Brendovi Radenska, Rauch, Kofola, Rajec, Semtex, Vinea i UGO u proteklom su razdoblju bili dobro prihvaćeni kod kupaca, stoga je grupacija Kofola u prvoj polovici ove godine zabilježila 3,3% rast prihoda od prodaje, u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Oni su iznosili 129 milijuna eura, a grupa je tradicionalno bila uspješna u češko-slovačkoj regiji, kao i u Sloveniji. Poljsko tržište i dalje ostaje izazov, na koji Kofola odgovara donošenjem mjera koje će osigurati stabilan rast u budućnosti.
"Tržište s bezalkoholnih pića blago raste; međutim, pad cijena nastavlja se u kategoriji Cola-tip pića i sirupa", komentirao je stanje na tržištu Jannis Samaras, direktor grupacije Kofola, i nastavlja: "Pod uvjetom da i dalje raste, čak i u takvim uvjetima, iznimno sam zadovoljan. Također započeli smo s implementacijom mjera koje će povećati profitabilnost na poljskom tržištu te u budućnosti donijeti korist kompaniji."
Dobri poslovni rezultati u češko-slovačkoj regiji i Sloveniji vidno razveseljuju dioničare grupacije Kofola. Ukupni rast prihoda od prodaje za proteklo polugodište u tim zemljama iznosio je 16, 6%. Na tržištu Češke Republike Kofola je ostvarila rast u HoReCa sektoru rastom prihoda od 15%, dok je ukupno tržište raslo samo 3,6%. Broj jedan u prodaji na češkom tržištu su i dalje brend Kofola te pića iz Rauch portfelja. Također, kao i mnogo puta do sada, s brzim rastom uspješnoj prodaji pridružio se i brend energetskih pića SEMTEX.
Položaj grupacije Kofola na slovačkom tržištu i dalje ostaje stabilan. Najpopularniji brendovi pića u Slovačkoj prema potrošačima su Rauch i Vinea. Vezano uz Adriatic regiju, konkretno Sloveniju i Hrvatsku, tvrtka je i dalje usredotočena na razvoj infrastrukture i ulaganje u marketing.
Ono što Upravu grupacije Kofola brine je izrazito složeno poljsko tržište. Ovo tržište je odgovorno za silazni trend ključnih poslovnih pokazatelja EBITDA (- 15,5%), te operativne dobiti (- 29,2%). Međutim, Kofola u Poljskoj uvodi promjene, koje bi trebale doprinjeti boljoj budućnosti kompanije kroz višu profitabilnost i stabilan rast. Zajedno s modernizacijom proizvodne linije i skladišta u pogonima Kutno i Grodzisk Wielkopolski, Uprava je donijela odluku da se usredotoči na proizvodnju u dva od ukupno tri proizvodna pogona. Takva odluka uzrokovat će prestanak proizvodnje u podružnici Bielsk Podlaski. Također treba dodati, da je, osim stanja na tržištu Poljske, još jedan razlog za smanjenje EBITDA također i intenzivno ulaganje Kofola grupe u Adriatic regiju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu