Kulinarstvo je ‘in’, a oni imaju dobar nos za biznis

Autor: Marta Duić , 15. ožujak 2016. u 13:56
Gotovo svaka domaćica u bivšoj državi imala je barem jedan komad Metalac posuđa, a danas taj brend doživljava pravi 'revival'

Specijalizirane trgovine Lonci&poklopci, Sol i Papar te ‘veteran’ Metalac šire poslovanje i privlače sve više poklonika.

Da je kulinarstvo itekako ‘in’ ne dokazuje samo stalni porast kulinarskih showova, emisija i knjiga, već i uspon brendova koji svoj uspjeh vežu upravo za gastronomiju i njezinu popularizaciju. Sol i papar, Lonci&Poklopci i Metalac primjeri su tvrtki koje uspješno osvajaju srca kupaca pa tako i ovo tržište u usponu. Augusta Fabijanić tvrtku Sol i papar vodi od 2008. kada je otvorila prvu trgovinu u Vlaškoj 78 u Zagrebu, a od kraja 2015. ima i još jedno prodajno mjesto u Varšavskoj 4 u kojem je u partnerstvu s Dubravkom Zglavnik Horvat.

Godinama je radila u poslovima s hranom, od pozicije direktorice marketinga Hipp dječje hrane i Schneekoppea do časopisa Iće&piće, stoga je trgovina s posuđem bila logičan korak. Prva trgovina Sol i papar je više okrenuta kuhinji i pripremi hrane te profesionalcima kojima nude i kuharsku odjeću te najveći izbor noževa, a na novoj lokaciji se nude i prestižni brendovi u porculanu poput Rosenthala, Pip Amsterdam, Cookplay te nove manje francuske kompanije Cookut, kuhinjske krpe, Electrolux male kućanske aparate i kuharice. Jedinstveno posuđe je i ono Promo-metala, jednog od 14 poduzeća kompanije Metalac, koja ima pet tvornica u Gornjem Milanovcu i trgovačka poduzeća u Srbiji i inozemstvu. Promo-metal kao i ostale tvrtke Metalca, bavi se plasmanom Metalčevih proizvoda, prvenstveno posuđa po kome je Metalac jedan od najpoznatijih proizvođača u Europi.

Jelić

Metalac ima svoj dizajn studio, ali surađujemo i s fakultetima i afirmiranim dizajnerima poput Karima Rashida.

Povratak u prošlost
Kako kaže direktor Promo-metala Aleksandar Jelić, uz Emo Celje i lokalnu tvornicu Gorica u Dugom selu koja više ne radi, Metalac je u Hrvatskoj prisutan od svog osnivanja davne 1959. Promo-metal u Zagrebu posluje točno 10 godina jer su željeli približiti se hrvatskim potrošačima. Pod istoimenim brendom u ponudi imaju i sudopere i bojlere, ali samo ime Metalac najviše je vezano za posuđe koje je core biznis kompanije i stiže do čak 25 tržišta širom svijeta.

“Prve Metalčeve posude bile su bijele sa plavim točkama i plave sa bijelim. Zato ćete u regiji često čuti izraz ‘šerpa-plava’ ili ‘Metalac-plava’. Prije 10 godina smo ih ponovo vratili na tržište i još su tražene, bez obzira što godišnje izbacimo po desetak novih dekora samo za tržišta regije. Emocija je čudo, zar ne?”, kaže Aleksandar Jelić, direktor Promo-metala. Podcrtava tako  činjenicu da je Metalac posuđe preživjelo raspad bivše države, u kojoj je gotovo svaka domaćica imala neki njihov komad, da bi posljednjih godina doživjelo pravi “revival” i posve novom ruhu, ali ne bez dizajnerske posvete svojoj slavnoj prošlosti. Jelić nam je objasnio i gdje crpe ideje za novo posuđe brendakoji je gotovo 30 godina prisutan i na najvažnijim sajmovima od Frankfurta, Milana, Moskve do Chicaga. “Imamo vlastiti dizajn studio u kojem kreiraju naši dizajneri, a surađujemo sa fakultetima, afirmiranim dizajnerima poput Karima Rashida.

Bajde

Trenutno uređujemo trgovine u Splitu, nakon toga slijedi Rijeka pa Ljubljana. Planiramo širenje na Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru te Sloveniju i Srbiju.

Nedavno je izložbom nagrađenih radova u Mikser House-u Beogradu završen veliki natječaj ‘Nove uspomene/New memories’ koji su udruženo realizirali Metalac, organizacija Mikser i Balkanska dizajn Mreža. Stiglo je 235 radova dizajnera iz regije koji su u suvremenom kontekstu udahnuli novi život legendarnim Metalčevim modelima posuda, lončića i džezvi kakve se i danas mogu naći u gotovo svim kućanstvima na teritoriji bivše Jugoslavije”, kaže Jelić. Eksperti za grafički i industrijski dizajn i komunikacije iz Srbije i Hrvatske odabrali su najbolje ideje, a nagrađene radove su veljači predstavili na sajmu u Frankfurtu, a upravo  se spremaju za Chicago. Silvio Bajde, direktor Pro-tradea i vlasnik Hame je radi vlastite potrebe i ljubavi prema kulinarstvu, ali slabe raznolikosti kvalitetnog posuđa, pribora i pomagala u Hrvatskoj odlučio upotpuniti ponudu na tržištu te je doveo snažna i kvalitetna zastupstva u posuđu i kuhinjskom priboru.

Brzo je smislio i ime brenda koji su Zagrepčani odmah prihvatili i upamtili i to na temelju stare poslovice “svaki lonec nađe svoj poklopac” te je predstavio tržištu brend Lonci&poklopci i istoimenu trgovinu specijaliziranu za artikle za zdravu i brzu pripremu hrane u domaćinstvu, hotelijerstvu, opremanje apartmana, menzi, zalogajnica i velikih turističkih kompleksa. Njegov brend, kaže, danas ima pozitivnu tendenciju rasta, a rade i sa svim trgovačkim lancima u Hrvatskoj i planiraju daljnja širenja.  “Zadovoljni smo jer je kulinarstvo opet u modi, imamo stalne kupce već par godina i stalno se vraćaju, čak dovode i nove. I turisti su jako dobri kupci zbog atraktivnih lokacija u centru grada u Ilici 40 i Masarykovoj 13”, tvrdi Bajde.

25zemalja

na izvoznom je popisu Metalca

Glavna prednost trgovine Sol i papar koju ističe vlasnica je birani asortiman. “Godišnji promet nam je do 2010. rastao 10% godišnje pa je uslijedilo vrijeme stagnacije, a evidentno je da će nova trgovina generirati puno bolji promet, jer je tri protekla mjeseca prosječno donosila 250.000 kuna mjesečno. Naši kupci se stalno vraćaju, a to zahtijeva permanentnu potragu za novim asortimanom i dobavljačima”, kaže Fabijanić.  Budući da ima još jednu tvrtku koja je distributer za neke od brendova posuđa, dio asortimana Sol i papar se može nabaviti u Algoritmu, Loncima i Poklopcima, Futuri. Često organiziraju i edukacije te kuharske radionice jer u sklopu trgovine u Varšavskoj imaju i kuhinju. Posuđe Metalac danas je raspoloživo na više 400 prodajnih mjesta u Hrvatskoj – gotovo svim trgovačkim lancima, a imaju i mrežu malih kupaca.

Osim u zemljama regije, izvozi se u Francusku, Njemačku, Italiju, Španjolsku, Englesku, Dansku, Finsku, Kanadu, SAD, Australiju, Rusiju, Ukrajnu, ali i Izrael te Japan. Od 2000 zaposlenih skoro polovica radi upravo u tvornici posuđa, a partnere imaju u 25 zemalja. Jelić ističe kako su od svih proizvoda najtraženiji lončići, džezve, tave i pekači. Često imaju upite za emajlirani sokovnik, lonac za kuhanje na pari, ekspres lonac i slične proizvode povezane sa prehranom uz minimalno korištenje ulja i masti.  Metalac proizvodi i posuđe za djecu i to više od 50 godina, a u posljednje tri godine asortiman su proširili novim modelima i Disney likovima – Mickey, Minne, Princesse, Frozen. Jelić se pohvalio kako je Metalac posuđe okićeno brojnim nagradama za najbolji brend u kategoriji opreme za domaćinstvo. Bajde pak ističe kako su njihovi najzanimljiviji i najprodavaniji artikli proizvodi od maslinova drva “Maslina home made” koji su vlastita proizvodnja i ručni su rad. Asortiman brenda može se naći i u trgovačkim lancima te na web shopovima Lonci&poklopci i Hama.

Velike ambicije
Bajde kaže da kod njih ima za svakog ponešto, posuđe od gusa Lava za zdravu pripremu hrane, brend AdHoc koji svojim dizajnom osvaja i najzahtjevnije estete, detalje tipa mlinaca za papar, mirodija, soljenke elegantnog dizajna… “Rastemo godišnje između 10 do 20 posto, ali uz jako puno truda, rada i ulaganja u kadar i inovacije, marketing, opremu i softver. No ničeg ne bi bilo bez jako kvalitetnog i stalnog tima, ljudi koji su mi kao obitelj jer s nekim od svojih djelatnika i suradnika surađujem i po 15 godina pod istim krovom. Trenutno smo u procesu uređivanja trgovine u Splitu, kojeg su mnogi jedva dočekali, nakon toga Rijeka pa Ljubljana. Planiramo širenje na tržište BiH, Crnu Goru te Sloveniju i Srbiju. Web trgovinom pokrivamo široko tržište, a imamo kupca čak iz Osla koji barem jednom mjesečno nešto naruči”, otkrio je Bajde.

Fabijanić

Naš najveći uspjeh je što smo brojne brandove, nekad neznane u Hrvatskoj, na zadovoljstvo naših principala učinili poznatima.

Jelić ističe da je strateški interes Metalac Grupe da njihovi proizvodi zauzmu značajnije učešće na tržištu Hrvatske jer za to imaju sve uvjete i razvijene kontakte sa trgovinama u Hrvatskoj. “Iako smo zastupljeni u svim prodajnim lancima, znamo da za posuđe Metalac ima mnogo više prostora i sigurni smo da će potrošači u Hrvatskoj to i pokazati. Posebno kad je riječ o emajliranom posuđu, koje se vraća u modu i u kojem, uz dužno poštovanje, nemamo ozbiljnu konkurenciju kad su kvaliteta i dizajn u pitanju”, kaže Jelić. Fabijanić nam, pak, kaže kako je njezin plan za budućnost stvoriti od trgovina Sol i Plan pravi kuharski raj: “Želim da se kod nas ljudi osjećaju ugodno i da razvijemo još dodatnih sadržaja tipa radionica i kulinarski eventi. Naš najveći je uspjeh je što smo brojne brandove, nekad neznane u Hrvatskoj, na zadovoljstvo naših principala učinili poznatim”.

Komentirajte prvi

New Report

Close