Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u srijedu u Dnevniku Nove TV da mu je prioritet riješiti nagomilane probleme za dugove u cestovnom prometu, a najavio je da će sljedeći tjedan imati prvi preliminarni nalaz o uvođenju vinjeta za naplatu prometa autocestama.
"Prioriteti su najprije riješiti nagomilane probleme za dugove u cestovnom prometu, ukupno oko 5,5 milijardi eura, do 2020. na naplatu dolazi 5,2 milijarde eura, a samo u 2016. oko milijardu", istaknuo je ministar Butković i dodao da je problem trebalo već početi rješavati. "Restrukturiranje nije napravljeno, i to prvo moramo učiniti. To je preduvjet za reprogramiranje postojećih obveza", rekao je.
"Osim restrukturiranja, moramo vidjeti i sustav naplate, beskontaktni sustav naplate, vinjete, GPS. Sljedeći tjedan ću imati prvi preliminarni nalaz što znače vinjete", rekao je ministar Butković. Istaknuo je da Hrvatska mora povećati promet na autocestama te učiniti sve kako "bismo olakšali rješavanje tog problema".
Vinjete će, rekao je ministar Butković, biti povoljnije za hrvatske građane, a još će neke dionice autocesta morati ući u sustav naplate.
Kad je riječ o proračunu, istaknuo je da njegovo ministarstvo nema gdje previše rezati, ali, dodao je, bit će uporan da se u proračunu za 2016. godinu pronađe novac za sve velike infrastrukturne projekte.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Slažem se sa uvođenjem Vinjeta, ali ne na način kako se priča da će svi građani RH platiti godišnju vinjetu pod nekim povoljnijim uvjetima pri registraciji vozila. Onaj koji koristi Autocestu neka je plati, a ne da oni drugi financiraju državu, proračun i one koji je koriste.
Dakle kažu da u Sloveniji vinjete koje koristiš 7 dana koštaju 15 eura i te su najskuplje. 15*7,65=115 kuna, dalje u tekstu je cijena za dionicu Zagreb-Split koja iznosi 174 kune. E sad što je isplativije za građane, evidentno je dosadašnji način naplate kad recimo ideš poslovno na 2 dana u Split i tu pljesneš 348 kuna, ili derati građane kao Slovenci i naplatiti 115 kuna za 7 dana u bilo kojem smjeru i koliko želiš.
Da ne govorim koliko bi država dobila više novca na trošarinama za naftne derivate, a i sami gradići uz autoceste koji imaju bilo što od turističkog potencijala.
Vaš link …
Slovenci pretjerano gule korisnike svojih malih i kratkih autocesta.
Najpoštenije bi bilo GPS uz popuste na količinu.
Ovi sta su protiv vinjeta a bez kalkulacija stvarno ne kužim,,, kako objašnjavate da slovenci više zarade za ono malo km???
Uključite se u raspravu