Nakon što se na Zagrebački velesajam, nakon osam godina stanke, vratilo blještavilo Auto Showa, na jesen bi Zagreb trebao biti domaćin još jednog glamuroznog sajma, i to nogometnog. Kako objašnjava Alan Balen, direktor tvrtke AB Sport Consulting, koja je organizator tog događanja, Footbal Fest bi u svojem premijernom izdanju trebao okupiti više od 30 tisuća ljudi.
Sportska industrija
"U Hrvatskoj i regiji registirano je više od dva milijuna aktivnih nogometaša te očito postoji velik interes za nogomet. Dosad nije na ovim prostorima bilo sličnih događanja. Najbliži opći sportski sjam je onaj u Münchenu te specijalizirani nogometni u Frankfurtu. U Zagrebu i regiji postoji niz raznih sajmova te nije prirodno da ne postoji nogometni. Ovaj događaj trebao bi okupiti cjelokupnu industriju vezanu uz nogomet, od proizvođača kopački, opreme, trave do medicinskih pomagala i niza artikala i usluga. Zašto Hrvatska? Zato što smo među najprepoznatljivijim nogometnim nacijama u Europi, značajna smo i turistička sila", kaže Balen.
Dodaje da je sam termin sajma, od 27. do 30. listopada, ciljan jer se svi najznačajniji sajmovi održavaju u jesen, a usto će se nasloniti i na tradiciju Jesenskog velesajma. Balen procjenjuje da Zagreb ima odličnu infrastrukturu za događaj koji je planiran na 8500 četvornih metara u četiri paviljona. Jedan paviljon će biti namijenjen nogometnim školama i akademijama te će tu posjetitelji moći osjetiti pravi nogometni teren. Dva dana sajma bit će namijenjena konferencijama, na kojima će se obraditi 11 tema – simbolika 11 igrača na terenu. "Konferencije bi trebale biti jedinstvena prilika za nogometne djelatnike iz regije da nauče nešto novo. Iako u ovom bazenu imamo dva milijuna nogometaša, postoji malo ljudi koji znaju napraviti marketinški paket. Vrlo su važni digitalni marketnig i društvene mreže jer je danas i mali klub globalno vidljiv. Trendovi se mijenjaju i tko zna na koji će se način utakmice gledati za pet ili 10 godina, možda i putem personaliziranih 'Google naočala'", pojašnjava Balen.
Konferencije će obraditi i teme poput odnosa menadžera i roditelja mladih igrača, kako se igrači snalaze nakon igračke karijere, ali i kako organizirati sam događaj – nogometnu utakmicu. Na konferenciji će gostovati stručnjaci UEFA-e i FIFA-e, a na sajmu će se pojaviti i niz velikih nogometnih imena. Ambasador sajma je Dario Šimić, a o velikim nogometnim zvijezdama Balen zasad ne želi govoriti. Ističe da će se svi detalji znati nakon završetka Europskog prvenstva u Francuskoj.
Iskustvo u UEFA-i
Alan Balen 18 je godina radio u Hrvatskom nogometnom savezu (HNS), gdje je bio zadužen za marketing, a na svojem prvom velikom natjecanju u Francuskoj je 1998. dobio brončanu medalju kao član stožera hrvatske reprezentacije. Radio je kao menadžer utakmica te bio odgovoran da organizacijski spektakl protekne u redu. Vremenom je stekao i reference UEFA-e. Ima titulu UEFA Venue Directora, što znači da ga europska nogometna federacija postavlja kao svojevrsnog povjerenika koji pomaže manjim i neiskusnijim klubovima diljem Europe koji su se kvalificirali u natjecanja UEFA-e da lakše organiziraju europske utakmice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu