Prima grupa još se ne ubraja u dugovječne kompanije, no rezultati koje ostvaruje ukazuju na činjenicu da ciljaju na ulazak u društvo "dijamanata" . Potvrđuju to i u samoj Primi koja je lani proslavila 20. rođendan. "Od osnutka do danas imamo konstantan rast pri čemu se posebno pazilo da on bude dugoročno održiv i ne narušava stabilnost poslovanja.
Takav pristup namjeravamo zadržati, a strateške smjernice razvoja u budućnosti su nam nastavak intenzivnih ulaganja u R&D što jedino jamči dugoročnu održivost razvoja, unaprjeđenje efikasnosti, što nam je kao potpuno vertikalno integriranom sustavu izuzetno bitno te fokusiranje na daljnji rast prihoda s izvoznih tržišta", kažu u Primi. Nove prilike za rast otvorilo im je, vele, i ulazak na veliko EU tržište. "Postali smo dio tržišta od 500 milijuna ljudi čija godišnja vrijednost prodaje namještaja premašuje 300 mlrd. eura. To je ogromna prilika, ali ju treba znati iskoristiti", kažu i tvrde da su svoju konkurentnost već dokazali. Prihodi od izvoza čine 30% ukupnih te rastu dvoznamenkastim stopama: "Sigurni smo da će se ovaj trend nastaviti te će u skoroj budućnosti prihodi od izvoza premašiti one od prodaje na domaćem tržištu. Glavninu izvoza nam čini plasman u najveće maloprodajne lance namještaja upravo u zemljama EU. Prima grupa je danas od strane partnera u EU percipirana kao najpouzdaniji partner dobavljač u cijeloj regiji".
Kao najbolji primjer za to navode nedavni posjet Michaela Otta, vlasnika Otto grupe, najvećeg europskog online trgovac namještajem s godišnjim prihodom od 12,5 milijardi eura. Pitamo što bi na nacionalnoj razini trebalo učiniti da se velikom broju tvrtki iz branše osigura dug vijek u ovom biznisu? "Drvna industrija već danas generira preko 10% ukupnog izvoza RH i ima značajan potencijal rasta. Za razliku od prijašnjih godina kada smo uglavnom bili prepušteni sami sebi, kvalitetan okvir mjera na nacionalnoj razini bi nam pomogao u ostvarivanju izvozne ekspanzije", kažu u Primi i od mjera ističu onemogućavanja izvoza trupaca s jedne strane, a stimuliranju što višeg stupnja finalizacije proizvoda s druge strane.
"Dokazali smo se i više nego sposobni biti konkurentni s gotovim proizvodima i ne vidimo razloga da se ne stvori okvir koji će poticati i dodatno zapošljavanje u branši", kažu. Poziciju na tržištu kane ojačati i oživljavanjem Brestovca kojeg su kupili na početku godine. Prve aktivnosti su usmjerene na povratak izgubljenog tržišta koje su proizvodi iz Brestovca imali. "To u prvom redu znači angažman na razvoju novih proizvoda i intenzivne aktivnosti na stvaranju tržišta za proizvode višeg cjenovnog razreda što uključuje u najvećoj mjeri izvozna tržišta. Nakon te faze, posvetit ćemo se brendiranju i promociji proizvoda od domaćeg, slavonskog hrasta koji su bili zapostavljeni", zaključuju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu