Švicarski prehrambeni div Nestle u četvrtak je objavio da mu je neto dobit u prošloj godini u odnosu na godinu ranije smanjena za gotovo 40 posto, ponajviše zbog visokog tečaja švicarskog franka i revalorizacije udjela te kompanije u segmentu dermatološke farmaceutike.
U 2015. godini neto dobit Nestlea pala je za 37 posto u usporedbi s godinom ranije, na 9,07 milijardi švicarskih franaka (9,15 milijardi dolara), pokazalo je poslovno izvješće švicarske kompanije, poznate po brendovima poput kave Nespresso i dječje hrane Gerber.
Osim revalorizacije udjela u tvrtki Galderma, na takav poslovni rezultat utjecala je i prodaja njihova udjela u francuskom kozmetičkom divu L'Orealu, što je povećalo dobit tvrtke u 2014. godini.
Nestleovi prihodi lani su u odnosu na godinu ranije smanjeni za tri posto, na 88,79 milijardi franaka.
Promatrano na organskoj razini, prihodi su mu uvećani za 4,2 posto u odnosu na godinu ranije, što je njihov najslabiji rast u proteklih šest godina. Među glavnim razlozima za takav rezultat izdvajaju slabu potražnju u regiji Azija Oceanija Afrika.
Za ovu godinu Nestle, najveća europska kompanija po tržišnoj vrijednosti, prognozira rast organskih prihoda na razini prošlogodišnjeg.
"Očekujemo da će naše trgovinsko okruženje u 2016. godini biti slično onome u prošloj godini, uz čak nešto slabije cijene", kazao je izvršni direktor kompanije Paul Bulcke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu