Nastavlja se pozitivan trend ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima

Autor: Marta Duić , 19. srpanj 2016. u 14:01
Photo: Thinkstock

Prema podacima HURA-e zabilježen je značajan rast ulaganja u internetsko oglašavanje

Hrvatsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje (HURA),vodeće strukovno udruženje sektora marketinga i tržišnih komunikacija u Hrvatskoj objavilo je rezultate HURA Media AdEx-a (Advertising Expenditure), prema kojima su oglašivači u 2015. godini u zakup oglasnog prostora kod primarnih komunikacijskih, kanala televizija, novine, magazini, radio, posteri i internet uložili uložili ukupno 1.452.000.000,00 kuna što je 3,1% više u odnosu na prethodnu godinu, čime ulaganje u oglašavanje drugu godinu bilježi porast. 

Uz to, već drugu godinu zaredom internetsko oglašavanje bilježi značajan rast, u odnosu na 2014. godinu porast je za čak 43,6%.  Porast je zabilježen i u segmentima televizijskog oglašavanja te klasičnog display oglašavanja dok je pad od -10,4% zabilježen u ulaganju u oglašavanje kroz tisak, čime se ovaj negativan trend nastavlja i u odnosu na 2014. godinu. Podatci za 2015. godinu pokazuju nastavak dominacije oglašavanja na televiziji u ukupnom volumenu oglašavanja gdje televizija predvodi s udjelom od 51%, nakon čega slijede oglasi u tisku s 18,9% te internetsko oglašavanje  u udjelu od 11,6%. 

 "Rezultati AdEx-a reflektiraju pozitivne pomake u našoj industriji za koje se nadamo da će se nastaviti i u budućnosti. Povećanje investicija oglašivača iznova potvrđuje važnost oglašavanja i dodane vrijednosti koju donosi njihovim tvrtkama i poslovanju. Čak i zabilježeni pad investicija u oglašavanje u tiskovinama je dijelom posljedica povećanja ulaganja u on-line oglašavanje kod istih izdavača”, komentirao je Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i voditkj medijske sekcije koje je pripremala HURA Media AdEx.

Inače, HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) je pojam koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procjena je ulaganja u oglašavnje kod glavnih TV postaja, većih izdavača tiskovina i njihovih internet izdanja, radija, većih dobavljača vanjskog oglašavanja i općenito ulaganje u oglašavanje na internetu. Podaci predstavljaju procjenu netto investicije u ATL oglašavanje po tipu medija, u milijunima kuna, prema stručnoj procjeni HURA-inog Odbora za medije. Procjena ne uključuje kreativu, produkciju i specijalne formate.

Primarni izvori podataka za procjenu su MediaPuls (IpsosPuls), AGBNielsen FINA te Medijske agencije HURA-e.

Komentirajte prvi

New Report

Close