Glavni izvršni odbor (CEB) mreže Star Alliance sastao se ovaj tjedan radi godišnjeg pregleda situacije u zrakoplovnoj industriji, postignutih rezultata i konkurentnog pozicioniranja mreže, te da bi analizirali napredak u optimizaciji korisničkog iskustva putnika.
Na sastanku u Chicagu, čiji je domaćin jedan od osnivača – kompanija United, čelnici zrakoplovnih tvrtki mreže Star Alliance osvrnuli su se na razvoj mreže, napredak u tehnologiji i projekte zračnih luka dovršene u 2015. godini, te utvrdili program za narednu godinu.
Mreža letova proširena je u srpnju pridruživanjem kompanije Avianca Brasil, čime je globalnoj mreži Star Alliance dodano oko 15 odredišta i osigurano povezivanje s lokalnim letovima u najvećoj zemlji i najsnažnijem gospodarstvu Latinske Amerike. Istovremeno, mnogi zračni prijevoznici mreže Star Alliance uveli su tijekom godine nove duge letove, s posebnim naglaskom na povezivanju čvorišta Star Alliance-a. Na primjer, Air New Zealand, Ana i EVA Air započeli su s uslugama iz njihovih čvorišta prema čvorištu United-a u Houstonu u 2015. godini. Ukupno, prijevoznici mreže Star Alliance trenutno imaju više od 100 čvorišnih konekcija više nego prije godinu dana.
"Jasno je da su zrakoplovne tvrtke – članice mreže Star Alliance odlučne ponuditi najbolje moguće veze kako bi se povećala mogućnost izbora naših putnika", rekao je Mark Schwab, izvršni direktor mreže Star Alliance. "Primjetno je da je u posljednjih godinu dana ostvaren uglavnom organski rast, a ne proširenje članstva. Zajedno unapređujemo našu mrežu radi što jednostavnijeg i bržeg povezivanja letova. "
Povećanje broja linija nastaviti će se i u narednoj godini. Kao primjer toga, United će uvesti novu uslugu prema Aucklandu, Lufthansa prema Panami, Singapore Airlines pokreće letove u Düsseldorf, a Scandinavian Airlinesa uvodi liniju prema Los Angelesu.
Glavni izvršni odbor (CEB) je također odobrio novi Connecting Partner Model prema kojem će se proširivati doseg mreže Star Alliance povezivanjem linija koje opslužuju niskotarifni ili tzv. hibridni zračni prijevoznici. Južnoafrička kompanije Mango biti će prvi zrakoplovni prijevoznik koji će uvesti takav novi koncept u trećem tromjesečju 2016.
Što se tiče projekata zračnih luka, otvaranje Terminala 2 – Kraljičinog terminala u zračnoj luci Heathrow u lipnju 2014. godine i nadalje je u fokusu, te se velika pozornost posvetila prvoj punoj godini poslovanja. Smatra se da je projekt ostvario svoja dva cilja: poboljšanje korisničkog iskustva i vrijednosti za članice mreže Star Alliance uvođenjem brojnih zajedničkih procesa. Činjenica da su Zračna luka Heathrow i Star Alliance zajednički primili nagradu Air Transport World za najbolju zračnu luku godine, što je prvi puta da je tu nagradu osvojio jedan terminal, jasno potvrđuje uspjeh projekta.
Međutim, izvršni direktori istaknuli su da je na Heathrowu potrebno provesti dodatne aktivnosti kako bi se daljnje poboljšalo korisničko iskustvo tijekom 2016. godine. Star Alliance će nastaviti raditi na tome da se Air India pridruži ostalim članicama mreže Star Alliance na Terminalu 2 tijekom iduće godine.
Projekt Heathrow i iskustvo stečeno u svakodnevnim novim zajedničkim procesima sada se koristi za poboljšanje korisničkog iskustva u drugim zračnim lukama. Ovaj model je posebno pogodan za lokacije gdje problemi vezano uz postojeću infrastrukturu ili nedostatan prostor ograničavaju poslovanje. Aktualni primjeri su Guarulhos u Sao Paolu, Narita u Tokiju i LAX u Los Angelesu.
Osim toga, Star Alliance nastavlja lobirati u zračnim lukama diljem svijeta da bi ih uvjerio u koristi od uključenja saveza zrakoplovnih tvrtki kao partnera tijekom rane faze planiranja novih zračnih luka i terminala.
Tijekom 2015. godine daljnje su povećane pogodnosti koje pruža Star Alliance Gold, uvođenjem zasebnih traka za sigurnosni pregled pod nazivom Gold Track. Na raspolaganju su putnicima prve i poslovne klase, kao i nositeljima Star Alliance Gold Card, a trenutno su dostupne u oko 70 zračnih luka u svijetu. Tijekom 2016. godine uvesti će se više lokacija za Gold Track, a u odabranim zračnim lukama će se uvesti i Gold Track Immigration.
Tijekom proteklih godina mreža Star Alliance je također izvršila ulaganja u brendirane putničke salone. Novi saloni su otvoreni u Buenos Airesu, Los Angelesu i Sao Paolu, a postojeći objekt u Parizu, Charles de Gaulle Terminal 1, u potpunosti je obnovljen. Kao potvrdu pozitivnog iskustva putnika, putnički salon Los Angeles Lounge dobio je nagradu SkyTraxa – Best Alliance Lounge Award.
Korisnici ove usluge imaju pristup u više od 1.000 salona unutar čitave mreže i mnoge članice mreže Star Alliance aktivno investiraju u poboljšanje svojih putničkih salona. Ovaj trend će se nastaviti i u 2016. godini uz nekoliko ključnih projekata koji su već u tijeku. Paralelno s time, Star Alliance trenutno procjenjuje uvođenje novih salona na nekoliko lokacija gdje je zajednički salon ekonomski održivija opcija od zasebnih salona članica.
Što se tiče tehnologije, mreža Star Alliance je tijekom proteklih godina ulagala u razvoj i provedbu "plug & play" sustava. Ovaj koncept omogućuje svim članicama mreže Star Alliance direktno povezivanje njihovih IT sustava sa čvorištem kojim upravlja Star Alliance, umjesto bilateralnog povezivanja IT sustava sa svim članicama pojedinačno. Prvi od ovih proizvoda čvorišnog povezivanja zamijenio je proizvod direktnog ukrcaja, te omogućio članicama mreže Star Alliance izdavanje ukrcajnih karata za povezane letove za praktički sve kombinacije zračnih linija.
Tijekom 2015. godine u potpunosti su implementirane dvije dodatne aplikacije za programe čestih putnika (FFP). Prva aplikacija modernizirala je način razmjene FFP podataka između članica, čime je ukinuto retroaktivno odobravanje prijeđenih milja. Druga aplikacija osigurava gotovo trenutno ažuriranje otprilike 20.000 dnevnih promjena statusa čestih putnika u svih 28 članica mreže Star Alliance. Drugim riječima, čim nositelj FFP kartice postigne status Star Alliance Gold ili Star Alliance Silver, ta promjena se ažurira u svim sustavima, tako da putnici mogu ostvariti svoje pogodnosti čim za to steknu uvjete.
Nadovezujući se na tehnologiju IT čvorišta, Star Alliance će uvoditi daljnje tehnološke inovacije u narednim godinama. Ukratko, izvršni direktori su se složili da će Star Alliance nastaviti širiti svoju globalnu mrežu optimizacijom povezanosti letova s ciljem ostvarenja veće vrijednosti unutar mreže, te uvođenjem modela Connecting Partner. Korisničko iskustvo putnika treba i nadalje poboljšavati kroz konzistentnu uslugu u čitavoj mreži. I na kraju, Star Alliance će nastaviti sa svojom strategijom daljnjeg uvođenja nove tehnologije u sve segmente poslovanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu