Hrvatske putničke agencije i ruski touroperatori pojačavaju komunikaciju i suradnju kako bi u Hrvatsku dolazilo više ruskih turista tijekom cijele godine, istaknuto je u četvrtak na potpisivanju ugovora između Udruge hrvatskih putničkih agencija i Udruge turističkih operatora Rusije, u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Ugovor su potpisali predsjednik UHPA-e Boris Žgomba i direktorica ATOR-a Maja Lomidze, u prisustvu direktora predstavništva HTZ-a u Moskvi Rajka Ružičke te direktora Glavnog ureda HTZ-a Ratomira Ivičića.
Ivičić je naglasio važnost ruskog tržišta za hrvatski turizam te vrijednost agencijske suradnje za hrvatsku i rusku turističku industriju, pogotovo što se dogovara u godini u kojoj se nakon nekoliko godina pada, bilježe porasti dolazaka i noćenja ruskih turista.
"Ruskih turista ove je godine u Hrvatsku u prva četiri mjeseca došlo 21 posto više, a ostvarili su 8,5 posto više noćenja nego u isto vrijeme prošle godine. Vjerujemo da će se uz jaču suradnju turističkih partnera dviju zemalja trend porasta s tog tržišta zadržati do kraja godine, u kojoj je moguće da ukupno dođe više od lanjskih oko 105 tisuća ruskih turista", kazao je Ivičić dodajući da su s tog tržišta dobre brojke bile u svibnju i lipnju.
Ugovor o suradnji UHPA-e i ATOR-a ocijenio je dobrom platformom za buduću suradnju hrvatskih agencija i ruskih touroperatora, pogotovo što je rusko tržište većinom avio i tržište ovisno o paket aranžmanima koje mogu ponuditi upravo agencije. Nada se da će slijedom svega toga u Hrvatskoj više ruskih turista biti i u jesen i zimi, pri čemu su neki od najvažnijih hrvatskih aduta adventske manifestacije i zdravstveni turizam.
Slično su uvjereni i Žgomba i Lomidze koji će, kako se izvijestili, detalje konkretne suradnje dogovarati u idućim tjednima, poput mogućnosti za više charter letova iz Rusije prema Hrvatskoj, suradnje s hotelima i zračnim lukama te drugima, a oboje su najavili i da ugovor neće biti mrtvo slovo na papiru.
"Glavni cilj ove suradnje je zaustaviti pad odnosno povećati turistički promet iz Rusije za što na tom tržištu ima dosta potencijala, kao i da tom tržištu otvorimo sve hrvatske regije i gradove, pogotovo Zagreb, Dubrovnik, ali i Dalmaciju i ostalo", kazao je Žgomba ističući kako u Hrvatskoj ima dosta agencija koje su spremne ozbiljno i više nego do sada raditi s tim tržištem.
Napominjući kako je ugovor s UHPA-om i Hrvatskom treći takav međunarodni ugovor ATOR-a nakon Izarela i Italije, Lomidze je poručila da se ruski turisti zanimaju za Hrvatsku, da ju dosta dobro poznaju i poštuju njene prednosti poput lijepe prirode, čistog mora, bogate kulturne i enogastronomske ponude, ali sada i dodatno zbog sigurnosti boravka.
"Rusi vole turistički dolaziti u Hrvatsku, no uz brojne prednosti tu vidimo i neke nedostatke, prije svega u skupim i kratkoročnim vizama koje bi trebale biti jeftinije i dostupnije, a i cijene turističke ponude su visoke s obzirom da su Rusi zbog pada vrijednosti rublja u situaciji manje kupovne moći u svim euro i dolarskim destinacijama pa bi bilo dobro da su cijene u Hrvatskoj manje", naglasila je Lomidze.
Ni ona ni Žgomba ne vjeruju da će se ove pa ni idućih dogoditi neko bitnije 'prelijevanje' turističkog prometa iz Rusije u Hrvatsku zbog problema u drugim odredištima poput Turske, Egipta i Tunisa, koja nude niže cijene od Hrvatske.
"Hrvatska je ove godine jedina zemlja koje ne bilježi pad broja ruskih turista, a za tjedan-dva unatoč terorizmu očekujemo i da krene veći broj chartera prema Turskoj koja uz Tunis ove godine zbog nižih cijena i najviše privlači ruske turiste. Dosta se putuje i u Bugarsku, na Cipar, u Španjolsku, Grčku i Italiju, ali ove godine ipak očekujemo nastavak pada ruskih turističkih putovanja u inozemstvo do 25 posto te bi Rusa koji putuju izvan zemlje moglo biti i ispod lanjskih 12 milijuna", kazala je Lomidze.
Iznijela je i podatke da je do prije nekoliko godina Rusa turistički najviše godišnje bilo u Turskoj i Egiptu, ukupno oko 4,5 milijuna, ali da se sada to više ne može očekivati u tom nego u znatno manjem broju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu