Slovenska vlada možda je našla rješenje za gradnju drugog kolosijeka pruge koja će povezati Luku Kopar s Divačom i time omogućiti dugoročan razvoj ključne slovenske luke.
Vlada će do proljeća pripremiti nacrt zakona koji ima za cilj uspostaviti posebnu projektnu tvrtku za izgradnju i upravljanje novom prugom između Divače i Sežana, a koja će se baviti i dodatnim sadržajima u Luci Kopar i drugim potencijalnim projektima, najavio je ministar infrastrukture Petar Gašperšič.
Sloveniji manjinski udio?
Tko će uložiti temeljni kapital u novu tvrtku ministra Gašperšič nije rekao, ali ubrzo treba uslijediti dokapitalizacija od strane zainteresiranih privatnih investitora i zemalja, od kojih je s nekima posljednjih mjeseci već postignut određeni dogovor, kao što je npr. Mađarska, dok su druge, poput Slovačke, prije nekoliko godina same ponudile kapital. Na kraju, očekuje se da će Slovenija imati manjinski udio u tvrtki, piše Delo.
1,4mlrd.
eura vrijedan je projekt drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača
Osim novom prugom, tzv. drugim kolosijekom i infrastrukturnim objektima, nova tvrtka izgradit će i upravljati licenciranim objektima i kapacitetima u Luci Kopar, moguće je da je riječ o trećem pristaništu, ali to neće utjecati na Luku Kopar, jer se odnos između luke i države neće mijenjati. Projektna tvrtka treba biti nositelj koncesije i operator infrastrukture koja bi po logici bila uključena u državnu infrastrukturu.
Sadašnji 1,4 milijardi eura vrijedan projekt drugog kolosijeka, prema prognozi Petra Gašperšič, analizirat će se do proljeća. Provjerit će se mogućnost pojednostavljenja i racionalizacije projekta, što bi se moglo postići bez prijevoz putnika što će se ostati na postojećom sporednom kolosijeka, kao i smanjenjem brzine na novom kolosijeku.
Analiza odustajanja od pruge
Reviziju projekta najavio je još Gašperšičev prethodnika Samo Omerzel, ali ministarstvo to još nije uradilo. Prema ministrovim riječima, čeka se na analizu studije rizika povezanih s odustajanjem od gradnje drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača, koju priprema skupina stručnjaka. Ministarstvo će potom procijeniti mogu li s rezultatima te analize izaći pred Svjetsku banku, Europsku komisiju i potencijalne ulagače.
Ravnatelj Slovenske gospodarske komore Samo Hribar Milić pozdravlja odluku o osnivanju projektne tvrtke na temelju javno-privatnog partnerstva, jer je, kako je rekao, krajnje vrijeme da se ozbiljno početi graditi drugi kolosijek pruge Kopar-Divača, što je od strateškog značaja za Sloveniju.
Već postoji slično državno poduzeće
Nova projektna tvrtka zahtijeva posebna znanja
Na pitanja novinara Dela, zašto osnovati posebnu projektnu tvrtku, kada je prije nekoliko godina osnovana državna inženjering tvrtka DRI Upravljanje investicijama, kojoj su se u travnju 2011. priključili DDC i Uprava za ulaganja u željezničku infrastrukturu, a koja je ranije aktivno vodila projekt drugog kolosijeka, ministar infrastrukture Petar Gašperšič odgovorio je da DRI nije projektant i da će nova projektna tvrtke zahtijevati posebna znanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu