Prometni stručnjak pojasnio zašto je za vikend došlo do kaosa na A1

Autor: Poslovni.hr , 19. srpanj 2016. u 12:13
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Loš posao obavio je i HAK, koji osim uputa, građanima nije dao upotrebljiv savjet. Informacije su bile neažurne i pogrešne, a nije se snašla ni prometna policija. Iako se za gužvu djelomično može okriviti vrijeme tj. ekstremna bura i požar kod Zatona Obrovačkog, HAC i Ministarstvo prometa i dalje su zatečeni nespremni.

Prošli vikend na autocesti A1 veliki zastoj prouzročio je kolone dugačke do 50 kilometara. Prometni stručnjak Željko Marušić kazao je N1 da smatra da Ministarstvo prometa ne vlada dobro situacijama, bilo da je riječ o sigurnosti u prometu ili rješavanju kriznih situacija. 

Loš posao obavio je i HAK, koji osim uputa, građanima nije dao upotrebljiv savjet. Informacije su bile neažurne i pogrešne, a nije se snašla ni prometna policija. Iako se za gužvu djelomično može okriviti vrijeme tj. ekstremna bura i požar kod Zatona Obrovačkog, HAC i Ministarstvo prometa i dalje su zatečeni nespremni. 

"Neodgovornost i nestručnost Ministarstva prometa i HAC-a, u situaciji koja se mogla i trebala predvidjeti, napravili su neprocjenjivuštetu turizmu, za ovu i sljedeće sezone", smatra Marušić.

Marušić tvrdi da je kumovala i tehnička Vlada, koja je neorganizirana i nedjelotvorna, a njezini političari ne bore se za važne nacionalne interese jer se i ne nalaze na radnom mjestu. 

Ključne greške prema Marušiću su:

– Vozače se nije upućivano na alternativne pravce: iz sjevera da u Perušiću i Gospiću silaze s autoceste A1, na državnu cestu prema Oštarijama, Karlobagu, Maslenici i Zadru, odnosno Budaku, Svetom Roku, Gračacu, pa Kninu, odnosno Benkovcu. Iz pravca juga kolone vozila s autoceste A1 trebalo je skidati već iza Splita, pa u Šibeniku, na državnu cestu Drniš – Knin – Gračac…

– Nisu se potpuno otvorile naplatne kućice na Svetom Roku, čime bi se znatno smanjile gužve, a 'šteta' zbog nenaplaćene cestarine bila bi mnogostruko, neprocjenjivo manja od nastale izravne i neizravne štete zbog prometnog kaosa i maltretiranja naših građana i turista.

– Policija je propustila izdvojiti teška vozila, autobuse, kampere i motocikle, a potom osobna, u kolonama pod pratnjom ('rotirkama'), brzinom do 30 km/h, bez objektivnog rizika, provesti kroz područje zahvaćeno burom.

Komentari (3)
Pogledajte sve

I u ovom slučaju ista priča kao i uvijek. Razglaba se i debatira tema do milje volje, ponavlja nekoliko puta. “Stručnjaci” iskaču sa svih strana, puni se ionako preveliki, suštisnski prazni domaći medijski prostor. Nitko se ne proziva, nitko ne odgovara. Oni koji su pogriješili ništa nisu naučili iz ovog, njima je dakako to sve normalno i uvijek ima “logični” razlog zašto je došlo do ovog ili onog. Ako su pomno slušali na što su se žalili turisti iz onih naprednijih država (a tu ubrajam svakako i Poljake i Čehe, čije su zemlje naprednije od naše) onda će shvatiti gdje su griješili i što se očekivalo. Problem nije samo u načinu informiranja i rješavanja problema na terenu, on je infrastrukturne prirode, jer je pokazao da kao prvo prometna policija loše obavlja svoj posao u izvanrednim situacijama a u drugom slučaju ne postoje alternativna rješenja na terenu kad se ovakvo što dogodi. O svemu samo pričati na veliko i krivicu prebacivati na drugog kao vrući krumpir dok se krug ne zatvori, pa ista priča iznova, zasigurno nije rješenje. Dakle samo razglabanje dok je tema vruća u medijima i onda opet zatišje do sljedećeg, identičnog slučaja. Tako se ne rješavaju problemi, mane i nedostaci u sustavu. To je samo skrivanje uvijek istih problema pod sag, koji takvom praksom samo postaje sve viši a time ništa nije riješeno, samo se gomilaju problemi koje se ne želi rješavati.

TAJ dan – ja sam sebi umislila da ću pogledati neke pozicije stanova na Žnjanu….!!!
Nakon 2 sata čekanja na ulasku u centar …. na pamet su mi pale sve psovke ovog svijeta, za
cirkus, kaos i nesposobnost PROMETNE POLICIJE….
Nakon što su me napustili živci , nazvala sam centar 112….i pitala -ima li nade da se ubrza ovaj promet u Splitu, na što je dežurni ljubazan čovjek , brzo rekao…EVO, SPOJIT ĆU VAS S PROMETNOM U SPLITU,
PA NJIMA RECITE…..javio se dežurni u Splitu, glasom….kao da se upravo probudio,….

Pitam ga…..da li Vi znate regulirati promet , kad je gužva…A di ste…aaa…tamo je gospođo uvik gužva..
Znate , šta mi ovdje gore u Hrvatskoj na sjeveru radimo kad je gužva…? …
Šta…? Evo, mi lijepo zatvorimo semafore- i postavimo policajce da brzo raščiste gužvu i svi zadovoljni..

A Vi tamo gore sve znate….ironično je odgovorio…..di ću ja sad nekog nać…..nemam koga postavit….

Ajd sve u 3pčm. …. ON , u SPLITU ! – nema ljudi…..pa, gdje su….piju pivo na ULTRI, dočekuju
turiste na aerodromu…???? Treba im poslati pojačanje iz unutrašnjosti-.-.-jer su na
neplaćenom…????

ne treba biti nešto posebno stručan, da se rad osoblja u HAC zaduženog za normalno funkcioniranje prometa ocijene negativnom ocjenom, kako ove, tako i svih dosadašnjih sezona, u velikoj mjeri od nikakve pomoći im nisu niti službenici MUP-a, nikada nemate obavijesti o pravom stanju, o alternativnim pravcima, helikopteri letaju bez veze, umjesto da na vrijeme uoče problem i predlože moguća rješenja, koliko puta sam naišao na nekoliko čepova na autocesti radi prometnih nesreća, ali nitko ne preusmjerava vozače na obilazak lokalnim cestama, radio čeka da mu vozači javljaju problem, kao da policija nema tužibabe, naravno da onda dođe do zagušenja i onda svi ostanu zarobljeni na cesti nekoliko sati, umjesto da lagano krenu van i svatko svojim pravcem, koliko sam puta gledao da se u određenom pravcu ne možeš kretati ni 50 km/h, dok na drugoj strani iz suprotnog pravca tu i tamo prođe koji automobil, kao da je problem imati pripremljeno nekoliko alternativnih prijelaza i postaviti stupiće, tako da se rastereti opterćeni pravac, najbolje se to vidi na ZG-KA pri praznicima i udarnim terminima za jug, ali zato negdje imate uredno postavljene stupiće radi izvođenja radova, pogađate da nema ni radova ni radnika, kao da plaćaju Bandiću najam stupića

New Report

Close