Potrošnja goriva kod 182 nova vozila bila je u prosjeku čak 42 posto viša od navoda u prospektima

Autor: Poslovni.hr , 02. ožujak 2016. u 13:59
Foto: Thinkstock

Upadljiva je, ukazuje ICCT, i sve veća razlika između navoda u prospektima i stvarnosti – 2001. godine su novi automobili na cesti trošili tek oko osam posto više nego što su proizvođači navodili u reklamnim materijalima.

Njemačka organizacija za zaštitu okoliša DUH predbacuje proizvođačima automobila da varaju potencijalne kupce i u navodima o potrošnji goriva i o izlučivanju ugljičnog dioksida (CO2), piše Deutsch Welle. DUH je naime pod povećalo stavio modele koji su se u Njemačkoj prošle godine najviše prodavali i usporedio navode iz prospekata sa stvarnom potrošnjom vozila prema podacima koje je dobio od vlasnika automobila.

Istraživanje je pokazalo da je potrošnja goriva kod 182 nova vozila u 2015. godini bila u prosjeku čak 42 posto viša od navoda u prospektima. Kod 10 ispitanih modela su vozila na cesti trošila između 25 i 52 posto više goriva i shodno tome proizvodila znatno više ispušnih plinova (CO2).

Međunarodno vijeća za čiste transporte (ICCT) koje je svojim istraživanjima o manipulacijama s navodima o emisiji ispušnih plinova dizel-motora pokrenulo skandal širokih razmjera također kritizira navode proizvođača automobila koji se uvelike razlikuju od stvarnosti. ICCT je u jednoj studiji ispitao podatke više od pola milijuna vozila i ustanovio da je potrošnja goriva i emisija ugljičnog dioksida kod novih vozila u EU-u u 2014. bila znatno viša nego što je stajalo u navodima proizvođača.

Upadljiva je, ukazuje ICCT, i sve veća razlika između navoda u prospektima i stvarnosti – 2001. godine su novi automobili na cesti trošili tek oko osam posto više nego što su proizvođači navodili u reklamnim materijalima.

Uzor na koji bi se Europa trebala ugledati

No, razlika u navodima proizvođača i stvarnoj potrošnji nije pravilo bez iznimke. To pokazuje primjer tržišta automobila u SAD-u. Prema rezultatima istraživanja koje je provela njemačka organizacija DUH, tamo automobili na cesti troše samo oko tri posto više nego što se navodi u prospektima.

Organizacija za zaštitu potrošača Consumer Watchdog se izborila za obeštećenje oko 900.000 vlasnika automobila svotom od više stotina milijuna dolara, za ispravke u navodima o potrošnji u reklamnim prospektima i provođenje neovisnih testova navoda u njima.

Jedan južnokorejski automobilski koncern morao je, osim toga, platiti kaznu u visini od 300 milijuna dolara američkoj agenciji za zaštitu okoliša EPA-i. "Pravo američkih potrošača da se skupnim tužbama izbore pred sudom za svoje interese jedini je način da se ljudi zaštite od prevara proizvođača automobila", kaže Harvey Rosenfiel iz Consumer Watcha.

Komentirajte prvi

New Report

Close