Vipnet ostvario rast prihoda od 2,7 posto

Autor: Poslovni.hr , 28. travanj 2016. u 13:09
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

Uslijed pozitivnog zaokreta u komercijalnom poslovanju tvrtke, Vipnet je ostvario prihod u iznosu od 88,4 milijuna eura, što je 2,7 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Zahvaljujući rastu prihoda i uštedama,  Vipnet u posljednjim kvartalima bilježi pozitivan trend u stabilizaciji operativnog poslovanja. Trend rasta u fiksnom segmentu nastavljen je sa 17,7 posto više kućanstava koja koriste Vipnetove usluge.

Ključni financijski pokazatelji

Uslijed pozitivnog zaokreta u komercijalnom poslovanju tvrtke, Vipnet je ostvario prihod u iznosu od 88,4 milijuna eura, što je 2,7 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Iako su prihodi stabilizirani provođenjem opsežnog transformacijskog programa, Vipnetova profitabilnost je  i dalje pod pritiskom poreznih opterećenja i snažne regulacije. U prvom kvartalu, konsolidirana EBITDA je stabilizirana i 0,5 posto je niža nego u istom periodu prošle godine, ali zbog jednokratnih efekata koji se većinom ogledaju kroz promjene u financijskom izvještavanju, EBITDA je u prva tri mjeseca smanjena za 7,8 posto i iznosi 17,4 milijuna eura.

Mobilni segment

Ukupan broj korisnika u mobilnoj mreži smanjen je za 0,7 posto, a iznosi 1,71 milijuna, uglavnom zbog smanjenja ukupnog tržišta u Republici Hrvatskoj. U prva tri mjeseca, Vipnet je zabilježio rast prihoda u mobilnom segmentu od 3,1 posto, ponajviše zbog porasta potražnje za podatkovnim prometom koji je potaknut investicijama u širenje pokrivenosti Vipnetovom LTE mrežom. U prvom kvartalu ove godine, prosječan prihod po korisniku (ARPU) porastao je za 5,8 posto i iznosi 11,1 euro.

Fiksni segment

Broj kućanstava koja koriste fiksne komunikacijske i TV usluge u prva tri mjeseca porastao je na 269.8 tisuća, što je 17,7 posto više u odnosu na prvi kvartal 2015. godine. Broj fiksnih širokopojasnih linija, u odnosu na prvi kvartal 2015. godine, porastao je za 24,8 posto, dok je broj fiksnih glasovnih usluga porastao za 16,1 posto. U TV segmentu, kombinacijom kabelske, IPTV i satelitske televizije, Vipnet je u prvom kvartalu 2016. ostvario porast broja korisnika od 7,7 posto. Prosječni prihod po liniji (ARPL) porastao je za 1,7 posto, i iznosi 23,3 eura. Sveukupno, u fiksnom segmentu uključujući Amis, u prva tri mjeseca ove godine Vipnet je zabilježio porast prihoda od 32,7 posto.

Investicije

U prvom kvartalu 2016. godine Vipnet je ostvario snažan porast investicija u iznosu 14,5 milijuna eura. To je 54,2 posto više nego u prvom kvartalu 2015. godine, a ponajviše je investirano u širenje fiksne HFC optičke mreže i mobilne 4G+/LTE mreže.

"U prvom kvartalu, Vipnet je ojačao svoj položaj najbrže rastućeg telekom operatora u Hrvatskoj. Osim snažnog rasta u segmentu fiksnog broadbanda, zadovoljan sam pozitivnim prihodovnim trendovima i u mobilnom i u fiksnom segmentu. Iako smo uspjeli napraviti značajan zaokret u komercijalnom poslovanju, profitabilnost je i dalje pod pritiskom. Zato je fokus u proteklom periodu bio na stabilizaciji EBITDA-e te nastavljamo sa snažnim investicijama u modernizaciju i daljnje širenje fiksne i mobilne LTE mreže", kazao je Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close