Hotelska grupa InterContinental (IHG), jedan od vodećih svjetskih hotelskih operatera, planira otvoriti hotel u Zagrebu, potvrdio je za Poslovni dnevnik Hylko Veersteg, direktor Grupe IHG za južnu Europu, koji je bio jedan od sudionika na Adria Hotel Forumu.
Veersteg zasad ne otkriva o kojoj je lokaciji riječ, odnosno u kojoj su fazi razgovori s potencijalnim ulagačima, no kaže kako će to prije biti greenfield nego ulazak u neki od postojećih hotelskih objekata. "IHG želi ulagati u Hrvatskoj i Sloveniji, a kako je naš fokus na urbanim središtima i glavnim gradovima, naravno da nas najviše zanima Zagreb. Još razmatramo opcije, znate da takvi pregovori znaju trajati, no rado ćemo se vratiti u Zagreb", kaže Veersteg, koji misli da neće biti problema s pronalaskom povoljnoga investitora. Na panelu o globalnim i lokalnim brendovima Veersteg je, naime, istaknuo da među globalnim investitorima ima puno optimizma za ulaganje u južnoj Europi, uključujući i Hrvatsku.
"Tome je pridonijela i situacija u Turskoj, koja će dio investitora preusmjeriti i u vašu regiju", ističe Veersteg. Prvi InterContinental u bivšoj Jugoslaviji otvoren je baš u Zagrebu, u hotelu Esplanade 1964., da bi se 1975. preselio u tada novi neboder u Savskoj, gdje je pod tim brendom poslovao do sredine 90-ih, kad je hotel kupio Ivica Todorić i nazvao ga Opera. Hotel 2002. kupuje Anđelko Leko, koji ga adaptira i sa Starwoodom ugovara brend Westin. IHG je nedavno najavio otvaranje svog četvrtog hotela u Srbiji, to će biti hotel Crowne Plaza u Novom Sadu.
Tom prilikom iz grupacije su objasnili strategiju da navedeni brend razvijaju u rastućim poslovnim centrima. Brend Crowne Plaza Hotels&Resorts posluje u 400-tinjak hotela u 65 zemalja, u glavnim gradskim središtima, i četvrti je po veličini luksuzni hotelski brend te jedan od najbžerastućih. Hrvatska i dalje ima malo brendiranih hotela, tek 16 posto hotela posluje pod globalnim brendovima, tako da ima mjesta za razvoj tržišta. Dobar dio kapaciteta u Hrvatskoj posluje pod lokalnim brendovima, kao što su Maistra, Valamar, Plava laguna, Jadranka…
Među vodećim je regionanim lokalnim brendovima i MK Resort, kompanija u vlasništvu srpskog poduzetnika Miodraga Kostića, koja ima luksuzne kapacitete na Kopaoniku i hotelu Beogradu, a prošle je godine preuzela za 25 milijuna eura i hotel Kempinski u Portorožu. "Želimo se širiti u Hrvatsku i pregovaramo o nekim investicijama, a zanimaju nas isključivo postojeći objekti, odnosno brownfield investicije", potvrdio je generalni direktor MK Resorta Nikola Avram. Avram se inače zauzima za razvoj lokalnih brendova, što je za investitore povoljnije i jednostavnije, jer se ne moraju prilagođavati strogim standardima operatera koji određuju od veličine sobe nadalje.
TripAdvisor o našim hotelima
Najbolje ocjene od Rusa, Britanaca…
Forum je pokazao da interes investitora, hotelskih operatora postoji, a raste i interes posjetitelja te rejting postojećeg hrvatskog hotelskog smještaja, potvrdila je analiza Charlieja Ballarda iz TripAdvisora. Sudeći prema broju pregleda korisnika, u posljednjih 12 mjeseci najviše je porastao interes gostiju iz Velike Britanije (za 20%), slijedi Italija (15%), Njemačka (9%). Ukupan prihod hotelskih soba bukiranih preko TripAdvisora u 2015. je iznosio 36 milijuna dolara, što možda zvuči mnogo, ali je tek između pola i dva posto prihoda cijele Europe. Najbolje ocjene hrvatski hoteli dobivaju od Rusa, Britanaca i Amerikanaca. Zanimljivo na globalnoj razini čak trećina korisnika TripAdvisora gledala je nebrendirane butique hotele.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu