Drugi najveći opskrbljivač električnom strujom u Hrvatskoj, RWE Energija, optužila je HEP da opstruira slobodno tržište električne energije izazivanjem panike među građanima, a što rezultira napadima i privođenjima RWE-ovih prodajnih predstavnika. Naime, HEP je nedavno pokrenuo veliku medijsku kampanju u kojoj upozorava potrošače na moguće prevare prilikom prelaska kod alternativnog opskrbljivača strujom.
U RWE-u ističu da imaju 105 tisuća korisnika u kućanstvima i 4.000 u poslovnom sektoru te da nitko od njih nije prevaren i svi imaju manje račune nego što bi imali da su ostali u HEP-u. Do sada su građani koji su prešli iz HEP-a u RWE uštedjeli ukupno 70 milijuna kuna na računima za struju, kažu u toj tvrtki. Zoran Miliša, predsjednik Uprave RWE Energije, tvrdi da se objavljivanje ovakvih paušalnih upozorenja može protumačiti jedino kao nepošten pokušaj opstrukcije tržišne utakmice i uskraćivanja prava kupcima na izbor opskrbljivača električnom energijom.
"HEP je svojim objavama direktnu prodaju električne energije proglasio nezakonitom, protivno važećoj zakonskoj regulativi, i to tako što su u javnosti stvorili atmosferu u kojoj se kupci boje sklapanja ugovora putem direktne prodaje. Takvim postupanjem HEP onemogućuje poslovanje opskrbljivača koji koriste kanal direktne prodaje.
S obzirom da je najveći broj kupaca električne energije promijenio opskrbljivača upravo sklapanjem ugovora s našim prodajnim predstavnicima u vlastitom domu, ovakvim postupanjem HEP zapravo pokušava uništiti slobodno tržište električne energije tako što želi jedan potpuno legalan način prodaje staviti van zakona“, kaže Miliša.
Iz RWE Energije napominju da je direktna prodaja zakonit i uobičajen oblik prodaje u većini europskih zemalja pa tako i u Hrvatskoj te da je mogućnost zavaravanja kupaca zbog jasne zakonske regulative i strogih internih procedura svedena na minimum.
HEP pozdravlja liberalizaciju tržišta, ali i najoštrije odbacuje optužbe RWE-a!
Hrvatska elektroprivreda (HEP) najoštrije odbacuje danas izrečene optužbe RWE-a za opstrukciju procesa liberalizacije hrvatskog tržišta električne energije, kao i tvrdnju da 50 posto svih korisnika koji žele prijeći kod RWE-a to ne može zbog „različitih opstrukcija od strane HEP-a“. Napominjemo kako HEP pozdravlja proces liberalizacije, ali i osuđuje nepoštene, nemoralne i zavaravajuće metode prodaje nekolicine opskrbljivača, koje između ostalog uključuju lažno predstavljanje, krivotvorenje potpisa, neovlašteni ulazak u domove građana, neistinito prikazivanje popusta, ali i sklapanje ugovora s nedovoljno informiranim građanima visoke životne dobi.
HEP odlučno odbacuje optužbe tvrtke RWE Hrvatska da opstruiramo liberalizaciju tržišta. Dapače, edukativno-informativna kampanja HEP-a u vezi sa zaštitom prava potrošača upravo doprinosi stvaranju zrelog i odgovornog tržišta.
Informiranje kupaca o njihovim pravima kod sklapanja ugovora o opskrbi putem terenskih prodajnih predstavnika, HEP-ov je odgovor na brojne upite zabrinutih kupaca, medija i udruga potrošača. Ono je ujedno obveza koja proizlazi iz propisa koje je donijela Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA), a koja se ne odnosi samo na HEP, nego na sve opskrbljivače električnom energijom u Hrvatskoj. U tom smislu, HEP poziva RWE, ali i druge opskrbljivače da u svom poslovanju poštuju najvišu razinu standarda zaštite prava potrošača koja vrijedi u Europskoj uniji.
Povod aktualnoj edukativno-informativnoj kampanji bila je činjenica da je HEP tijekom proteklih mjeseci zaprimio više desetaka upita medija i na stotine žalbi samih građana na očito nepoštene metode kojima određeni opskrbljivači na hrvatskom tržištu električne energije dolaze do novih kupaca.
Nerijetko se prodajni agenti tih opskrbljivača predstavljaju kao zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, mogućnost pristupa brojilu i očitanje brojila, pozivaju se pri tome na poslovnu povezanost i dogovor s HEP-om o zajedničkom tržišnom nastupu. Uz slučajeve krivotvorenja potpisa kupaca, HEP je zaprimio i prijave kupaca koji su, nakon odbijanja potpisivanja ugovora, bili izloženi verbalnom nasilju i prijetnjama. Ono što je znakovito jest da su ciljana skupina za takvo obmanjivanje u pravilu ljudi starije životne dobi s kojima se na prevaru zaključuju ugovori o opskrbi električnom energijom. Nerijetko akviziteri obećavaju nerealno niske cijene ili navodne popuste kao nagradu za dugogodišnju vjernost HEP-u i redovito podmirenje računa za električnu energiju.
Naglašavamo da HEP nema dogovor o zajedničkom tržišnom nastupu prema kupcima niti s jednim opskrbljivačem na tržištu električne energije i napominjemo kako zavaravajući i nepošteni način prodaje odnosno dovođenje krajnjeg kupca u zabludu s namjerom da ga se time navede na sklapanje ugovora predstavlja kršenje Općih uvjeta za korištenje mreže i opskrbu električnom energijom (NN 85/15), kojima je propisano kako kupac ima pravo iz bilo kojeg razloga, raskinuti postojeći Ugovor o opskrbi električnom energijom te sklopiti novi Ugovor s odabranim opskrbljivačem na tržištu električne energije. Ukoliko je Ugovor o opskrbi sklopljen nakon 1. listopada 2015. godine, svi oni kupci koji su na bilo koji način prevareni odnosno dovedeni u zabludu prilikom njegova potpisivanja imaju pravo na jednostrani raskid ugovora bez ugovorne kazne.
HEP u svom poslovanju postupa sukladno Zakonu o tržištu električne energije, te članku 111 i 112 Općih uvjeta, što je u konačnici i obveza svih opskrbljivača u Hrvatskoj. Kako bi se smanjio broj prevara, HEP apelira na građane da usmjere dodatnu pažnju na informiranje o ponudama tržišnih opskrbljivača električnom energijom i samo potpisivanje različitih dokumenta. Izuzetno veliki broj prijava građana kao i učestalost evidentiranih zahtjeva za raskid ugovora s pojedinim opskrbljivačima svjedoči o eskalaciji zavaravajućeg postupanja.
Stoga, apeliramo na nadležne institucije da se angažiraju na utvrđivanje razmjera ove pojave i sankcioniranja odgovornih u cilju zaštite građana, a prevarene i/ili obmanute građane da svoj slučaj prijave najbližoj policijskoj postaji te Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji (HERA).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koji RWE?Ne želim uopće da itko naplaćuje el.energiju ili bilo što drugo i odnosi profit izvan RH…Šta smo toliki retardi da ni struju sami sebi ne znamo prodati već nam trebaju drugi,i to pod krinkom tobože slobodnog tržišta…Da,slobodnog,ali samo dok oni nama prodaju,kada bi mi njima prodavali oni bi tu slobodu ukinuli i zaštitili svoje tržište…
vrlo jasno i logično
To je TOČNO. Među prvim pravnim osobama smo sklopili ugovor s RWE, tek su došli..što sam i
davno napisala…Računi za struju su puno manji , nego kod HEP-a…. Razlika je oko 8 % godišnje,
možda i više.
Koji RWE?Ne želim uopće da itko naplaćuje el.energiju ili bilo što drugo i odnosi profit izvan RH…Šta smo toliki retardi da ni struju sami sebi ne znamo prodati već nam trebaju drugi,i to pod krinkom tobože slobodnog tržišta…Da,slobodnog,ali samo dok oni nama prodaju,kada bi mi njima prodavali oni bi tu slobodu ukinuli i zaštitili svoje tržište…
Uključite se u raspravu