Projekt poslovnog restrukturiranja i refinanciranja obveza cestarskog sektora danas tehnička Vlada još je na početku svog mandata utvrdila kao jedan od visokih prioriteta.
1,8mlrd.
eura teži plan refinanciranja koji se treba(o) razraditi
Međutim, nakon što su mjesecima ministri Oleg Butković i Zdravko Marić isticali da se o tome razgovara sa Svjetskom bankom te da se u suradnji s njom predviđa refinanciranje čak 1,8 milijardi eura ili 40-ak posto dugova vezanih uz cestogradnju, čini se da je taj plan, poput niza drugih, stavljen na led. Pregovori sa Svjetskom bankom navodno su potpuno obustavljeni. Istina je da će konkretne odluke o tom projektu pasti na buduću Vladu, no znači li to da zbog izbora trebaju stati i određeni tehnički poslovi i pripreme stručne podloge?
Uz bilancu opterećenu s više od 40 milijardi kuna dugova pospremanje tog sektora s razlogom je ocijenjeno prioritetnim, a ima li se u vidu da dogodine dinamika dospijeća zahtijeva rješavanje gotovo milijardu eura obveza, novoj Vladi zasigurno bi bilo bolje da s razradom optimalnog plana refinanciranja ne kreće od nule.
I u startu nepotrebno izgubi tri-četiri mjeseca. Za pripremne aktivnosti analiza i razrade plana refinanciranja Vlada na odlasku s pozivnim je natječajem krenula mjesecima prije nego što je postala tehnička. A nakon što su zainteresirani kandidati podastrli tehničke ponude, početkom lipnja predviđeno je bilo i otvaranje pristiglih financijskih ponuda (njih šest-sedam, među kojima i Rothschild, Blackstone, Lazard) te konačan izbor konzultanta. Međutim, iako je od tog roka prošlo već mjesec dana iz resornog ministarstva prometa nema informacija je li to obavljeno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu