Skokom vrijednosti za više od 30 posto Google je ove godine smijenio lanjskog lidera Applea na ljestvici BrandZ stotinu najvrednijih brendova u izboru agencije za istraživanje tržišta Millward Brown koja je dio WPP grupe. Google je povećao vrijednost za 32 posto na 229 milijardi dolara dok je prošlogodišnji lider Apple sada na drugom mjestu nakon pada vrijednosti od osam posto na 228 milijardi dolara. Microsoft je zadržao treće mjesto s rastom od pet posto na 122 milijarde dolara, dok su Facebook (+44 posto rasta, peto mjesto na ljestvici) i Amazon (+59 posto, sedmo mjesto) po prvi puta ušli u prvih 10.
Vrijednost rasla tri posto
Inače, među prvih 10 uvjerljivo dominiraju tehnološke kompanije s pet predstavnika, dok dva dolaze iz telekomunikacijskog sektora. Boje ostalih sektora brane tek kartičarska kuća Visa na šestom mjestu i McDonald's na devetom. Ukupna vrijednost Top 100 brendova je rasla tri posto u odnosu na prošlu godinu i sada iznosi 3,4 bilijuna dolara. Osvajanje prvog mjesta Google može zahvaliti kontinuiranim inovacijama, povećanju prihoda od oglašavanja i rastu poslovanja u području usluga 'u oblaku', stoji u obrazloženju BrandZ ljestvice. To je jedino istraživanje koje kombinira mjerila snage brendova koji se temelje na anketiranju više od tri milijuna potrošača u vezi tisuća globalnih potrošačkih i "business-to-business – B2B" brendova sa strogom analizom financijskog poslovanja svake pojedine tvrtke kako bi odvojili ulogu koju brend ima u poslovanju i vrijednosti tvrtke.
BrandZ podaci i analize pokazuju da je ovo bila stabilna godina za najmoćnije svjetske brendove, iako su na globalnom tržištu prisutni financijski pritisci, uključujući i usporavanje rasta kineske ekonomije. Brandovi koji su donosili inovacije i zatim ih predstavili korisnicima, odnosno potrošačima i time poboljšali njihovo iskustvo su ostvarili značajan rast – najbolji predstavnici takvog poslovanja su Google, Amazon i Facebook. "Brendovi koji napreduju, neovisno o sektoru, su oni koji se ponašaju kao izazivači i usvajaju način razmišljanja i model remećenja odnosa, kontinuirane promjene," rekao je David Roth, izvršni direktor regija EMEA i Azija u WPP-u.
"Oni utječu na druge kategorije s inovacijama koje idu iznad novih proizvoda ili tehnologija – mijenjajući način na koji se usluga obavlja, obogaćujući iskustvo potrošača ili mijenjajući format. Moć koji ti brandovi već imaju, kombinirana sa snagom novih platformi, omogućuju im da se brzo i uspješno šire u druge sektore", dodao je Roth. Dominantni trend bila je sposobnost prilagodbe i promjene tradicionalnog načina poslovanja, navode u Milward Brownu.
Trendovi su okončali status quo svojim aktivnostima u raznim područjima, često i izvan upotrebe digitalnih tehnologija. Brendovi svih vrsta su izgradili široke ekosustave oko potrošača i njihovih želja i potreba, čak i diverzificiranjem u nove kategorije. U tom kontekstu ističe se Amazonova vlastita logistička mreža sačinjena od neovisnih poduzetnika pomoću koje su ponudili fleksibilne opcije, uključujući mogućnost dostave u roku od jednog sata. Facebook je započeo s hostingom originalnog sadržaja izdavača kako bi zadržao korisnike aktivnima. Starbucks (+49 posto, 21. mjesto) je zakoračio u e-komercijalu s "tap & go" aplikacijom; obogatili su ponudu hladnih pića i slanih jela te također ponudili pivo i vino kako bi postali relevantniji.
Inovativni rastu brže
Iako su inovacije glavni pokretač rasta, da bi donijele uspjeh moraju biti primijećene i vrednovane od potrošača, tumači ovogodišnje izvješće. Naime, brendovi koji su jaki inovatori najviše su povećali svoju vrijednost u razdoblju od zadnjih 11 godina koliko se BrandZ Top 100 rangiranje provodi. Međutim, da bi imale utjecaj na vrijednost, inovacije moraju biti jasno komunicirane i isporučene kroz iskustvo korištenja. Brendovi koji su percipirani kao inovativni – uključujući Disney (19. mjesto) i Pampers (37. mjesto) – rasli su devet puta brže od onih koji su manje inovativni. Istraživanje je pokazalo kako je odjevna industrija najbrže rastuća kategorija s povećanjem od 14 posto na 114 milijardi dolara.
Naglasak je na vrhunskoj izvedbi, s brendovima kao što su Nike (+26 posto) i Under Armour (novi u poretku) koji su lansirali specijalne premium linije proizvoda, integrirali tehnologiju kao što je postavljanje monitora srca u odjeću i obogatile sportsku odjeću besplatnim mobilnim aplikacijama kako bi poboljšale iskustvo korištenja. S druge strane, B2B je kategorija s efikasnim poduzećima, ali neefikasnim brendovima. Oni su percipirani kao odgovorniji od potrošačkih brendova, u njima je bolje raditi, dobre su vrijednosti i stabilni, ali nisu toliko uzbudljivi ili dinamični. Međutim, B2B brendovi su vrlo inovativni; osiguranje da budu takvi zahtijeva jaku i smislenu komunikaciju. SAP (22. mjesto na ljestvici) i Adobe (novi u poretku na broju 100) su neki od B2B brandova koji su od strane potrošača percipirani kao inovativni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu