JGL Beograd Sopot dobio je GMP certifikat koji će ovoj tvrtki kćeri JGL-a d.d. iz Rijeke omogućiti izvoz proizvoda u Rusiju ali i jednostavniji ulazak na pozitivne liste lijekova u Srbiji.
„Nakon nešto više od godinu dana od dobivanja dozvole za proizvodnju lijekova u našoj tvornici u Sopotu, početkom 2016. godine inspicirani smo od strane nadležnog regulatornog organa za provjeru usuglašenosti procesa proizvodnje sa smjernicama dobre proizvođačke prakse prema nacionalnoj regulativi koja je usklađena s europskom. Bio je to posljednji u nizu malih koraka kojim je realiziran jedan od najvažnijih ciljeva naše mlade kompanije – dobivanje GMP certifikata, a kojim se ispunjava ključni preduvjet za izvoz proizvoda iz Srbije u Rusiju“, izjavila je Nataša Knežević, Rukovoditelj kvalitete i Odgovorna osoba za puštanje serije lijeka u promet u JGL-u Beograd Sopot.
Kako je riječ o sektoru visokih ulaznih cjenovnih barijera za razvoj, proizvodnju i registracije koje se temelje na smjernicama dobre proizvođačke prakse, projekt je bio iznimno zahtjevan. Ulaganje u renoviranje i preraspodjelu farmaceutskih prostora te u opremu za proizvodnju u Sopotu, gradu koji se nalazi šezdesetak kilometara od Beograda, vrijedno je oko dva milijuna eura.
Riječki JGL d.d. je proizvodno u Republiku Srbiju ušao osnivanjem tvrtke JGL Beograd Sopot i preuzimanjem tvrtke Bg Pharm početkom 2014. godine, nakon čega je pokrenut ciklus širenja poslovanja i ulaganja u proizvodne pogone.
Srbija je po veličini ljekarničkog segmenta približno jednaka Hrvatskoj i bilježi kontinuiran rast. Proizvodnja na tom tržištu JGL-u svakako osigurava fleksibilnost i prepoznatljivost tvrtke kao domaćeg proizvođača, ali i aktiviranje u lokalnoj GMP zajednici. Ujedno, tvrtka uživa i preferencijalni carinski tretman za tržištima regije CIS na kojima već ima dobro razvijene vlastite operacije.
Proizvodnja je većim dijelom orijentirana na tržište Srbije, ali uz to i na izvozna tržišta Rusije, Kazahstana i Bjelorusije, kao i zemalja CEFTA-e, prvenstveno zbog sporazuma o slobodnoj trgovini koje Republika Srbija ima sa zemljama okruženja.
„Osim Folacina koji je naš uspješan brend već dugi niz godina, u Srbiji smo prisutni i s većinom ostalih i dobro poznatih JGL brendova – Aqua Marisom, Lactogynom, Normiom, Draminom. Naša tvrtka u Srbiji trenutno ima 50 registriranih lijekova, a u planu je i daljnje širenje portfelja. Budućnost vidimo u kontinuiranoj proizvodnji čvrstih farmaceutskih oblika, ali i suradnjama u segmentu ugovorne proizvodnje jer partnerima nudimo cjelokupan razvoj, proizvodnju i podršku“, zaključuje Zorica Lazić, Direktorica marketinga i prodaje u JGL-u Beograd Sopot.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.BG Pharm – istina je voda duboka
Uključite se u raspravu