Svijetli primjer mlade hrvatske poduzetničke snage i dokaz da društvena sinergija za posljedicu može imati uspjeh, zagrebački je startup tim Canelio koji čine braća Fistrić, Tomislav i Vjeran te Tomislav Brlek. Sferi inovativnog poduzetništva priključili su se idejom pametnog uređaja za trening pasa, uz koji dolazi pripadajuća mobilna aplikacija. Njihov je proizvod, kažu, iz jednostavnog razloga što hrvatska kinološka kultura još nije dovoljno snažna, od početka namijenjen izvozu i inozemnim tržištima.
No, u Caneliu vjeruju da je riječ o trendu koji se tek treba promijeniti. Sve je počelo prije godinu dana kad je Vjeran odlučio napustiti solidno plaćen posao programera kako bi se posvetio razvoju vlastite aplikacije, ostavivši obitelj u čudu. Još ih je više iznenadio rekavši da je riječ o aplikaciji za treniranje pasa, a povjerenje im, priznaje, nije ulila ni činjenica da aplikaciju ni nakon šestomjesečnog razvoja, nisu uspjeli primijeniti ni na obiteljskom psu Leni. No, kako to često biva s dobrim idejama, s vremenom im je sinulo da trebaju uređaj drukčiji od smartphonea za koji su prvotno namijenili aplikaciju. Tad su se sjetili klikera, uređaja uz pomoć kojeg se psi treniraju, a koji bi bio kompatibilan s aplikacijom.
Put do uspjeha
Metoda treninga klikerom sve je popularnija među vlasnicima pasa pa je za očekivati da bi i Caneliov proizvod mogao biti široke primjene. U pozadini ideje stoji humaniji pristup odgoju i dresuri životinja gdje se izbjegava kažnjavanje te se koristi sustav povezivanja zvuka koji kliker proizvodi i motivacije kod pasa da učini određenu aktivnost. Zvuk klikera ujedno je i znak psu da je određenu radnju izveo pravilno te da mu slijedi nagrada, stoga je životinja koja se dresira klikerom, najčešće pas, motiviran da izvrši svaku sljedeću naredbu svog vlasnika.
U razvoju uređaja Fistrićima se kasnije pridružio i Tomislav Brlek, dok su cijelo vrijeme imali i podršku profesora s Tehnološkog Veleučilišta Zagreb koji su ih uputili na natjecanja. Sljedeći korak bila je izrada dokumentacije i prezentacija projekta, što je na sebe preuzeo Tomislav Fistrić. Prvo natjecanje na koje su aplicirali bio je Zagreb Connect, gdje su došli do finala. "Nakon toga regrutirali su nas predstavnici CORE Inkubatora gdje smo proveli sljedećih nekoliko mjeseci. Tijekom tog razdoblja došle su i prve pobjede i nagrade: najbolja prezentacija na Balkan Venture Forumu, BkVF-u te drugo mjesto na Nacionalnom studenskom natjecanju, nakon čega smo 'upali' u Zagrebački inkubator poduzetništva, ZIP, gdje smo i danas", pojašnjava Tomislav Fistrić.
Što se razvojnog procesa i realizacije ideje tiče, nisu imali većih problema, ali su u stalnom procesu učenja. "Recimo, prije tjedan dana pokušali smo prodati naš proizvod, ali smo tad shvatili da uopće nemamo funkcionalnu ambalažu. Smatram da je 'reality check' nužan te da su pritom ključne vještine brzine i efikasnosti. Problemi će uvijek dolaziti, a na vama kao vlasniku je da naučite nalaziti rješenja", dodaje Fistrić. Najviše su im pomogli potpora i pomoć okoline, pri čemu izdvajaju već spomenute profesore s Tehnološkog fakulteta te mogućnost korištenja besplatnog prostora u CORE inkubatoru Hameda Bangoure. "Danas, ovdje u ZIP-u svaka dva tjedna imamo sastanke sa Sašom Cvetojevićem, Mihovilom Barančićem i drugim uspješnim ljudima čije nas iskustvo usmjerava", kaže Fistrić.
Brže, bolje, jeftinije…
Konkurenciju, koja uvijek postoji, smatraju potrebnom. "Branimo se jednostavno, nudeći nešto brže, bolje, kvalitetnije ili jeftinije. Upravo radi današnje brzine i načinu života vjerujemo da je agilnost ključna za današnje tvrtke, kao i sposobnost prilagodbe i adekvatne tranzicije u odnosu na tržište i korisnike", kažu. Ono što bi ovom inovativnom timu profesionalaca moglo osigurati svijetlu budućnost je predanost radu i činjenica da se nitko od njih, kako tvrde, ne izvlači od obaveza i odgovornosti. Planovi tima Canelio dosta su konkretni i definitivno nisu skromni. Poručili su da nakon validacije i beta faze slijedi faza ispitivanja 50 uređaja. Nakon toga, "web – launch" ili "crowdfuning" kampanja. "Planiramo se probiti na slovensko, iznenađujuće snažno tržište, a nakon toga – slijedi Velika Britanije te SAD", zaključio je Tomislav Fistrić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu