Suvenire zamijenili posuđem za ruralni turizam s dizajnerskim potpisom

Autor: Poslovni dnevnik , 06. prosinac 2015. u 22:01
Pr-vi proizvodi bili su uglavnom suvenirski, vezani za tradiciju, a tržište domaće i turističko

Cilj je obrta Merania, koji danas ima sedam zaposlenika, u razvoj novih proizvoda uključiti lokalne kovače, stolare, staklare.

Labinski obiteljski obrt Merania pokazuje da manufakturna proizvodnja keramičkih proizvoda ima svijetlu poslovnu budućnost. A priča je počela 90-ih, kad je Masimo Jenkel napustio posao strojara na brodu i odlučio se posvetiti svojoj strasti – glini. Izradio je lončarsko kolo i počeo svladavati vještinu lončarenja i izrade tradicijskih predmeta poput bukaleta, lonaca, žara i drugih. I danas mu u poslu pomaže supruga Dolores, sama iz obrtničke obitelji.

Radionica im je dugo bila u garaži obiteljskog doma. Prvi proizvodi bili su uglavnom suvenirski, vezani za tradiciju, a tržište domaće i turističko. Kako je posao rastao, ukazala se potreba i za zapošljavanjem te za otvaranjem još jednog proizvodnog pogona u starogradskoj jezgri grada Labina.

Od Hrvatske obrtničke komore Merania je 2011. dobila znak tradicijskog obrta. Kako izrada i prodaja suvenira nije bila dovoljna za cjelogodišnje poslovanje, trebali su pronaći novo tržište i kreirati proizvode koji će se moći prodavati cijele godine. Tako su nastajali posuđe za posluživanje i spremanje hrane, keramička ambalaža za rakiju, keramička rasvjeta i drugi keramički proizvodi za opremanje interijera. Zahvaljujući razvoju ruralnog turizma, rasla je i potražnja za rustikalnim proizvodima.

Danas te proizvode izrađuju po narudžbi, prilagođavaju ih potrebama kupca i interijera. Kako je posao je rastao, morali su se preseliti u veći prostor. Kupili su nekretninu u sklopu bivše tvornice Prvomajske u Krapnu – Raši, posrijedi su bivša menza. Novac su osigurali kreditom Zabe i HBOR-a te dijelom bespovratnim sredstvima Ministarstva poduzetništva.

Preseljenje pogona omogućilo je povećanje kapaciteta te razvoj novih projekata koji su obuhvaćali i razvoj novih proizvoda s mladim dizajnerima. Jedan od njih je tanjur za konzumaciju istarske supe čiji dizajn potpisuje Studio Sonda iz Vižinade, a drugi je set Mediterania koji potpisuje mlada dizajnerica Ena Priselec – rasvjetno tijelo Maslina i zdjelice inspirirane tartufom, teranom i maslinom. Cilj je obrta koji danas ima sedam zaposlenika u razvoj novih proizvoda uključiti druge lokalne majstore: kovače, stolare, staklare.

Komentirajte prvi

New Report

Close