Hrvatski parketari snažno utiru nove izvozne staze, potvrdio je to i upravo završeni Međunarodni sajam podnih obloga "Domotex 2016" održan u njemačkom Hannoveru gdje je svoje proizvode potencijalnim kupcima predstavilo devet proizvođača: DIN Novoselec, Drvoproizvod, Exportdrvo, Evolen, Monolitinvest, Pan parket, Spačva, PPS Galeković i Pana. Domotex je jedan od najznačajnijih svjetskih sajmova podnih obloga, a ove godine je okupio 1320 izlagača iz 67 država.
Novi poslovi
Parketari u Hannoveru nisu samo obnavljali ugovore sa stalnim kupcima već su veliki interes za buduće razdoblje iskazali Britanci, Francuzi, Iranci, Azerbajdžanci, Libanonci i Japanci, te Kinezi. Čakovačka Pana na Domotexu je dogovorila poslove s tri kupca, dok je Pan Parket iz Orahovice već prvi dan sajma zaključio značajne poslove za izvoz u Francusku, Izrael i Kinu. "Gotovo 90 posto svih upita odnosi se na hrastov parket, kupci traže sve veću širinu i fleksibilnost u asortimanu i visoku kvalitetu," iznosi Deni Kelava iz tvrtke Pan Parketi koji tržištu nudi više od 300 varijacija podnih obloga. Tang Wei iz šangajske tvrtke My Floor koja godišnje uveze više od 300 tisuća četvornih metara parketa najviše se zadržao na štandu zagrebačkog Exportdrva.
"U Kini nastaje novi sloj bogatog stanovništva koji kupuje svjetske brendove, a parket iz Europe dio je tog imidža", kaže Wei i dodaje kako je njegovoj tvrtki najvažnije doći do pouzdanog dobavljača koji ima kapacitet raditi za zahtjevne kineske kupce na duži rok. Takvih proizvođača, uvjeren je, ima sve više i u Hrvatskoj. Ni on ne skriva da je očaran kvalitetom slavonskog hrasta koji je svjetski brend. Sajam Domotex ključan je u pozicioniranju hrvatskih parketa na svjetskoj razini, smatra i izvršni direktor tvrtke Evolen Slaven Suknjajić te otkriva da suz uz ugovaranje nastavka suradnje s kupcima koji su bili ključni za njihov razvoj otvorili i nova tržišta Azerbajdžana i Irana.
U trendu
Novi trendovi parketa od masivnog drva, poput slavonskog hrasta i jasena, ponovno su u modi, a hrvatski ga parketari, koji posljednjih godina prate i kvalitetu i inovativnost vodećih europskih proizvođača mogu proizvesti. "Vrijeme je da našu proizvodnju parketa udružimo pod jednim marketinškim brendom za svjetsko tržište što bi donijelo i rast narudžbi i rast profita za najmanje pet do 10 posto", smatra Nikolina Babić iz tvrtke Pana. I Igor Leščić iz Drvoproizvoda ne krije zadovoljstvo. "Sajam u Hannoveru godinama je naša važna izvozna prezentacija, no već u srijedu idemo na sajam u Las Vegas, budući naša izvozna strategija uključuje stalnu i dinamičnu komunikaciju s novim kupcima i tržištima, a za sada uočavamo dobar interes iz SAD-a, gdje do sada nismo bili snažnije prisutni", najavljuje Leščić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu