Upravni odbor Yahooa na trodnevnom sastanku koji je započeo u srijedu, razmatra prodaju dijelova internetskog poslovanja, nakon što menadžment u protekle tri godine nije uspio oživjeti njegove prihode, kazao je izvor upoznat sa situacijom.
Pokušaji izvršne direktorice Marisse Mayer da oživi tradicionalni posao Yahooa u protekle četiri godine nisu dali rezultate, a gotovo sva tržišna kapitalizacija Yahooa od oko 34 milijarde dolara pripisuje se njegovim udjelima u kineskoj internetskoj tvrtki Alibaba Holding Group te u Yahoo Japan Corp.
Neto prihodi Yahooa smanjili su se sa 5,4 milijarde dolara u 2008. godini na 4 milijarde, koliko se očekuje da će iznositi u ovoj godini, dok je broj zaposlenih u rujnu iznosio 11.500, što je čak 32 posto manje nego kad je Mayer u 2012. stupila na dužnost.
Prodajom odvojenih kompanija – Yahoo e-mail, Yahoo i Tumblr – mogla bi se postići cijena između 2 i 8 milijardi dolara, tvrde analitičari i bankari. Mnogi pak očekuju da će njihova cijena vjerojatno iznositi 4 milijarde dolara.
Nakon takve prodaje, Yahoou će ostati udjeli u Alibabi i kompaniji Yahoo Japan.
Procjenjuje se da bi vrijednost Yahoova udjela u Alibabi mogla biti viša ako bude prodan putem tržišta, no pitanje je bi li to dezinvestiranje moglo dobiti neoporezivi status. Naime, američka porezna uprava odbila je
Yahoo dati jasno očitovanje o tome da potez, kojim bi udjel u Alibabi bio izdvojen u posebnu tvrtku pod nazivom Aabaco, neće podlijegati oporezivanju. Yahoo je u 2005. godini za 40 posto udjela u Alibabi platio milijardu dolara.
Zainteresirane za taj dio poslovanja mogle bi biti privatne equity tvrtke zbog ogromne baza kupaca Yahooa, ali i tehnološke tvrtke željne mobilnih i internet sadržaja Yahooa.
The Wall Street Journal objavio je da bi potencijalni ponuditelji mogle biti kompanije Verizon i IAC / InterActiveCorp.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu