U prošloj, 2015. godini na linijama koje povezuju Zračnu luku Osijek s drugim destinacijama zabilježeno je gotovo 30 tisuća putnika i ostvareno je oko 1900 tzv. operacija zrakoplova, što je najbolji rezultat od 1985. godine naovamo, dakle u protekla čak tri desetljeća.
Ističe to Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek.
"U odnosu na prethodnu, 2014. godinu, posrijedi je povećanje broja putnika za sedam posto, odnosno 25 posto više operacija zrakoplova u odnosu na godinu prije. Vjerujemo da već u ovoj godini, zahvaljujući postojećim i uvođenju novih linija, možemo broj putnika povećati i na 50 tisuća", naveo je Marinić.
Razloga za optimizam, kaže, ima nekoliko. Prvi je zadržavanje najpopularnije linije Osijek – London, u suradnji s irskom niskotarifnom kompanijom Ryanair, koja će ponovno biti uspostavljena u ljetnoj sezoni, počevši od 28. ožujka.
"Ona će trajati sve do završetka ljetne sezone, prvoga tjedna u studenomu. I dalje će prometovati dvaput tjedno, petkom i ponedjeljkom, s tim da će od sada zrakoplovi letjeti u prijepodnevnim, umjesto u poslijepodnevnim satima", dodaje.
Karte za novu sezonu linije Osijek – London već se mogu kupiti preko interneta. Velika je novost da bi osječka pista u Klisi trebala biti prvi hrvatski aerodrom gdje će od jeseni zrakoplovi Ryanaira rulati i tijekom zimske sezone.
"Vjerujemo da ćemo već krajem ove godine uspjeti s njima realizirati izravnu liniju Osijek – Dublin. To nam je iznimno zanimljivo zbog velikog broja Osječanki i Osječana koji su se odselili u glavni irski grad", ističe Marinić za Glas Slavonije.
Upravo je završen novi natječaj resornog Ministarstva prometa (subvencioniranje domaćeg zračnog prometa prema tom natječaju traje sve do 2020. godine) u koji su ili posredovanjem nacionalnog prijevoznika Croatia Airlines ili posredovanjem privatne aviotvrtke Trade Air, u subvenciju uspjeli “upasti” svi dosadašnji letovi, ali i neki novi.
"Dakle, na liniji Osijek – Zagreb kompanija Trade Air letjet će i dalje triput tjedno kao i sada, tijekom zimske sezone. To su ponedjeljak, srijeda i četvrtak. Više se neće u ljetnoj sezoni prelaziti na ritam pet puta tjedno jer se to pokazalo neisplativim, ali zato će se dnevni letovi za Zagreb podvostručiti. Imat ćemo tzv. dvostruku dnevnu rotaciju. Drugim riječima, i ujutro i poslijepodne avioni će letjeti i u Zagreb i u Osijek pa će i poslovni ljudi iz Zagreba moći brzo stizati na jednodnevni boravak, odnosno poslovne sastanke u Osijek, a ne samo obrnuto", objašnjava Marinić. Novitet je i nova linija Osijek – Pula – Split – Pula – Osijek.
"Tijekom cijele godine imat ćemo redovite linije i za Zagreb i za Pulu i za Rijeku i za Split. U ljetnoj će sezoni Croatia Airlines uvesti linije jednom ili dvaput tjedno za Split i Dubrovnik. Zahvaljujući svemu navedenom, u 2016. godini očekujemo više od 1500 letova samo u domaćem zračnom prometu, što je povećanje od tri puta u odnosu na 2015. godinu. Po tome ćemo biti drugi aerodrom u Hrvatskoj, odmah iza Zagreba", najavljuje Marinić.
Ističe kako čeka još poteze domaće aviokompanije Sea Air, a vjeruje kako će u ljeto biti uspostavljene i nove zračne linije za njemačke destinacije, konkretno Frankfurt i Stuttgart.
"Cilj nam je od Osijeka stvoriti “mini hub” ili mini čvorište za dalje međunarodne linije. To želimo razvijati s kompanijom Ryanair, s kojom imamo sjajnu suradnju", zaključuje direktor Marinić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bitno je da Osijek stvori neki veliki izvor prihoda. Zagreb mjesto gdje su sve firme kao i vlada, Rijeka luka, Split turizam, Osijek ?? možda središte za poljoprivredne proizvode ali sumljam da to donosi dovoljno prihoda
Uključite se u raspravu