Air Serbia uz pomoć moćnog ‘igrača’ prestigla Croatiju Airlines

Autor: Poslovni.hr , 18. lipanj 2016. u 10:57
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

Srbijanska nacionalna aviokompanija Air Serbia sljedeći tjedan počinje s izravnim letovima Beograd – New York.

Srbijanska nacionalna aviokompanija Air Serbia sljedeći tjedan počinje s izravnim letovima Beograd – New York i time će biti jedini avioprijevoznik iz zemalja nastalih raspadom SFRJ pa i šire s interkontinentalnim letovima.

Time će i beogradska zračna luka Nikola Tesla jedina u regiji biti povezana izravnom linijom s nekim od aerodroma u SAD-u.

Air Serbia i beogradski aerodorom s izravnim letovima u New York tako će potvrditi liderski status u regiji. A tom statusu najviše mogu zahvaliti srbijanskoj vladi koja je 2013. sklopila ugovor o strateškom partnerstvu s moćnim Etihad Airwaysom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata za posrnuli JAT, piše Večernji list.

Etihad je tako postao suvlasnik 49 posto te aviokompanije koja je promijenila ime u Air Serbia. Srbijanska vlada je pri tome preuzelaoko 160 milijuna eura JAT-ova duga, obvezala se na ulaganja u kompaniju, a Air Serbiji beogradski aerodorm, kojem je većinski vlasnik srbijanska država, uredno oprašta milijunske dugove. Etihad se pak obvezao obnoviti flotu Air Serbije i osigurati joj kredit od 40 milijuna dolara. U takvim uvjetima Air Serbia je u odnosu na bivši JAT ostvarila velik rast broja putnika i prihoda. I time pretekla hrvatsku nacionalnu aviokopmaniju Croatiju Airlines koja je do 2013. bila regionalni lider.

CA, koja je u državnom vlasništvu, u to vrijeme prolazila je kroz proces restrukturiranja sukladan pravilima EU pa je morala prizemljiti jedan zrakoplov i reducirati broj linija. Tako je lani Air Serbia prevezla 2,55 milijuna, a Croatia Airlines 1,84 milijuna putnika. Koliko je ulazak Etihada utjecao na zračne odnose u regiji najbolje pokazuju podaci o broju putnika tadašnjeg JAT-a i CA iz 2012. godine. Te je godine JAT prevezao 1,2 milijuna putnika, a CA 1,9 milijuna. Otad je Air Serbia rasla, dok je CA zbog restrukturiranja 2013. zabilježio pad broja putnika od osam posto.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentari (3)
Pogledajte sve

CA treba poceti inovirati i prestati se zaliti na konkurenciji. Samo inovacija donosi konkurentnu prednost i rast

A sto nije FAA zabranila taj let do New Yorka zbog vecinskog vlasnistva Etihada?

Odavno CA nije napravila nista drugacije od onog sto radi zadnjih 20 godina. Ako tako nastave mogu pakirati.

New Report

Close