Ukupna zaračunata bruto premija 25 društava za osiguranje u Hrvatskoj u 2015. je u odnosu na prethodnu godinu povećana za 2 posto, na 8,7 milijardi kuna, a godišnji rast premije za 164,5 milijuna kuna rezultat je snažnog rasta premije u segmentu životnih osiguranja, pokazuju podaci koje je objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).
Naime, podaci HUO-a pokazuju da je zaračunata bruto premija u segmentu životnih osiguranja tijekom 2015. godine rasla za gotovo 11,3 posto, odnosno za više od 297,4 milijuna kuna te je na kraju godine iznosila 2,93 milijarde kuna.
S druge strane, bruto premija u neživotnim osiguranjima, koja čini više od 66 posto ukupne zaračunate bruto premije na hrvatskom osigurateljnom tržištu, prošle je godine u odnosu na 2014. smanjena za 2,24 posto, odnosno za 133 milijuna kuna, na 5,79 milijardi kuna.
Promatrano prema ukupnoj premiji, na kraju prošle godine najveći je tržišni udio držalo Croatia osiguranje, s 2,3 milijarde kuna premije, što čini 26,45 postotni udio na hrvatskom tržištu osiguranja. Drugi je Allianz, s 1,19 milijardi kuna ukupne premije i tržišnim udjelom od 13,65 posto, a treći Euroherc, čija je premija na kraju 2015. iznosila 819,5 milijuna kuna, što je 9,39 postotni tržišni udio.
Od 15 društava koja u Hrvatskoj nude životna osiguranja, njih devet prošlu je godinu završilo s rastom premije, pri čemu su 'rekorderi' Generali osiguranje, s godišnjim rastom premije za 81,45 posto, te Croatia osiguranje, čija je premija u tom segmentu rasla za 40,08 posto. Osjetno povećanje premije, iako s nižom bazom, bilježe još i Velebit (27,2 posto), Wuestenrot (17,3 posto) te Erste VIG osiguranje (13,2 posto).
Prvo mjesto u tom segmentu drži Allianz, koji je u 2015. prikupio 535,7 milijuna kuna zaračunate bruto premije, što čini 18,25 postotni tržišni udio. No, Allianzova je premija u životnim osiguranjima lani prema 2014. smanjena za 1 posto.
Na drugom je mjestu Croatia osiguranje, koje je s 513,5 milijuna kuna premije zauzelo 17,5 postotni tržišni udio, dok je treće Uniqa osiguranje, s 350 milijuna kuna premije i udjelom na tržištu životnih osiguranja od 11,9 posto.
U segmentu neživotnih osiguranja Croatia osiguranje sa zaračunatom premijom od 1,79 milijardi kuna, zauzima najveći najveći tržišni udio, 31 posto. No, premija CO-a u segmentu 'neživota' je na godišnjoj razini pala za gotovo 6,2 posto, a pad bilježe i preostali osiguravatelji koji imaju najveće udjele u tom tržišnom segmentu.
Tako je Euroherc, koji se s 819,5 milijuna kuna i udjelom na tržištu od 14 posto nalazi na drugom mjestu u 'neživotu', zabilježio pad premije na gotovo 6 posto, a Allianz, koji sa 655,14 milijuna kuna (11,3 postotni udio) zauzima treće mjesto, bilježi pad premije za 3,2 posto.
Podaci HUO-a po vrstama osiguranja pokazuju da je u neživotnim osiguranjima najzastupljenije i nadalje obvezno autoosiguranje, kao i da liberalizacija tog segmenta tržišta i dalje utječe na zaračunatu premiju kako u 'neživotu' tako i na razini cijelog tržišta.
Tako je premija obveznog osiguranja vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama krajem 2015. iznosila nešto više od 2 milijarde kuna, što je 14,8 posto manje nego krajem 2014. godine. Pad premije zabilježen je unatoč činjenici da je tijekom prošle godine u Hrvatskoj sklopljeno 2.023.396 polica obveznog autoosiguranja, što je 2,7 posto više nego tijekom 2014.
Kod životnih osiguranja najzastupljenije je klasično životno osiguranje kod kojeg je zaračunata premija na kraju prošle godine iznosila gotovo 2,5 milijarde kuna i bila 6,7 posto viša nego krajem 2014. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu