Kraševe čokolade rade u četiri smjene, ali i dalje ne proizvode koliko mogu prodati

Autor: Poslovni.hr , 12. siječanj 2016. u 10:07
Foto: Borna Filić / Pixsell

Konkurencija na domaćem tržištu je jaka, glavni alat u prodaji su akcija i deflacija, a uvoz je iznimno velik.

Hrvatska čokolada u devet je mjeseci 2015. bila na visokom trećem mjestu izvoznih proizvoda. Izvezli smo 13,4 tisuće tona čokolade i proizvoda od kakaa za 58,42 milijuna eura, što je u odnosu na 35,12 milijuna eura iz istog razdoblja godinu prije snažan rast izvoza od 66%. No kako je čokolada i treći uvozni proizvod u poljoprivredno-prehrambenoj strukturi, i dalje postoji znatan vanjskotrgovinski deficit, koji je pak s 35 milijuna u devet mjeseci 2014. lani smanjen na 22 milijuna eura. Lani smo u devet mjeseci uvezli 80,48 milijuna čokolade i proizvoda od kakaa, što je rast od 14%, po čemu čokolada u ukupnom poljoprivredno-prehrambenom izvozu Hrvatske čini 4,9% udjela, a u uvozu 4,1%.

Kako piše Večernji list, Braco i Seka pritom su tek dio bogatog hrvatskog portfelja kojim se slade i globalno. Još od 1950. te se čokolade prodaju od Švicarske i Jordana do SAD-a i Australije, dok Kraš uz već prokušana svjetska tržišta svojim proizvodima krči put i u Aziju, Japan i Južnu Koreju. Ove godine obilježava četiri desetljeća izvoza u SAD, gdje godišnje proda do 2000 tona svojih najjačih brendova poput Bajadere i Griota. Dobro uhodani slatki biznis s napolitankama u Saudijskoj Arabiji lani je pak rastao 20% u odnosu na godinu prije, na oko 4000 tona, što je već 12 posto ukupne proizvodnje Kraša, dok u Ujedinjene Arapske Emirate i Kuvajt, uz bok najboljim svjetskim trgovcima odlazi Krašev segment premium proizvoda.

– Konkurencija na domaćem tržištu je jaka, glavni alat u prodaji su akcija i deflacija, a uvoz je iznimno velik – kažu u tom regionalnom lideru koji ove godine slavi 105 godina poslovanja.

Stoga i oni, kao i ostali hrvatski konditori, šansu vide u izvozu u regiju i treće zemlje, a naročito u inovacijama. Najpoznatija Kraševa baka Bajadera lani je tako dobila podmladak – Bajaderu Amarus, za koju se bademi proizvode kod kuće u Ravnim kotarima. Najnoviji su hit i tri nove čokolade Dorina koje će s klasičnim i čokoladnim napolitankama i Domaćicom predstaviti na svjetskom sajmu u Kölnu.

Zahvaljujući domaćim retailerima koji se kao destinacija za čokoladu ponovno vraćaju u modu te inovativnosti u Krašu nove čokolade “štancaju” i u četiri smjene, čak i praznicima, što je, smiju se u Krašu, i dobro i loše. Zaposlili su, naime, desetke novih ljudi, ali i dalje ne mogu potpuno odgovoriti na tržišnu potražnju. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Trebaju restukturirati marketinški i razvojni odjel. Kada sam prije desetak godina nudio da uz skoro nikakva ulaganja rebrandiraju najpopularnije proizvode na način kako to rade najpoznatije svjetske konditorske marke, moji sugovornici nisu bili zainteresirani ni saslušati. Dobio sam dojam da su u tim odjelima radili uhljebi kojima su privatni status i karijera bili važniji od dobobiti kompanije, nadam se da je sada bolja situacija jer Kraš ima veliki izvozni potencijal. I tako godinama

New Report

Close