Najmanje trećinu ukupnih godišnjih prihoda "ubrat" će ovo predblagdansko vrijeme hrvatski trgovci igračkama. Kriza je proteklih godina s trona smijenila najveće igrače Magmu i najvredniji joj brend Turbo limač te one2play – otvorivši prostor za restrukturiranje tržišta i aktivniji angažman trgovačkih lanaca, od kojih se, čini se, najbolje snašao Konzum koncerna Agrokor.
U Hrvatskoj gospodarskoj komori objašnjavaju kako je unatoč turbulentnim vremenima za neke od vodećih trgovaca, riječ o tržišnom segmentu namijenjenom djeci, što svakako treba uzeti u obzir, jer se unatoč aktualnoj gospodarskoj situaciji na djeci se i dalje najmanje štedi. Takvu je situaciju očito najbolje iskoristio Konzum pa je, dok su mnogi proteklih godina padali ili stagnirali, dizao udjel na tržištu.
Prema nekim procjenama, u ukupnom kolaču od oko 500 milijuna kuna teškog domaćeg tržišta igračaka, drži najmanje 30, a prema nekima i 50 posto. No lanjski uvoz igračaka od čak 63,6 milijuna dolara ili 445,2 milijuna kuna, što je gotovo 130 milijuna više nego godinu ranije, govori kako se s kupovnom moći i potrošnja igračaka oporavlja, pri čemu ne spavaju ni trgovci poput Müllera, Spara, Lidla, Kauflanda…, osobito u ovo blagdansko doba. U Konzumu kažu kako su direktna komunikacija s proizvođačima, širenje prostora u trgovinama te asortimana bili su prvi poslovni potezi u smjeru osvajanja novog tržišta igračaka. Imaju 22 u potpunosti brendirana Dream Factory odjela igračaka s prosječno 1500 različitih artikala, dok prodaja bilježi izniman rast iz godine u godinu.
Knez
Postoji još neiskorištenog potencijala u kategoriji igračaka i zato se ulaganja u ovaj segment nastavljaju
Projekt Dream Factory, koji je prije tri godine započeo donošenjem najpopularnijih licenciranih crtanih filmova na televizije, ovih će dana, ekskluzivno doznajemo, kulminirati i prvim zasebnim dućanom igračaka u sklopu najmodernije Konzumove prodavaonice u regiji, koja se u prostoru bivšeg Mercatora u Vukovarskoj ulici u Zagrebu, otvara ovih dana. "Nova prodavaonica imat će u potpunosti odvojen shop-in-shop Dream Factory koji će imati najbolji izbor igračaka u regiji", uvjeren je predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez.
Objašnjava kako o uspješnosti projekta Dream Factoryja ne govore samo ulaganja u izgled i razvoj segmenta igračaka u Konzumu, nego i činjenica da ova kategorija u ukupnoj prodaji ima veći udio od nekih prehrambenih kategorija. "Vjerujemo kako postoji još neiskorištenog potencijala u kategoriji igračaka i zato se ulaganja u ovaj segment nastavljaju i dalje", kaže Knez. U asortimanu igračaka prilagođenih svim uzrastima veliki dio čine i igračke poznatih licenci poput Hot wheels, Frozen, Lego, Star Wars…
Po prodaji u predškolskoj dobi najzastupljenije su didaktičke i edukativne igračke i plišanci, dok među starijim uzrastima preferiraju lutke za djevojčice te autiće i akcijske figure za dječake. Među svim uzrastima jednako su popularne kocke kao kategorija igračaka koja je po prodaji u stalnom rastu. Zanimljivost je da igračke za dječake prednjače u broju prodanih artikala, a mijenjaju se i dječji trendovi. Prije nekoliko godina apsolutni favoriti su bile kocke, dok se u posljednje vrijeme licencirane igračke sve više probijaju na vrh ljestvice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu