Online peticija pokrenuta u srijedu, nakon što su čelnici stručne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme zbog političkih pritisaka dali neopozive ostavke, prikupila je više od 12 tisuća potpisa.
"Osjećamo se dužnima reagirati na ležernost kojom je Saborski odbor za znanost i obrazovanje ugrozio napore najboljih i najvrjednijih hrvatskih stručnjaka za obrazovanje", stoji u tekstu peticije koji potpisuju Ivana Ćosić i Ivana Seko, kao članice hrvatske akademske zajednice.
Podsjetile su da se na prošlim izborima nijedna stranka u svom političkom programu nije značajnije doticala kurikularne reforme, a u Hrvatskom saboru i njegovim odborima, uključujući i Odbor za znanost i obrazovanje, "danas sjede ljudi koji do prije šest mjeseci nisu imali nikakavo mišljenje o kurikulumu".
"Apsurdno je da danas, taj isti Odbor govori onima koji su svoje živote posvetili razumijevanju obrazovnih procesa, koji su zaustavili svoje uspješne akademske i nastavne karijere kako bi razvili kurikularni dokument, da nisu dovoljno stručni za donošenje odluka vezanih uz obrazovanje", ističu.
Peticija postavlja pitanje kako bi dodatni stručnjaci mogli biti stručniji od ekspertne skupine, koja je ciljano, a putem otvorenih i transparentnih javnih poziva, okupila i odabrala najbolje hrvatske obrazovne znanstvenike i praktičare ne bi li do kraja osmislila i provela reformu.
"Zašto predloženih deset dodatnih stručnjaka nije samo započelo reformu kurikuluma? Kako to da su njihove kompetencije potrebne tek sad, pred samu implementaciju reforme? Zašto nisu bili važni kad je 'gorilo' i kad je trebalo pokazati znanje, volju i entuzijazam i s tim znanjem i entuzijazmom osmisliti i napisati reformu od ‘nule’?", pitaju se.
Smatraju spornim i što su najveći pritisci na ekspertnu skupinu došli tek nakon što je većina posla bila obavljena i ona je postala odjednom nedovoljno stručna tek kada je prijedlog kurikuluma trebao postati stvarnost.
Uz znak potpore voditelju stručne skupine Borisu Jokiću i njegovom timu na Facebooku je i osnovana stranica "Podrška Jokiću i kurikularnoj reformi", koju je dosad 'lajkalo' više od pet tisuća ljudi, a kao i kod peticije, taj broj iz sata u sat raste.
Prosvjed Inicijative "Hrvatska može bolje" 1. lipnja na Trgu bana Jelačića
Potporu Cjelovitoj kurikularnoj reformi dala je i Udruga Roda – Roditelji u akciji, koja na svom Facebook profilu poziva građane da im se pridruže na prosvjedu 1. lipnja na zagrebačkom Trgu bana Jelačića.
"Osigurajmo djeci odrastanje u modernom, kvalitetno osmišljenom obrazovnom sustavu koji će im dati konkurentna znanja i vještine za život u 21. stoljeću.. Podržimo cjelovitu kurikularnu reformu koju vodi Boris Jokić i tim stručnjakinja i stručnjaka, temeljenu na znanstvenim činjenicama", poručuje Roda na svom Facebook profilu.
Pozivaju građane i da pošalju mail ministru znanosti i obrazovanja Predrag Šustaru, Vladi i saborskom Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu s porukom kako žele da im djeca "odrastaju i obrazuju se u modernom i konkuretnom sustavu obrazovanja", te da podupiru Cjelovitu kurikularnu reformu.
Inicijativu "Hrvatska može bolje" čine Good inicijativa te, među ostalima, sve udruge članice Good koordinacije (Roda, Forum za slobodu odgoja, Centar za mirovne studije, GONG, Hrvatsko debatno društvo, Udruga roditelja Korak po korak).
Kulturnjaci2016 također podupiru Jokića i njegov tim
Potporu Cjelovitoj kurikularnoj reformi i timu stručnjaka "koji su jasno poručili da struka treba biti ispred politike" dala je i inicijativa Kulturnjaci2016.
Istaknuli su kako je "nedopustivo da projekt od nacionalnog značaja opstruiraju marginalne političke skupine koje polarizacijom društva, razaranjem institucionalnih procesa, uništavanjem sustava javnog školstva, zdravstva i kulture pokušavaju ojačati vlastitu političku poziciju".
"Među predstavnicima takvih marginalnih radikalnih opcija jasno se mogu imenovati Zlatko Hasanbegović, Ladislav Ilčić i Željka Markić", dodali su.
Kulturnjaci smatraju kako je "udar na ekspertnu radnu skupinu Cjelovite kurikularne reforme ujedno i udar na budućnost ove zemlje", jer ako se, kao što izjavljuje Jokić, "dominantne političke stranke koje vode ovu zemlju ne dogovore oko toga da je jednoznačno potrebna promjena hrvatskog obrazovanja, onda dugoročno nemamo šanse kao društvo za promjenu".
Ocijenili su kako "nitko nema pravo političkim i ideološkim pritiscima zaustavljati taj sveobuhvatni proces", s obzirom da je reforma stvarana "u otvorenoj, stručnoj i demokratskoj atmosferi, u javnim raspravama je sudjelovalo više od 60 tisuća nastavnika i profesora".
Zatražili su i ostavku ministra Šustara te Vlade koja, ustvrdili su, "ne samo u polju obrazovanja već i u zdravstvu, kulturi i umjetnosti, slobodi medija, ženskim pravima i sveukupnim pitanjima prava na slobodu mišljenja i odabira, pokazuje duboku nekompetentnost i proizvodi ozbiljnu štetu".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sve, sve, sve – samo nikad ne ono pravo
Hej uvaženi forumaši! Umjesto da se dalje zajebavate radije idite na website The Economista i pročitajte “As its governments falls, Croatia is fighting about Communists and fascist again”, podnaslov “A balkan problem child is unable to stop squabbling, even on the football pitch”.
Kukurikulum reforma
Akademici o Kurikulumu:
Hoće li sad Jokić i SDP organizirati prosvjede?
Donosimo prigovore i zahtjeve za značajniju izmjenu Kurikuluma.
Riječ je o stručnim recenzijama mnogih uglednih članova hrvatskog društva
HAZU 2016 kurikul recenzije IZVATCI 06 27
CITATI IZ STRUČNIH RECENZIJA PRIJEDLOGA
“CJELOKUPNE KURIKULARNE REFORME” (CKR)
Prigovori i zahtjevi za značajnu reviziju velikog dijela
Osvrt na pravnu utemeljenost i političke aspekte Cjelovite kurikularne reforme
http://direktno.hr/en/2014/direkt/52527/Akademici-o-Kurikulumu-Ho%C4%87e-li-sad-Joki%C4%87-i-SDP-organizirati-prosvjede.htm
Zdenko Selman:
Ili jednostavno rečeno prodavanje magle navedenog Jokića i društvanceta koji su umislili da će nam prodati MPBubrege sa štulićem i inim idiotarijama rođenim u njihovim komunističkim bolesnim umovima .
Miroslav Hreljac:
SDP i Jokić neće organizirati sada prosvjede nego će dati zadatak “jurišnicima sa Iblerova trga” onom ljepotanu Staziću i Peđi Grbinu da akademikie proglasi ustašama a HAZU njihovim leglom.
SDP i njihovi podrepci još se nisu oslobodili komesarstva.
Istina je jedino ona koju oni proglase istinom.
Zarko Pandza:
BRAVO ZA AKADEMIJU !!!!
Samo se pitam kako da se ovo objavi zvanicno na HTV !!!!!?????
I jos jedna stvar ;INDEX, 24SATA ,TELEGRAF ,jutarnji I INI LIJEVI PORTALI I TJEDNICI ; to nece niti objaviti a u tome i jest problem sto su ti lijevi portali NAJPOSJECENIJI jer su uzurpirali hrvatski medijski prostor a svi oni koji su ovu skupinu prvokatora podrzavali upravo su indoktrinirani tim portalima!!!! DIGNIMO GLAS DO NEBA
Kukuriku lum protest ovisnika o državnim jaslama u sred radnog dana.
Transparentno je jasno da je Boris Jokić Sdpovsko Milanović-Jovanovićevo maslo .
Nakon što je ta skupina potrošila milione vozikajući se po cjeloj Hrvatskoj dobila je čak 35.000 primjedbi.
Toliko primjedbi je dokaz da je to loše napravljeno.
Igor Peternel:
“Ekipa se sprema na trgove podržati kurikularnu reformu. 95% buducih demonstranata pojma nema što u toj reformi piše, a od toga bar 50% nikada dosad nije ni čulo za riječ kurikulum!!
Mozda zapjeva Severina pa se ljudi bar dobro zabave!”
Pero7 , jesi li šta kuhao danas? Nakon zajedništva, upravo sam se digla s radnog stola djeteta,
da mu po tko-zna koji put objasnim dijeljenje dvoznamenkastim brojevima..
Ne kuži,, muči se….zezne u oduzimanju, dok pogodi koji broj koliko puta ide u neki
zadani troznamenkasti broj, više ne zna ..gdje oduzima, i koliko puta je napisala – taj
broj s desne strane……….glava mi puca, od jada…
Nakon toga ponavljamo Gorske krajeve…sjetim se priča i putovanja,..pokušavam dočarati gdje je
što na karti….pojma nema….
A onda ću ponoviti engleski..zadnji test, zatim pregledati kajdanku, je li sve napisano, lektiru
sam napisala, šestotina puta ispravila sve pogreške dok ju je prepisivala,, dotjerala crtež, fotokopirala na poslu pitanja , i nanovo nalijepila , da izgleda urednije….
Ona se igra na terasi …… zato mrzim školu, jer i ja moram sve s djeteom raditi, ko da sam
i ja učenica… pa, gdje bi dijete to znalo sve odgovoriti, riješiti radne bilježnice iz engleskog…
ma , boli njih ….samo zaokruže par strana , a ti se primi posla s djetetom, nađi riječi, objasni,
prevedi si sam …
Izlet. Nema dogovora među razredima. Dok druge škole idu po par dana , naši -ne žele..
Ništa ne žele riskirati….s djecom… Ide se jedan dan do Zagreba… moš mislit koristi…
Svejedno, brojim dane…do kraja……gotovo ..DAJTE NAM MIR !!!
Uključite se u raspravu