Opcija online šopinga postaje, čini se, sve popularnija s obzirom na činjenicu da je pred internetom pokleknuo i jedan od najmoćnijih europskih diskontera Kaufland. Ta kompanija putem interneta zasad omogućava tek narudžbe uz dostavu cvijetnih buketa, izradu fotografija i rezervaciju turističkih aranžmana.
Međutim, od 2017., kako najavljuju njemački mediji, Kaufland mogućnost online narudžbi otvara i za ostali asortiman široke potrošnje sa svojih polica. Prema dostupnim, no neslužbenim podacima, procjenjuje se da udjel prodaje asortimana široke potrošnje u maloprodajnim trgovačkim lancima kroz online kanal u Njemačkoj iznosi tek 0,8 posto ukupna prometa, u Francuskoj oko 3,6 posto, dok je u Velikoj Britaniji procijenjen na 4,4 posto.
8000artikala
kupcima nudi Konzum klik
Podaci za Hrvatsku također su na razini procjena: navodno je godišnja potrošnja ukupnog online tržišta, s uključenim i neprehrambenim segmentom, teška oko dvije milijarde kuna. Kad je riječ o ponudi asortimana široke potrošnje kroz online šoping, Konzum je u segmentu maloprodaje, nakon integriranja Mercatora, ostao jedini igrač na tržištu, dok je Metro Cash&Carry za svoju skupinu poslovnih klijenata iz područja ugostiteljstva i malih trgovaca razvio model online naručivanja nazvan – metrodostava.
Svojedobno je i Diona najavljivala uvođenje online kupnje, no taj kanal još nije zaživio, a kako je tvrtka većinu lokacija prepustila konkurenciji, za pretpostaviti je da i neće. Konzum je mogućnost kupnje preko interneta lansirao 2006. godine, no od svih proteklih godina tek je javno poznat podatak da su u 2009. imali 25.000 kupaca koji su ostvarili oko 220 milijuna kuna prometa. U prosincu 2015. tržištu su ponudili osuvremenjeni online kanal kroz opciju Konzum klik.
Na izravan upit s kakvim je rezultatima Konzum klik zaključio 2015. iz kompanije uzvraćaju kako je "godina očekivano završila s rastom, a prave pokazatelje tek očekuju" te da trenutačno imaju 100.000 registriranih kupaca kojima nude 8000 artikala. Nedavno su, dodaju, kupcima ponudili još jednu novu uslugu, Drive in, koja korisnicima omogućuje preuzimanje narudžbi u logističkom centru u zagrebačkim Vrbanima već dva sata nakon što su na Konzum klik dostavili popis. Dosadašnja iskustva na hrvatskom tržištu maloprodaje pokazuju kako konkurencija u pravilu žurno odgovara nakon što netko između njih starta s novom uslugom. Stoga je za očekivati da će, s obzirom na to da ovdje posluje više europskih trgovaca, uskoro netko od njih istrčati s promocijom svoga online kanala.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu