Šef Tesla Motorsa Elon Musk, nakon što smo jučer pisali da dovršava nešto veliko, otkrio je svoj "master plan", koji predstavlja razvoj tvrtke u dugoročnom razdoblju. Musk ga je sažeo u nekoliko točaka, odnosno: integriranje proizvodnje solarne energije i baterija, razvoj proizvodnje električni pogonjenih kamiona, autobusa za javni prijevoz i dostavnih (pick-up) vozila, te uspostava biznisa car-sharinga, dijeljenja prijevoza.
Bloomberg i Reuters navode da je Musk plan iznio dijelom i da objasni kako će spojiti svoje dvije tvrtke, Teslu i Solarcity, koje vidi kao pokretače da se odmaknemo od fosilnih goriva prema energiji iz obnovljivog izvora. Jedno od poglavlja velikog plana jest graditi solarne krovove s baterijama, koji bi korisnicima omogućili da stvaraju stvoju električnu energiju, a u čemu će i Solar City imati svoju ulogu posredstvom, uz ostalo, mobilnih aplikacija. Zanimljivo je i proširenje proizvodnog portfelja Tesle na teška vozila, nakon osobnih automobila istoimene marke. "I teški kamioni i vozila za javni prijevoz su u ranim stadijima razvoja, a bit će spremni za predstavljanje iduće godine", navodi Musk.
Mediji pišu da bi modeli mogli biti Semi (teretni kamion) i samovozni minibus za puno ljudi, te da se priprema i manje SUV vozilo, na platformi Modela 3, takozvani Model Y.Razrađuje se i Teslin autopilot i samovozni automobil, 10 puta sigurniji nego u autima sa živim vozačem. Intrigantna je i Muskova ideja o car-sharingu, koji bi vozilo učinilo efikasnijim. "Kad ne koristite svoj samovozni auto, možete ga staviti na raspolaganje Teslinoj floti da ga mogu koristiti i drugi vozači. Od njihove vožnje koju bi plaćali vi biste stvarali prihod", glasi Muskovo objašnjenje.
Gigafactory idući tjedan
Smanjit će cijenu baterija za 30 posto
Okosnica, kažu, Tesline budućnosti, jest tvornica koja se dovršava u američkoj državi Nevada, a koja i nazivom govori o svojoj važnosti. Gigafactory se otvara 29. srpnja, a u pogonu veličine 51 hektar radit će 6500 ljudi. Proizvodit će litij-ionske baterije, cilj je da ih se do 2020. stvori više nego kod svih drugih zajedno. Cilj je goleme tvornice smanjiti cijenu proizvodnje Teslinih baterija, a time i njegovih elektroautomobila, za 30 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu