Njemački fond 4K Invest preuzima Adria Airways

Autor: Poslovni dnevnik , 14. siječanj 2016. u 08:45
Gubitak Adria Airwaysa prošle godine iznosio je između pet i sedam milijuna eura

Očekuje se da će njemački kupac imati bolju saradnju s Fraportom, njemačkim vlasnikom ljubljanskog aerodroma.

Nakon nekoliko godina agonije, slovenska zrakoplovna kompanija Adria Airways će izgleda konačno dobiti novog vlasnika. Sljedećeg tjedna bit će održana Skupština, na kojoj će država ponovno uložiti novac u društvo, a onda će ga prodati njemačkom fondu iz Bavarske, izvještava RTV Slovenije.

Nadzorni odbor Slovenskog državnog holdinga (SDH), koji je u ime države vlasnik kompanije, posredno je potvrdio da je poslao na odobrenje Cerarovoj vladi godišnji plan upravljanja zračnim prijevoznikom, koji bi trebao biti odobren u četvrtak. Skupština će se održati u utorak 19. siječnja, kada bi, kako se neslužbeno navodi, trebao biti potpisan ugovor s kupcem, a kako se neslužbeno tvrdi, riječ je o njemačkom fondu 4K Invest iz Münchena. Fond 4K Invest ima iskustva sa zrakoplovnim kompanijama. Fond je, kako piše na njihovoj internet stranici, uspješno spasio više od 150 sličnih kompanija, a njihov moto je "Mi popravljamo". 

 

5milijuna

eura dobit će Adria Airways, tri od države, dva od njemačkog fonda

Oduzimanje dozvole za rad?
Adria Airways i treba ozbiljan popravak, tvrdi RTV Slovenije, jer je prošlogodišnji gubitak iznosio između pet i sedam milijuna eura. Prema planu prodaje, Adria Airways će dobiti najmanje pet milijuna eura, tri će dati država, a dva novi kupac, koji bi zapravo Adriju kupio za jedan euro. Takvu pomoć u Bruxellesu neće smatrati ilegalnom, jer bi bila u skladu s tržišnim uvjetima, tj. osim države s najmanje 20 posto ili više sudjeluje kupac, kaže Igor Štemberger, koji je predstavnik njemačkog kupca. Dobijeni novac bit će utrošen za restrukturiranje Adrije, što vjerojatno znači promjenu poslovnog modela.

Budući da je kupac Adria Airwaysa iz Njemačke, očekuje se da će imati i bolju saradnju s Fraportom, njemačkim vlasnikom ljubljanskog aerodroma Brnik. "Netko će ovdje na sebe preuzeti veliki teret, nije riječ samo o iznos u pogledu dokapitalizacije, već će imati i teret organizacije tvrtke i poslovanja", objasnio je Igor Štemberger. Agencija za civilno zrakoplovstvo, koja je odgovorna za izdavanje operativne licencije, provodi nadzor nad Adria Airwaysom, kojim se potvrđuje da je njegova financijska situacija dovoljno dobro da zadrži licenciju.

 

150zrakoplovnih

tvrtki dosad je, kako tvrdi na svojim internet stranicama, spasio fond 4K Invest

Ako Adria Airways izgubili licenciju, to bi moglo ugroziti njeno postojanje, ali se očekivalo da će odluka o tome biti donesena prije dokapitalizacijske skupštine, no to se neće dogoditi. U Adria Airwaysu su pojasnili da je prošli tjedan bio posljednji rok za dostavu dodatnih dokumenata traženih od strane Agencije, u kojoj tvrde da će odluka o dozvoli za rad pričekati Skupštinu.

Bilo je više zainteresiranih
Prema europskim propisima, Agencija za civilno zrakoplovstvo, na temelju svojih procjena, može suspendirati ili privremeno oduzeti odobrenje za rad ako se ne uvjeri da će zračni prijevoznik u razdoblju od jedne godine ispuniti svoje stvarne i potencijalne obveze. U tijeku financijske reorganizacije zračnog prijevoznika Agencija može izdati privremenu licenciju, s rokom važenja do godinu dana, ali samo pod uvjetom da sigurnost nije ugrožena i da postoji realna mogućnost zadovoljavajućeg financijskog restrukturiranja.

U svibnju prošle godine Finance su pisale da slovenski sindikat pilota prikuplja ponude među pilotima za preuzimanje Adria Airwaysa. Kompanija je tada odbila komentirati te navode, a u SDH-u su rekli da su u tijeku aktivnosti za početak prodaje Adria Airwaysa. U listopadu 2015. godine Delo je objavilo da za preuzimanje 91,58-postotnog državnog udjela u Adria Airwaysu ima više zainteresiranih. 

Komentirajte prvi

New Report

Close