, i to najviše u kolovozu, ističu u HGK. No, njezini analitičari posjećaju i da polugodišnji skor jest 3,3 posto jači nego lani, ali još uvijek i 15-ak posto ispod predkrizne razine. 

Komentirajte prvi

New Report

Close