Turski ulagač Doğuş Grupa mogao bi, kako neslužbeno doznajemo, uskoro plasirati novu akviziciju u Hrvatsku, a zainteresirani su za preuzimanje NCP remontnog brodogradilišta, koje se nalazi pokraj njihova resorta i marine u Šibeniku u Mandalini. Na taj bi način, kažu nam izvori, zaokružili ponudu za gosta, ali i iskoristili know-how koji postoji u hrvatskoj brodograđevnoj industriji.
Nedavno su preuzeli veliko brodogradilište u Barceloni u kojoj se vrši remont megajahti i do 200 metara dužine pa slično namjeravaju razviti i u Hrvatskoj. Svoj interes za preuzimanje ACI-ja u kojem već drže 10,87 posto udjela ne skrivaju, a predali su i ponudu za Marinu Zadar, čiju prodaju osporava Tankerkomerc. Prvostupanjski sud, kažu u Doğuşu, potvrdio je legitimnost natječaja koji je svojedobno pokrenulo resorno ministarstvo za koncesiju nad tom marinom, ali je Tankerkomerc uložio žalbu na to rješenje.
U međuvremenu Turci preuređuju zgradu Maraske u luksuzni hotel koji će vjerojatno biti pod upravljanjem brenda Hyatt. U kompaniji tek potvrđuju da je riječ o posebno luksuznom brendu, ali ne navode ime. U projekt koji uključuje hotel i dodatne maloprodajne i zabavne sadržaje ulažu oko 100 milijuna eura, pa će ukupan iznos ulaganja turske korporacije u sedam godina narasti na 350 milijuna eura, a broj zaposlenih na 500.
U Doğuş Grupi razmišljaju i o kupnji hotela u Splitu, ali ne otkrivaju karte pa je teško spekulirati o kojem je točno objektu riječ. Samo kažu da je to “područje na kojem žele biti aktivni i da stoga razmatraju alternativu”. U Zagrebu su nedavno kupili poslovnu zgradu, a otkrivaju da će u glavni grad dovesti jedan od najpoznatijih mesnih restorana u Turskoj – Nusr-Et koji je zbog originalnosti svog osnivača stekao kultni status.
Kompanija koja u sastavu ima oko 300 tvrtki i upravlja imovinom ukupne vrijednosti 109 milijardi eura nedavno je prodala 15 posto dionica u turskoj banci Garanti za 2,5 milijardi dolara i od tada snažno ulaže u turizam. Za sada ima osam hotela i 19 hotela pod upravljanjem te 11 nautičkih marina, ali u planu je znatno širenje. Kupuju hotele poput Villa Magna, slavnog hotela u Madridu, a objasnili su nam da stvaraju kolekciju prepoznatljivih svjetskih hotela koje će ujediniti pod jednim kišobranom. Pritom ne žele razviti hotelski lanac već stvoriti pool luksuznih hotela unutar jedne tvrtke. Stoga i u Hrvatskoj traže hotel koji bi mogao biti dio te “antologije”. U Hrvatskoj trenutačno ostvaruju oko 30 milijuna eura prihoda godišnje kroz dva hotela i tri marine, ali daleko su od povrata investicije.
– Daleko smo od očekivanih prihoda, ali ne žuri nam se i nismo nezadovoljni. Spremni smo čekati i investirati – rekao je vlasnik grupe Ferit Şahenk koji često naglašava da vjeruje u hrvatski potencijal te da Hrvatska mora krenuti putem razvoja turizma za goste visoke platežne moći.
Ponovio je da namjerava u Hrvatsku dovesti svjetski poznate regate i gliserske utrke, ali i da je naša obala još uvijek nepoznanica gostima koji traže luksuzne destinacije. Turistički segment Doğuş Grupe obraća se upravo tom profilu gostiju, a Sahenk tvrdi da je presudno stvoriti istu razinu usluge u svakom objektu ili destinaciji koji se nude na tržištu kako bi maksimizirali profitabilnost. Zbog toga smatra da ulagači moraju raditi sa zajednicom i razvijati destinaciju, a ne samo svoju investiciju jer bez te sinergije nema dugoročnog uspjeha.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu