Američki GE preuzima Smiths Aerospace za 4,8 milijardi USD

Autor: Miho Dobrašin , 16. siječanj 2007. u 06:30

Uprava očekuje nastavak rasta Boeingovih i Airbusovih narudžbi, a u Smithsovim pogonima proizvode se dijelovi za zrakoplove i helikoptere F-35, JSF, 767, F-22, F-16 Block 60, Eurofighter Typhoon i Apache

Najveći svjetski proizvođač zrakoplovnih motora, General Electric, poslao je 4,8 milijardi dolara vrijednu ponudu za preuzimanje aeronautičke divizije grupacije Smiths iz Velike Britanije. Akvizicija bi trebala dodatno učvrstiti GE-ovu poziciju na tržištu zrakoplovnih uređaja, posebice zbog rastućih narudžbi najvećih svjetskih proizvođača aviona američkog Boeinga i europskog Airbusa.Nakon što 2001. nije uspio za čak 45 milijardi dolara preuzeti Honeywell International General Electric je na korak do važne akvizicije u aeronautičkoj industriji. Doduše, preuzimanje još trebaju odobriti Smithsovi dioničari i tržišni regulator, no prema posljednjim informacijama, očekuje se njihovo zeleno svjetlo. Posebno uzme li se u obzir nezadovoljstvo investitora grupacije Smiths vezanih uz kontinuirani pad dobiti, koji je u drugoj polovici prošle godine prerastao u gubitak od 214 milijuna dolara. U priopćenju je uprava Smithsa navela da se na prodaju odlučila zbog sve većih investicija u ovaj dio poslovanja, što kompanija ne može pratiti. Analitičari se slažu da je kupnja problematične divizije, u čijim pogonima je zaposleno oko 11.000 radnika, iznimno atraktivna za General Electric. Naime, u Smithsovim pogonima proizvode se dijelovi za civilne i vojne zrakoplove i helikoptere među kojima su F-35, JSF, 767, Tanker Transport, F-22, F-16 Block 60, Eurofighter Typhoon i Apache. Nadalje, Electricova proizvodna linija ne preklapa se sa Smithsovom pa će tako GE u svoj asortiman uključiti računalni sustav i elektroničku opremu Airbusa A380, kao i Boeinga 787 i 767. Uz to će dobiti proizvodnu liniju propelera, spremnika za gorivo, mjenjača te elektromehaničke opreme.

Smiths i GE su također najavile joint venture u proizvodnji obrambene opreme uključujući radare i detektore, u kojem će britanska kompanija imati 64 postotni udio. Predsjednik uprave General Electrica Jeffrey Immelt izjavio je u prosincu kako će tvrtka izdvojiti 7 milijardi dolara namijenjenih ovogodišnjim preuzimanjima. Prošli tjedan tako je GE preuzeo proizvođača opreme za vađenje nafte Vetco Gray za 1,9 milijardi dolara očekujući u idućim godinama rast investicija u operacije na novim bušotinama. Vetco inače drži 25-postotni udio na svjetskom tržištu off-shore opreme koja dnevno stoji 500.000 dolara. I dok General Electric sve više posvećuje pozornost poslovanju s naftom, odnosno opremom za vađenje nafte te aeronautičkoj industriji, istodobno se nastoji riješiti manje profitabilnih divizija. Početkom prošlog tjedna uprava je priopćila kako je u potrazi za kupcem svoje jedinice za proizvodnju plastičnih masa procijenjene na gotovo 10 milijardi dolara, koje će joj poslužiti za nova preuzimanja.

Istraga u BAE ostavila RAF bez Typhoona

Britanski RAF će najvjerojatnije biti prisiljen i dalje se oslanjati na zastarjele borbene zrakoplove Tornado F3 jer će većina aviona tipa Eurofighter Typhoons proizvedena u pogonima BAE Systemsa biti isporučena Saudijskoj Arabiji. Saudijska kupnja vrijedna 20 milijardi funti poremetila je tijek isporuka. Naime, britanski istražni organi započeli su opsežnu istragu o prijašnjem ugovoru kojim je Saudijska Arabija kupila 200 zrakoplova Tornado i gdje je vjerojatno došlo do nepravilnosti i prijevare. Dok traje istraga, proizvodnja novih Eurofightera je obustavljena. Slično se dogodilo i 1980. godine kada je istraga, također vezana uz ugovore sa Saudijcima, prekinula proizvodnju čime je RAF bio primoran na korištenje starih F4 Phantoma duže nego što je planirano.




Komentirajte prvi

New Report

Close