Treća godina održavanja Poslovnog uzleta, edukativne manifestacije u organizaciji Poslovnog dnevnika, u petak je otvorena Agro uzletom grada Koprivnice. Ova jedinstvena manifestacija namijenjena je promociji i edukaciji malih i srednjih poduzeća koja se s pravom mogu smatrati pokretačkom snagom hrvatskog gospodarstva. Upravo je Koprivničko – križevačka županija, kao jedan od najvažnijih generatora rasta u Republici Hrvatskoj, pravo mjesto za nastavak misije koju je Poslovni dnevnik započeo s ciljem povećanja konkurentnosti hrvatskih gospodarstvenika na domaćem, ali i zajedničkom europskom tržištu.
Agro uzlet grada Koprivnice prvi je u nizu od ukupno 30 Poslovnih uzleta u 2016. godini, koji će se održati u 27 gradova i 15 županija, najavio je Mislav Šimatović, glavni urednik Poslovnog dnevnika. „U posljednje dvije i pol godine Uzleti su, svojim edukativnim karakterom, postali snažnim alatom kojim poduzetnicima želimo pomoći da svoje poslovanje optimiziraju, te da se inovativnim i kreativnim pristupom proizvodnji na tržištu nametnu kao visoko konkurenti subjekti.“, poručio je Šimatović. Važnost malog i srednjeg poduzetništva najbolje se vidi iz činjenice da ovaj segment gospodarstva čini 99 posto svih poslovnih subjekata u Hrvatskoj, u njemu je zaposleno 65 posto ukupno zaposlenih te u kreiranju bruto domaćeg proizvoda pridonosi s 50 posto.
Koprivničko križevačku županiju i grad Koprivnicu izgradila je upravo intenzivna poljoprivredna proizvodnja, smatra Mišel Jakšić, zamjenik gradonačelnice grada Koprivnice. „Zahvaljujući poljoprivrednicima imamo sve ovo danas. Preživjeli smo 25 godina promašenih poljoprivrednih politika zbog kojih se sektor mahom nije razvijao. S vremenom i trudom došli smo do sadašnjeg trenda stabilizacije na osnovu kojeg ćemo iskoračiti naprijed.“, poručio je Jakšić. S niskih su grana stvari krenule u jednom dobrom pravcu, a u nastavku ovog pozitivnog trenda manifestacije poput Poslovnog uzleta imaju vrlo važnu ulogu. „Trebamo inzistirati na dijalogu u kojem će se više slušati nas iz manjih sredina, a sve s ciljem stvaranja poljoprivrede kakvu zaslužujemo – koja će ponovno zapošljavati i stvarati novu vrijednost.“, optimističan je Jakšić koji za svoje sugrađane ima samo riječi hvale. „Ljudi ovdje vole i žele raditi. Naša je zadaća da im omogućimo da ostvare svoj puni potencijal.“, zaključio je.
Uspjeh poljoprivrednog sektora, osim o mukotrpnom radu, ovisi i o dobroj suradnji županija, gradova i jedinica lokalne samouprave, poručio je Darko Sobota, zamjenik župana Koprivničko – križevačke županije. „O nama ovisi kako ćemo se razvijati. Sve prisutne pozivam na praćenje stranica Županije jer ćemo tijekom veljače objaviti nove pozive i proračunske subvencije. Postoje i rebalansi proračuna kroz koja se mogu osigurati i nova sredstva, ukoliko to bude potrebno.“, kaže Sobota naglašavajući važnost zajedništva i podrške. Govoreći iz vlastitog iskustva poljoprivrednika, Sobota je podsjetio i na važnost poljoprivrednih zadruga i kooperativne proizvodnje.
Kako hrvatsko, a posebice inozemno tržište, karakterizira sve veća globalizacija te informatizacija poduzetnicima, poljoprivrednicima, vlasnicima OPG-ova i ostalim gospodarstvenicima treba omogućiti da postanu njegovim ravnopravnim dijelom. Jedan od načina na koje se to može postići je projekt Agro kluba, poljoprivrednog portala o kojem je govorio Denis Maksić, voditelj odsjeka za poljoprivredu, ruralni razvoj, šumarstvo i lovstvo u Koprivničko – križevačkoj županiji.
Pod motom (R)Evolucija poljoprivrede, putem Agro portala poljoprivrednici dobivaju medijsku pažnju i brendiranje, a portal će poslužiti i kao platforma na kojoj će se mali i srednji poduzetnici spajati s budućim otkupljivačima. „Naša je namjera poduzetnicima pokazati prednosti korištenja interneta, omogućiti im da postanu dijelom globalnog tržišta, a sve u svrhu kako bi oni što bolje za budućnost iskoristili sve što im stoji na raspolaganju.“, kaže Maksić. Pohvalio je Koprivničko križevačku županiju koja je 2014. prepoznala vrijednost projekta Agro kluba te ga podržala sredstvima u visini od 24.750 kuna. Maksić je pozvao na praćenje sadržaja koji uključuje sve ažurne i relevantne podatke s ciljem internacionalizacije agrara. Posebno je zanimljiva rubrika TOP1000 unutar koje se nalazi karta Republike Hrvatske i popis registriranih gospodarskih subjekata s pripadajućim podacima, razvrstano po županijama. „Portal je zamišljen kao lokacija koja će okupljati sve zainteresirane poljoprivrednike i riječ je o prvoj on-line bazi hrvatskih poljoprivrednika.“, zaključio je Maksić. Agro klub poljoprivrednicima, osim edukativno – informativnog dijela, nudi i mogućnost besplatnog oglašavanja proizvoda te usluga, što će uvelike olakšati njihovu komunikaciju sa zainteresiranim stranama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu