Čakovec, grad koji je prepoznat po svojoj dobroj poslovnoj klimi

Autor: Poslovni dnevnik , 02. prosinac 2015. u 22:01
Čakovec/Marko Jurinec/PIXSELL

U Čakovcu su svi našli svoje mjesto, od poljoprivrednika do marketing agencija i prodaje geodetske opreme.

Čakovec zacijelo spada u hrvatske gradove čije se gospodarstvo posljednjih godina najviše razvilo. Vrijedni Međimurci, mnogi od njih s iskustvom rada u Sloveniji i Austriji, ostvarili su golem napredak, a gradska uprava trudi se postaviti okvire koji će  olakšati poduzetništvo. Jedna od istaknutijih tvrtki je Tegra, koja se bavi niskogradnjom i zapošljava 145 ljudi.

"Imamo dvije šljunčare i asfaltnu bazu. Godišnji promet tvrtke je 75 milijuna kuna. Prošli smo fazu restrukturiranja zahvaljujući čemu smo prebrodili krizu kojom je bio posebno zahvaćen građevinski sektor", rekao nam je vlasnik Ivan Kolarić. Među čakovečkim poljoprivrednicima ističe se  OPG Kosi koji posluje unatrag dvadesetak godina i bavi se proizvodnjom konzumnog povrća na 50 hektara. 

Zaštitnici struke
"Proizvodnja se odvija na vanjskim površinama, uz to imamo plastenike za proizvodnju vlastitog rasada. Težište proizvodnje je na mrkvi, celeru, cvjetači, kupusu i cikli. Za tu proizvodnju posjedujemo kompletne linije za sadnju, sjetvu, uzgoj, branje i pakiranje proizvoda. Oprema i skladišni kapaciteti od 400 tona izgrađeni  i  nabavljeni  su dobrim dijelom uz pomoć predpristupnih fondova", kaže Nenad Kosi. "Plasman  oko  1500  tona  povrća imamo osiguran kroz tri strana trgovačka lanca koji posluju u Hrvatskoj.  Jedno smo od rijetkih OPG -a u Hrvatskoj koji posjeduju certifikat i rade po GLOBALGAP-u kontroli sljedivosti i ispravnosti proizvoda", kaže Kosi, ali iznosi i zamjerku.

 

1500tona

voća plasira OPG Kosi kroz tri strana trgovačka lanca

"Volio  bih  da  je  suradnja s lokalnom upravom bolja, da nas se više puta sjete i ponude pomoć jer smatram da smo respektabilni proizvođač povrća sa područja grada i da ga pozitivno predstavimo svojim primjerom po cijeloj državi", rekao je Kosi. Jedna od tvrtki s dugim kontinuitetom je Geo-centar. "Tvrtku smo osnovali 1991. kada nismo niti slutili da nas čeka ratno razdoblje i brojni izazovi. Međimurje je od davnina bilo poznato i prepoznato kao područje dobre poslovne klime i otvorenosti prema privatnom poduzetništvu. Blizina Zagreba, Slovenije i dobra prometna povezanost doprinjeli su poslovnom razvoju", kaže Verica Zalović, vlasnica Geo-centra. Osnovna djelatnost te tvrtke je zastupanje i prodaja geodetske opreme, preciznih GPS uređaja i geodetskog pribora, kao i servis takvih uređaja.

Zastupaju poznate japanske proizvođače Topcon i Sokkia te veliku američku firmu Faro, poznatu po 3D terestričkim laserskim skenerima.  "Opremanje geodetskih poslovnica uz kvalitetnu edukaciju korisnika i stalno promicanje novih tehnologija u geodeziji, građevinarstvu i arhitekturi, vrlo je bitno ako se želi učiniti tehnički rad lakšim, efikasnijim i u kranjem cilju profitabilnijim" kaže naša sugovornica.  Tvrtka je obiteljska – zapošljava petero zaposlenika i pokriva tržište Hrvatske i Slovenije. Svojim dugogodišnjim iskustvom, zalaganjem i stručnim znanjima, uveliko je pomogla  razvoju i promociji geodezije kao struke koja je itekako bitna za cjelokupan razvoj društva u kojem živimo.  Kao inženjerima geodezije, njihova vizija razvoja se oduvijek zasnivala na unapređenju geodetske struke. 

Nove tehnologije  
"Nikada nismo bili samo trgovačko poduzeće kojem je samo prodaja bila glavni cilj, nego smo nesebično dijelili svoje znanje stečeno brojnim edukacijama u stranim zemljama i prenoseći pozitivna iskustva u naše okruženje. Geo-centar je oduvijek bio zamišljen kao centar geodezije, gdje su brojni geodetski stručnjaci dolazili kako bi stekli nova znanja o suvremenim metodama rada, unaprijedili svoj svakodnevni posao ili jednostavno razgovarali o problemima struke.  Nove tehnologije mjerenja, koje snažno propagiramo i nastojimo uvesti u geodetsku svakodnevnicu, pomoći će sveukupnom ekonomskom razvoju Hrvatske.

Bez ažurnih i upotrebljivih prostornih podataka, naše društvo se ne može razvijati i postići rezultate primjerene jednoj članici EU.  Glavna nam je zadaća educirati investitore da znaju upotebljavati takve visoko-kvalitne prostorne podatke koje im današnja suvremena geodezija i njeni stručnjaci mogu isporučiti", kaže Verica Zalović. Digitalna  marketing agencija LM  Komunikacije osnovana je u svibnju 2015. "Tvrtku smo osnovali nakon prepoznavanja poslovne prilike, za kojom postoji velika potražnja na lokalnom i regionalnom tržištu. Tvrtka LM Komunikacije bavi se i specijalizirana je za digitalni marketing s naglaskom na video produkciju, izradu profesionalnih fotografija, organizaciju i destinacijskim marketingom.  

Tvrtka LM Komunikacije djeluje unutar poduzetničkog inkubatora Tehnološko – inovacijskog centra Međimurje i kontinuirano surađuje sa ostalim inkubiranim poduzećima koje pružaju usluge komplementarne uslugama LM Komunikacija", rekao nam je Nikola Budiša, osnivač tvrtke. Strateški cilj LM Komunikacija je postati regionalno poznata digitalna agencija koja se nastoji u svijesti potencijalnih i postojećih klijenata istaknuti i diferencirati kreativnošću i profesionalnim pristupom. Iza tima LM Komunikacija stoji nekoliko uspješnih projekata vezanih uz afirmaciju identiteta i promidžbu grada Čakovca i cijele županije, te afirmaciju kreativnosti i stvaralaštva. Neki od tih projekata su portal Lovely Medjimurje koji se bavi promocijom grada Čakovca i Međimurske županije u lijepoj našoj i inozemstvu. Milenijska fotografija grada Čakovca u suradnji sa gradom Čakovcom i turističkom zajednicom Grada Čakovca. 

Komentari (6)
Pogledajte sve

Ne, ovdje su mala – obiteljska poduzeća u najvećem broju. Sa dobiti se rasplaže onako-kako se obitelj
DOGOVORI. To je poanta ove regije ! Ne uplaćuju se veliki porezi i doprinosi, nego minimalni,
a nastoji se zaraditi -maksimalno. Zbog toga statistika tako govori.
Opet, s druge strane – ta DOBIT nije ogromna, nego zadovoljavjuća, a obitelj kroz poslovanje-
ima korist. ….ako si poduzetnik , sve razumiješ.


Pa, već smo toliko puta objasnili taj fenomen / sve super, a niske plaće/
Ljudi, mi isplaćujemo MINIMALCE u poduzetništvu! A Vi? Ono što radimo s dobiti , je druga priča….

dijelite radnicima ? ili………?
Anonimno, 03.12.2015. u 15:22
Anonimno, 03.12.2015. u 15:22
[/quote]

Pa, već smo toliko puta objasnili taj fenomen / sve super, a niske plaće/
Ljudi, mi isplaćujemo MINIMALCE u poduzetništvu! A Vi? Ono što radimo s dobiti , je druga priča….

Dobra poslovna klima i razvijeno poduzetništvo je razlog gotovo najnižim prosječnim plaćama u HR?
Biće da je to zato jer valjda većina onih koji rade na sirotinjskim plaćama, a usput hrane bagru foteljaša sa daleko većim plaćama..

New Report

Close