Neurolingvističko programiranje, odnosno NLP, pravac je koji istražuje vezu između naših misli i načina na koji komuniciramo te njihovog utjecaja na naše emocije i ponašanje.
U praksi, ovaj pravac poduzetnicima daje učinkovite tehnike i alate za uspješniju komunikaciju, poticanje vlastite motivacije, kao i motivacije zaposlenika te općenito razvoja liderskog stava usmjerenog na rješenje. Dunja Vuković, certificirani NLP Leadership praktičar te NLP coach iz tvrtke Ramiro koja se bavi poslovnim savjetovanjem pojasnila nam je kako nam NLP može pomoći u poslovanju, koliko su kvalitetni rukovoditelji važni za tim te koje su njihove odlike. Otkrila nam je i koje su navike ključne za poslovni uspjeh kao te kako ih najlakše steći.
Što NLP podrazumijeva i na koje načine može pomoći u poslovanju?
Često možete čuti da je NLP način života. I zapravo jest. Tehnike koje nudi su široko primjenjive i vrlo korisne u različitim segmentima života, te je ključ njihove uspješne primjene – vježba i korištenje u različitim situacijama. Može biti od ključne važnosti u poduzetničkim vodama, jer su upravo poduzetnici svakodnevno u kontaktu s ljudima, odnosno potencijalnim klijentima, te je za njihov uspjeh vrlo važno znati kako ostvariti dobru suradnju. Upravo zato, NLP alati pomažu im shvatiti kako oni, kao i ljudi oko njih, funkcioniraju i razmišljaju kako bi mogli na pravi način uskladiti međusobna očekivanja i usmjeriti se na postizanje rješenja. Dodatno, NLP kod poduzetnika potiče i razvoj samopouzdanog stava, usmjerenog na postizanje izvrsnosti u svim područjima života.
Koliko je iz vašeg iskustva u poslovanju ključan kvalitetan rukovoditelj tima? Koje su njegove odlike?
Iz prakse, kao i relevantne literature, pokazalo se da rukovoditelji zaista imaju ključnu ulogu u ostvarenju ciljeva tima i temelj su dobrog poslovanja bilo koje kompanije. Odnosno, ukoliko je rukovoditelj kvalitetan on prenosi viziju tvrtke, kvalitetno komunicira te motivira ljude ukazujući im na smisao njihovog posla, a uza sve navedeno i organizira poslovanje te aktivno prati ostvarenje ciljeva te potom zauzvrat najčešće dobiva motivirane zaposlenike koji učinkovito obavljaju svoj posao. Drugim riječima, kvalitetan rukovoditelj svojim pristupom aktivno gradi pozitivnu, produktivnu i cilju usmjerenu radnu okolinu, čiji zaposlenici proaktivno te motivirano pristupaju svojim zadacima i tako daju dodanu vrijednost svojoj organizaciji. Dodatno, dobar rukovoditelj i privlači dobre zaposlenike, čini organizaciju poželjnim poslodavcem za kvalitetne stručnjake, pomaže tvrtki u rastu i razvoju kroz svoja znanja i ideje, te na taj način smanjuje i troškove poslovanja. Zaposlenici koji imaju takvog rukovoditelja često su angažirani i spremni učiniti korak više za dobrobit cijelog tima. Ne čini li rukovoditelj navedeno, riskira pojavu demotiviranosti, osjećaja besmisla i negativnu atmosferu u svom timu, što zasigurno nije put do dobrih rezultata i dugoročno kvalitetnog rada. Ono što je sigurno jest da ljudi ne napuštaju kompanije, već napuštaju svoje rukovoditelje, a to je ono što kompaniju najviše 'boli' i najviše stoji u smislu uloženih resursa u razvoj novog djelatnika.
A koje biste navike istaknuli kao ključne za put prema poslovnom uspjehu? Kako ih steći ako ih nemate?
Zapravo se može reći da nema jedne univerzalne formule koja propisuje koje su sve navike potrebne da bi se postigao uspjeh. Put do uspjeha prate različite navike, emocije, znanja i vještine. Ono što je sigurno jest da će taj put, koliko god mu se poduzetnici veselili, biti pun izazova zbog kojih se motivacija za ostvarenjem cilja može smanjiti. Zbog toga poduzetnici mogu početi preispitivati vrijednost samog puta i postizanja uspjeha. Upravo u ovakvim trenucima važno je da oni imaju na umu nekoliko stvari. Na putu do uspjeha, a i kasnije, kad postanu uspješni poduzetnici njihov zadatak će biti da izazove stave u perspektivu, upravljaju vlastitim emocijama te svoj fokus usmjeravaju prema konačnom cilju. Upravo zbog toga trebaju imati navike samodiscipline i ustrajnosti, odnosno samomotivacije onda kada im je to potrebno te se kontinuirano podsjećati na to kako će izgledati jednom kad svoj cilj ostvare. Ukoliko vizualiziraju ostvarenje konačnog cilja, onda su ga već na neki način i ostvarili.
Da bi se razvile ove vještine, poduzetnici si najprije moraju osvijestiti njihovu važnost kao saveznika za postizanje uspjeha, da bi, u trenucima kad vide da su mogli bolje reagirati, analizirali situaciju i pokušali osmisliti učinkovitiji način reagiranja. Time potiču sami sebe da uočavaju situacije koje im mogu stvarati potencijalne poteškoće, a dodatno se potiču na učenje novih obrazaca reagiranja sve dok im oni ne pređu u naviku i uobičajen način funkcioniranja. Vježba i aktivno korištenje u različitim situacijama veliku većinu navika dovodi do savršenstva, pa to vrijedi i u ovom konkretnom slučaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu