Prodaja modela Twingo, koji se proizvodi u Renaultovoj slovenskoj tvornici Revoz, u prva četiri mjeseca doživio je značajan pad prodaje od 20 posto, i to u klasi automobila u kojoj konkurencija raste. Hoće li se to osjetiti u tvrtkama u lancu dobavljača jedne od najvećih proizvodnih kompanija u Sloveniji, pita list Finance. Twingo unatoč uspješnoj prodaji u Francuskoj (43 posto ide na to tržište) ne može nadomjestiti gubitak na drugim tržištima. Zato je na popisu deset najprodavanijih malih automobila u odnosu na prošlu godinu pao s četvrtog na peto mjesto.
Smanjena proizvodnja
Revoz je prošle godine povećao proizvodnju za deset posto, na 129.400 vozila, što je samo 61 posto proizvodnje vozila u tom poduzeću u odnosu na 2009. godinu. Gotovo sve prihode, 99 posto, ostvaruju na inozemnim tržištima, a prošle godine su povećani 38 posto. Je li ovogodišnji pad prodaje Twinga, unatoč tome što se u Novom Mestu proizvodi i skuplji model Smart, ali u daleko manjem broju, ugrozio ovogodišnje prihode Revoza, pita slovenski poslovni list.
"Već u listopadu prošle godine, nakon što je bilo očito da prodaja neće ispuniti očekivanja i planove, prilagodili smo obujam proizvodnje sa 42 vozila na sat na 38 vozila. Uz te mjere, osigurali smo normalno funkcioniranje tvornice i zadovoljili potražnju na tržištu. Procjenjujemo da će na kraju godine broj proizvedenih Twinga biti na sličnoj razini kao i godinu ranije. Smanjenje obujma proizvodnje trenutno nije u planu. Kako su poslovni rezultati u velikoj mjeri ovisi o proizvedenim količinama vozila, procjenjujemo da će oni ove godine biti na sličnoj razini kao i prošle godine, ili malo bolji. Sljedeće godine, kada će tvornica raditi u najmanje dvije i pol smjene očekujemo rast", kažu iz Revoza, koji je treći najveći slovenski izvoznik.
Razočarani dobavljači
"Narudžbe su takve kakve su bile najavljene. Ne osjećam pad prodaje u prvih nekoliko mjeseci ove godine", rekao je jedan od dobavljača Revoza. Na početku proizvodnje Twinga i Smarta u travnja i lipnja 2014. godine očekivana je toliko visoka prodaja da je u listopadu iste godine uvedeno pola treće noćne smjene, ali to je u ožujku 2015. godine otkazano. "Narudžbe su slabije nego što smo očekivali prilikom pokretanja proizvodnje prije dvije godine, ali se novo pogoršanje ne osjeća", rekao je dobavljač.
Očekuje se da će se u Novom Mestu sljedeće godine početi proizvoditi i Renaultov model Clio.Trenutno, Revoz zapošljava više od 2200 radnika što kompaniju iz Novog Mesta čini drugim najvećim poslodavcem u jugoistočnoj Sloveniji, iza Krke. Od 26 tisuća zaposlenika u tvrtkama u Dolenjskoj osam posto radi u Revoz. Prosječna bruto plaća u Revozu je manje od slovenskog prosjeka i od prosjeka u općini Novo Mesto, kojeg podiže Krka. Revoz za Dolenjsko nije tako presudan kao što je na primjer bila Mura za Prekmurju, jer je u jugoistočnom Sloveniji priličan broj velikih industrijskih poduzeća, zaključuju Finance.
Veliki izvoznik
Revoz po prihodima uz bok Krke
Prihodi Revoza gotovo su jednaki kao u Krkin, te dvije kompanije jedine su u Dolenjskoj čiji su prihodi lani bili veći od milijardu eura, a Krka je nadmašila Revoz za gotovo 60 milijuna eura. Na trećem mjestu po prihodima u toj regiji je Adria Mobil sa 262 milijuna eura prihoda. Tvrtke u jugoistočnoj Sloveniji prošle su godine, prema bazi podataka AJPES, ostvarile pet milijardi eura prihoda, što znači da je svaki peti euro ostvaren u Revozu. Prema prodaji zauzima sedmo mjesto u Sloveniji i ima šest puta veće prihode od Luke Kopar. Revoz je značajan izvoznik, veći su samo GEN-I i Krka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu