U slovenskoj luci Kopar pretovari se četiri puta više tereta nego u Luci Rijeka. Bolje je povezana sa željezničkom infrastrukturom – ima pet industrijskih kolosijeka naprema riječkih dva, kao i niže troškove. Želi li joj Luka Rijeka konkurirati, morat će se bolje povezati sa zaleđem, riješiti niz operativnih problema i uskih grla.
Istaknuo je to Jakov Karmelić, direktor pomorske agencije CMA CMG Croatia, na gospodarskim razgovorima o prometu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK). "Krajnjem korisniku važno je ukupno tranzitno vrijeme i troškovi prijevoza. Hrvatska ima komparativne prednosti, no na tim osnovama treba izgraditi konkurentske prednosti", istaknuo je Karmelić. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je još jednom potrebu izgradnje nizinske pruge Rijeka-Zagreb.
"Nužno je da svi subjekti u transportnom sustavu budu usklađeni, jer je to jedini način da se podigne konkurentnost hrvatskih tvrtki. Bez razvijene i moderne infrastrukture nema transporta, a bez uređenog transporta nema trgovine ni proizvodnje, odnosno uspješnoga gospodarstva", kazao je Butković, dodavši da Hrvatska mora iskoristiti mogućnosti europskih fondova za razvoj prometa. Najavio je da će Vlada uskoro donijeti stratešku odluku o nizinskoj pruzi Rijeka-Zagreb.
Na nepovoljan položaj cestovnih prijevoznika u Hrvatskoj u odnosu na konkurenciju u susjednim zemljama ukazala je direktorica Milšpeda Ana Soldo. Kao razloge je navela visoke troškove poslovanja, administrativne prepreke, troškove i intervale registracije vozila, a u novije vrijeme i manjak vozača. "Roba sama bira svoj put, onaj najbrži, najpovoljniji i bez zapreka", zaključio je direktor Cargo-partnera Zoran Starčević, misleći pritom na brzinu i efikasnost carine, redovitost i usklađenost vlakova s dolaskom brodova u luku, raznovrsnost i cijenu ponude u luci i ostalo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu