Uz pomoć IT stručnjaka do praktičnih znanja za budućnost

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 23. lipanj 2016. u 22:00
Na radionici u Sisku mladi su se upoznali s softverima koji su im dostupni besplatno

Do sada je Microsoftovim edukativnim aktivnostima na globalnoj razini obuhvaćeno više od 300 milijuna mladih u više od 100 zemalja svijeta.

Microsoft, vodeća svjetska kompanija u proizvodnji softvera, usluga i rješenja, na globalnoj razini posebnu pažnju posvećuje educiranju mladih. Titulu društveno angažirane kompanije dobili su zahvaljujući brojnim aktivnostima kojima je cilj potaknuti roditelje, učitelje, vlade i udruge da mlade pouče korištenju te kreiranju novih tehnologija. Navedeno će mladim inovatorima, smatraju u Microsoftu, pomoći u osamostaljivanju i pozicioniranju sebe kao pokretača kvalitetnih društvenih promjena.  

Računarske vještine
U skladu s time, u posljednjih nekoliko mjeseci Microsoft Hrvatska je u suradnji s brojnim partnerima održao brojne aktivnosti i radionice kojima je mladima pružena prilika za usvajanjem novih znanja i vještina iz područja tehnologije, posebice računarstva. Posljednja u nizu bila je radionica Najmoderniji online softveri za veću produktivnost, održana početkom lipnja, namijenjena učenicima srednjih škola i fakulteta, a iza koje kao organizacijski tim stoje Microsoft Hrvatska i Poduzetnički inkubator Sisak – PISAK. Cilj radionice, na kojoj je sudjelovalo gotovo 60 mladih iz Tehničke škole Sisak, Gimnazije Sisak i Metalurškog fakulteta u Sisku, bio je upoznati mlade sa softverima koji su im besplatno dostupni kao i pokazati njihovu primjenu za svakodnevne zadatke s kojima se susreću tijekom obrazovanja i koji će im koristiti kasnije u poslovanju.

 

61posto

sudionika ovogodišnjeg YouthSPark Live događaja izjavilo je da želi graditi karijeru u ICT-u

Dio je to šireg projekta Poduzetničkog inkubatora Sisak – PISAK kojim se želi stvoriti okruženje koje će svojim znanjima, kvalitetom i umrežavanjem inovativnih ideja omogućiti razvoj malog i srednjeg poduzetništva, startup kompanija i dobrih poduzetničkih projekata. "Dolaskom Microsoft-ovih stručnjaka i tehnologije u PISAK, otvaraju se nove mogućnosti i prilike razvoja specifičnih znanja i vještina u Sisku i vjerujemo da je to tek početak uspješne suradnje kroz koju će se razviti Microsoft inovacijski centar u PISAK-u. Mladi ljudi, studenti i učenici tako će u Sisku moći učiti od najboljih IT stručnjaka, raditi sa najnovijim alatima i razviti nova konkurentna IT znanja i vještine", poručila je voditeljica projekta PISAK Krunoslava Kosina – Milutinović.  

U skladu s Microsoftovom misijom pripreme novih snaga za poduzetničke pothvate na tržištu rada na svjetskoj se razini organiziraju i jednodnevna događanja u sklopu kojih mladi imaju priliku steći nova znanja i pristup informacijama. Do sad je takvim aktivnostima na globalnoj razini obuhvaćeno više od 300 milijuna mladih u više od 100 zemalja svijeta, dok je u Republici Hrvatskoj YouthSpark Live u travnju ove godine održan drugu godinu za redom. Zagrebački je YouthSpark Live na cjelodnevna predavana i radionice o ICT tehnologijama privukao više od 80 učenika srednjih škola iz Zagreba, Krapine i Zaboka. Događaj je realiziran u suradnji kompanije Microsoft Hrvatska s Udrugom Fondacija Mozaik, službenim predstavnikom globalne Udruge Tech Soup Balkans, koja pruža podršku organizacijama civilnog sektora za unaprjeđenje korištenja i primjenu najnovijih tehnologija u svakodnevnom radu, te Visokim učilištem Algebra.

"Željeli smo osigurati uključivanje većeg broja učenika s većeg područja, no optimalno je da na događanju bude oko 100 učenika. Voljeli bismo sljedeće godine uključiti više sudionika u projekt i vjerujem da ćemo moći napraviti iskorak služeći se uslugom Skype for Business, a time omogućiti praćenje događanja i na drugim lokacijama", rekao je voditelj odnosa s javnošću Microsoft Hrvatska Goran Pivarski. Iz kompanije Microsoft Hrvatska poručuju i da u svoje akcije redovito uključuju više zainteresiranih strana poput CARneta koji pruža stručnu pomoć pri odabiru škola te Ministarstva znanosti i sporta i Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih koji su također dali svoji doprinos.

"YouthSpark je usmjeren na djecu od 15 do 18 godina i odaziv na događanje je gotovo stopostotan. Ravnatelji i učitelji škola već pri prvom kontaktu uviđaju vrijednost inicijative jer mladi dobivaju priliku učiti od IT stručnjaka i priliku da s njima komuniciraju o praktičnim stvarima u poslovanju", nastavlja Pivarski. Povratne su informacije, kaže, redom vrlo pozitivne. Mladi predavanja vide kao interesantna i poučna, a zanimljiv je i velik interes za ICT i STEM područje. "Primjerice, na ovogodišnjem YouthSpark Live događanju 61 posto sudionika se izjasnilo da namjerava graditi karijeru u ICT-u, dok 65 njih želi pokrenuti vlastiti biznis. U travnju smo također organizirali i DigiGirlz događanje koje za cilj ima učenice u srednjim školama zainteresirati za tehnologiju i ICT. Okupili smo 90 učenica iz šest srednjih škola i, prema anketi, čak 47 posto učenica se izjasnilo da želi graditi karijeru u ICT-u. To je daleko iznad trenutačnog prosjeka i u Hrvatskoj i Europskoj Uniji", zaključio je Pivarski. 

Prestižna natjecanja
Uz navedeno, Microsoft Hrvatska provodi aktivnosti namijenjene i studentima. Osim YouthSpark Livea, početkom travnja je na lokalnom finalu Microsoft Imagine Cupa, najvećeg i najprestižnijeg svjetskog studentskog natjecanja u kojem se studenti natječu u razvijanju inovativnih aplikacija, računalnih igara te rješenja koja rješavaju neki od gorućih svjetskih problema ili problema u zajednici, predstavljen i pobjednički projekt u Hrvatskoj. Riječ je o Juwo – Home friend aplikaciji koju je predstavio student pete godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva (FER), Matija Srbić.  Proizvod je iz područja interneta stvari  (IoT) i razvijen je pomoću Raspberry Pi uređaja koji komunicira s Azureom, odnosno Oblakom, dok mu je osnovna zadaća briga za sigurnost djece unutar kućanstva kako se ne bi ozlijedili.

Komentirajte prvi

New Report

Close