Partijaneri, ali i ljubitelji umjetnosti, prirode, oni kojima je stalo do zaštite okoliša i održivog razvoja, nije im dovoljna samo plaža i ležaljka, a opet ne žude za mramornim stupovima i batlerom, kao i oni kojima nije im mrzak glamping u kombinaciji s raskošnim izletima i malo wellnessa… svi oni s nestrpljenjem iščekuju novi inovativni turistički projekt Obonjan, rajski hrvatski otok na kojem će pronaći sve što im treba za savršen odmor, kako najavljuju osnivači jedne od 10 najvažnijih party destinacije na svijetu u ovoj godini prema ocjenama britanskog The Guardiana.
Nositelji projekta i potpisnici ugovora o koncesiji s gradom Šibenikom na čak 43 godine su britanska promotorska tvrtka Sound Channel, organizator Hideout i Unknown festivala, slovenski turoperator CMT i hrvatska tvrtka Gratiosus. U projekt se uključio i Nikola Bušljeta, jedan od osnivača Gratiosusa te suorganizator Ultra Europe festivala, koji bi trebao operativno voditi projekt. Ovo bi trebao biti svojevrstan spas za otok koji se traži praktički još od Domovinskog rata.
Otočić Obonjan u šibenskom akvatoriju, u prošlosti poznat i kao Otok zmija koje su sredili mungosi, 70-tih je bio Otok mladosti odnosno izviđača, koji su na tom zapuštenom lokalitetu sagradili plaže, amfiteatar, igrališta, spremište za vodu i ostalu infrastrukturu za logorovanje. Idilu je pokvario rat, otok je udomio prognanike, a nakon rata izviđači nisu uspjeli oživjeti staru priču. Grad Šibenik je skupo stajao ugovor s Orcom grupom iz 2008., od velikih planova za hotelske komplekse njihove Obonjan Rivijere nije bilo ništa, a nakon glasina da će se tamo preseliti festival Terraneo, na otočić su “uplovili” Britanci na 49 godina, kako bi cijeloj šibenskoj regiji dali novi imidž.
Na Obonjanu planiraju razvijati inovativan koncept turizma koji će se temeljiti na umjetnosti, glazbi, održivom življenju, wellnessu, gastronomiji i tehnologiji. Za dizajn će biti zadužen respektabilni arhitektonski studio Scott Brownrigg, a gostima se obećaju smještaj u klimatiziranim šatorima i drvenim bungalovima, domaća hrana od lokalnih dobavljača, svakodnevni nastupi svjetski poznatih DJ-a, glazbenih umjetnika, radionice, izleti na obližnje destinacije, Nacionalni park Krka, Kornate, Šibenik…
Investitori pojašnjavaju da se izgradnja smještajnih jedinica, koje su iznimno luksuzne, no u prvom redu ekološki i sadržajno u skladu s prirodnim okruženjem, provodi u suradnji s međunarodnom tvrtkom koja je specijalizirana za kreiranja eko-friendly smještaja. U suradnji s tvrtkom Dovkot, stručnjacima na području ekologije i održivog ekološkog razvoja, izrađena je posebna studija biološke raznolikosti na otoku. Također, nedavno je uspostavljena suradnja s neprofitnom organizacijom Carbon, s kojom se provodi projekt razvoja obnovljive energetske strategije otoka. Iako su u prvoj godini ulaganja trebala iznositi približno 50 milijuna kuna, brojka je za 2016. smanjena jer se pokazalo da je infrastruktura bitno slabija nego se smatralo ranije. Dinamika daljnjih ulaganja stoga će ovisiti o brzini izdavanja potrebnih dozvola, s tim da investitori ističu da cilj nije betonizacija otoka nego sadržaji bazirani na ekološkoj održivosti.
Prva sezona počinje sredinom srpnja i trajat će osam tjedana. Trenutne marketinške aktivnosti provode se na velikom broju međunarodnih tržišta, a do danas su potvrđeni dolasci gostiju iz Francuske, Španjolske, Švedske, Njemačke, SAD-a, Velike Britanije… Dan Blackledge ističe već u sezoni 2017. planiraju proširiti trajanje sezone na period od sredine svibnja do kraja rujna.
“U planu je otvaranje otoka i u periodima izvan sezone, u prvom redu za korporativne klijente kao i događanja za grupe po tailor made modelu. Riječ je o dugoročnom planu koji će biti operativan već od sezone 2017. Uz klasične posjetitelje i goste, naše promotivne aktivnosti će biti usmjerene prema klijentima s velikim budžetima i planom da rade u suradnji s lokalnim kompanijama, agencijama, restoranima na kopnu. Također, u nadolazećim godinama namjeravamo povećati smještajni kapacitet u odnosu na tekuću godinu, a na osnovu naših infrastrukturnih planova i potrebe za obogaćenjem kvalitete usluge i upravljanja lancem opskrbe i logistike. Moram također naglasiti kako je kroz provedbu svih planiranih aktivnosti da otok nakon isteka koncesije vratimo gradu i Hrvatskoj u najboljem mogućem stanju. Želja je da stanovnici Šibenika i okolice znaju kako je projekt proveden i s ciljem brige za njihovo nasljeđe, i kako će nakon isteka koncesije u trajanju od 49 godina imati izravnu koristi od otoka u godinama koje dolaze”, kaže Blackledge.
Kristijan Gržetić, predstavnik investitora, ističe kako je projekt prilika uspostavljanja suradnje između Obonjana i lokalnog stanovništva te organizacija u Šibeniku.
“U planu nam je ponuditi mladim stanovnicima Šibenika i Županije da kroz posjete, primjerice škola i sveučilišta, uče o pionirskim eko-friendly praksama koje se provode na otoku. Trenutno istražujemo načine integriranja obrazovnih ustanova i škola diljem regije u sam projekt, kako bi osigurali da buduće generacije domaćih turističkih praktičara i stručnjaka mogu dobiti neophodne profesionalne vještine i iskustva iz našeg jedinstvenog projekta”, kaže Gržetić.
Projekt ima potporu Ministarstva turizma i posebno Grada koji ima velika očekivanja.
“Ministarstvo turizma podržava svako kvalitetno ulaganje u turističku infrastrukturu, a posebice ono koje ima za cilj Hrvatsku pozicionirati kao destinaciju 365. Upravo ovakvi projekti, koji spajaju sve potencijale Hrvatske – prirodne ljepote, gastronomiju, kulturne i zabavne sadržaje, pravac je kojim naš turizam želi i mora ići. Siguran sam da će otok Obonjan poslužiti kao model pametnog ulaganja u hrvatski turizam, a Šibeniku donijeti nove pozitivne brojke”, kazao je savjetnik ministra turizma Ivo Bašić prilikom nedavnog predstavljanja projekta.
I gradonačelnik Šibenika Željko Burić smatra pak da se projekt uklapa u viziju razvoja inovativnog turizma Grada Šibenika. “Uz obnovu naših povijesnih utvrda i buđenje stare gradske jezgre, ali i šibenskoga zaleđa, uz stalno ulaganje u turističku infrastrukturu, uz činjenicu da Šibenik u svojoj neposrednoj blizini ima i dva nacionalna parka, projekt Obonjan jedan je sasvim novi impuls razvoju Šibenika i njegovu pozicioniranju kao nezaobilazne turističke destinacije. Ovaj projekt znatno je više od turizma, on donosi gradu nove vrijednosti i predstavlja nadogradnju”, poručio je gradonačelnik Željko Burić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu