Dok većina informatičkih tvrtki jača poslovanje s proizvodnjom softvera, zagrebačka tvrtka Infodom, koja je do prije šest godina prema istraživanju agencije IDC Adriatics, uz APIS IT i IN2 grupu, bila jedna od tri najveća proizvođača softvera po narudžbi u Hrvatskoj, nastavlja širiti posao u području obrazovanja.
Infodom je svoj segment poslovnog obrazovanja izdvojio i osnovao ustanovu za obrazovanje odraslih Innovation and Leadership Business Academy (ILBA). Slavko Vidović, direktor Infodoma, koji je novu ustanovu za obrazovanje odraslih predstavio u utorak u Zagrebu, kaže da je ovo način na koji se Infodom transformira.
Digitalno poduzeće
"I mi se transformiramo. Prije desetak godina radili smo softver za IBM, Oracle i druge kompanije, a potom smo krenuli u razvoj vlastitih softverskih proizvoda, sistemske integracije, konzultantskih usluga i u posljednje vrijeme obrazovanja", kaže Vidović. Navodi da trećinu prihoda Infodoma danas čine konzultantske usluge te usluge dizajna poslovnih modela za tvrtke koje se žele digitalno transformirati. Trećinu čine poslovi sistemske integracije, a trećinu prodaja softverskih proizvoda koje su sami razvili.
75posto
tržišta u idućih 15 godina činit će kupci potpuno drugačijih vrijednosti
Tvrtka Infodom je prema podacima Poslovne Hrvatske u 2015. godini imala pad prihoda od 12,5 posto na 30,1 milijuna kuna. Neto dobit tvrtke iznosila je 574,2 tisuće kuna, a zapošljava 75 stručnjaka kojima je prosjećna neto plaća narasla sa 7301 na 8253 kune. "Nedavno smo napravili interni hackathon u okviru kojeg smo razvili šest novih proizvoda, a sada radimo na jačanju segmenta obrazovanja. Inoviramo na svim razinama, jer to je ono što moraju činiti digitalna poduzeća", kaže Vidović.
Boris Blumenschein, direktor ILBA-e kaže da su digitalne tvrtke u srži onoga što žele približiti polaznicima nove obrazovne institucije. Navodi da Infodom već sedam godina razvija svoju poslovnu akademiju i da će ILBA menadžerima svih profila otvoriti mogućnost da upoznaju procese digitalne transformacije kroz 12 programa. "Želimo ponuditi ne samo teorijsku podlogu već i praktična znanja i vještine koje će onda biti praktično primjenjive kako u startupima tako i u velikim kompanijama", kaže Blumenschein.
EU potpore
Navodi da će u idućih petnaest godina 75 posto tržišta činiti kupci koji razmišljaju poput Millennials, odnosno imaju potpuno drugačiji set vrijednosti od onih kojeg, posebno velike kompanije, njeguju danas. Usto, potraga za talentima, nove tehnologije, brzina razvoja i drugi čimbenici utječu na sve snažniju potrebu za digitalnom transformacijom. No, ujedno i za cjeloživotnim obrazovanjem. Lani je Vlada iz EU strukturnih fondova povukla 29 milijuna kuna za 25 programa obrazovanja odraslih. S prosječnih, više od milijun kuna bespovratne potpore, financirano je mnogo programa ICT naobrazbe odraslih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu