Mali škver iz Rijeke gradit će brod od 9,5 milijuna kuna za nacionalni park

Autor: Marija Brnić , 19. svibanj 2016. u 09:04
Male brodove za prijevoz turista na Visovačkom jezeru zamijenit će veliki brod iz Rijeke/H. Jelavić/PIXSELL

Kvarnerplastika ima 14 mjeseci za izradu broda koji će prevoziti do 130 putnika. Nadaju se sličnom poslu za Nacionalni park Mljet.

U riječkoj Kvarnerplastici, jednome od hrvatskih malih brodogradilišta, s nevjericom su jučer primili vijest da je na sjednici Vlade Nacionalnom parku Krka odobreno sklapanje ugovora o gradnji broda za prijevoz turista na Visovačkom jezeru. Na sklapanje tog posla, naime, čekaju gotovo punih godinu dana, još od 27. kolovoza, kad ih je Upravno vijeće NP-A Krka odabralo kao najpovoljnijeg ponuđača u konkurenciji s još nekoliko tvrtki koje su se javile na javni natječaj za gradnju broda.

 

4,9milijuna

kuna prihoda imala je lani Kvarnerplastika, koja ima 20-ak radnika

"To je konačno pozitivna vijest", nije skrivao zadovoljstvo direktor Kvarnerplastike Emilio Sušanj. Nije mu poznato zbog čega se na suglasnost Vlade toliko dugo čekalo, no čim se s naručiteljem službeno potpiše ugovor, u Kvarnerplastici počinju raditi na izradi broda koji će prevoziti do 130 putnika. Riječ je poslu vrijednome 9,5 milijuna kuna, za čiji završetak će riječka tvrtka imati 14 mjeseci. Prema uvjetima iz natječajne dokumentacije, prema kojoj je sama gradnja trebala početi u rujnu prošle godine, brod koji će prevoziti putnike do otočića na kojemu je smješten franjevački samostan trebao bi imati dvije palube: glavnu i sunčanu. Naručiteljeva je želja da izletnici mogu razgledavati okolinu kroz maksimalno velike prozore sprijeda i s boka, te s sunčane palube.

Traženo je da sjedišta budu tapecirana, ergonomska i postavljena međusobno tako da nijedan izletnik nema osjećaj skučenosti i nepreglednosti. Na glavnoj palubi brod bi trebao imati 82 sjedeća mjesta, a na gornjoj palubi osigurati smještaj za 48 izletnika, uz kormilarnicu s barom na prednjem dijelu i sunčani šator za zaštitu putnika od sunca i kiše. Duljina naručenog broda je 16,72 metra, dok je širina 5,85 metra, a pogon broda ostvarivat će se pomoću dva srednjohodna  dizel motora snage po 298 kw. I dosad su, kaže Sušanj, u Kvarnerplastici gradili i brodove koji primaju veći broj putnika, elektrobrodove, no u posljednjim godinama, s obzirom na gospodarske prilike, preživljavaju zahvaljujući poslovima remonta i dorade brodova i jahti. Koliki značaj realizacija posla za NP Krka ima za poslovanje riječkog brodograditelja, govore i podaci o poslovanju tvrtke iz prethodnih godina.

U posljednjih pet godina ukupni su prihodi varirali između 6,6 milijuna kuna, koliko je ostvareno u 2013., i  4,9 milijuna kuna, koliko je tvrtka uspjela lani uprihoditi. No, sve te godine Kvarnerplastika pozitivno posluje. Osim u Rijeci, u kojoj je tvrtka osnovana 2002., pogone ima još i u nekadašnjem brodogradilištu Kraljevica, a zapošljava 20-ak radnika. Potpuno su spremni, kažu u Kvarnerplastici, odmah startati s gradnjom broda za Visovačko jezero, a potrebe za novim radnicima pojavit će se zasigurno dobije li ova tvrtka sličan posao za potrebe Nacionalnog parka Mljet. Naime, kao i u slučaju broda za NP Krka, dostavili su najpovoljniju ponudu za gradnju broda za prijevoz putnika, čak i približno slične financijske vrijednosti, ali i dalje, premda nešto kraće, još čekaju odobrenja za sklapanje ugovora. 

Komentirajte prvi

New Report

Close