Besplatne edukacije za male poduzetnike i nagrade za najbolje

Autor: Marta Duić , 24. studeni 2015. u 22:01
Nagrađeni mali poduzetnici/PIXSELL

Putem poslovnog uzleta, uzletjela je i Hrvatska i naše gospodarstvo, naglasio je Branko Grčić.

Na završnoj manifestaciji Poslovnog uzleta održanoj u ponedjeljak u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski dodijeljene nagrade najboljim malim i srednjim poduzetnicima u kategorijama Uzlet dobiti, Uzlet investicije, Uzlet izvoza, Uzlet prihoda, Uzlet zaposlenosti, Uzlet ženskog poduzetništva i Zlatni uzlet. Nagradu za Uzlet ženskog poduzetništva dobila je tvrtka Sancta Domenica, Uzlet dobiti odnijela je Paška sirana, Uzlet prihoda dobila je tvrtka Interijeri Buden, Uzlet izvoza tvrtka Bosio Zagreb, Uzlet investicija Tehnozavod, Uzlet zaposlenosti Brama -prom, a dobitnik Zlatnog uzleta je AquafilCRO.

Više o samom projektu okupljenima je rekla Andrea Borošić, direktorica Poslovnog dnevnika i članica Uprave Večernjeg lista. "Uspješno provodimo ovaj projekt već drugu sezonu, a čini se kao da je bilo jučer kada smo se pitali kako mi kao važan i relevantan poslovni medij možemo pomoći rastu malog i srednjeg poduzetništva. Obišli smo 23 grada, obrazovali preko 7000 poduzetnika, a iduće godine nas čeka više od 30 gradova", rekla je Borošić. Obećala je kako se borba za male poduzetnike nastavlja, a Poslovni dnevnik će idalje izvještavati o njihovim pozitivnim pričama i pisati o njihovim uspjesima, problemima s kojima se suočavaju te ih nastaviti educirati kroz ovaj projekt omogućujući im da budu još bolji.  

"Budućnost zemlje leži u njima, u onima koji su dovoljno hrabri da se uhvate u koštac s izazovima i administracijom", poručila je Borošić. Branko Grčić, potpredsjednik vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije, naglasio je kako se na ovaj projekt mnogi mogu ugledati i rasti. Uz čestitke organizatorima istaknuo je kako nam svima moraju biti važni mali i srednji poduzetnici, upravo oni kojima se i dodjeljuju nagrade. "To je put prema kojem Hrvatska ide. Putem poslovnog uzleta, uzletjela je i Hrvatska i naše gospodarstvo. Okrenuli smo trendove i došli od rasta. Raste nam industrija, raste nam izvoz, raste nam turizam, a u sve većem porastu su i investicije. Hrvatska neka samo nastavi ovim putem poslovnog rasta", rekao je Grčić.

 

7000poduzetnika

besplatno se educiralo na Poslovnom uzletu

Nagrade poduzetnicima podijelili su partneri i pokrovitelji projekta, predsjednica HUP-a Gordana Deranja dodijelila je nagradu u kategoriji Uzlet ženskog poduzetništva, članica Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvoj Martina Jus u kategoriji Uzlet prihoda, Saša Kramar, član Uprave za poslovne korisnike Hrvatskog Telekoma u kategoriji Uzlet dobiti, predsjednik Uprave PBZ Carda Mislav Blažić u kategoriji Uzlet izvoza, nagradu za Uzlet zaposlenosti dodijelio je potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić, a nagradu za Zlatni uzlet dodijelila je direktorica Poslovnog dnevnika i članica Uprave Večernjeg lista Andrea Borošić.

Nagrađeni su naglasili kako bez njihovih zaposlenika uspjeha ne bi ni bilo i zahvalili se organizatorima. Uz to, nesebično su podijelili svoje nagrade u dobrotvorne svrhe, ekipa Paške sirane nagradu je donirala ligi za borbu protiv raka onkološkog odijela KBC-a Split, a tvrtka Brama prom nagradu je donirala dječjoj bolnici Bistra. Edi Kraus, član Uprave AquafilCRO istaknuo je kako mu je drago da se kao strani investitori, osjećaju tako dobrodošlo i da su uspješni u tome što rade.

Veliki potencijali
"Raduje me što je malo i srednje poduzetništvo prepoznato jer zaista ima veliki potencijal. Nastavili smo rast zaposlenosti i u 2015. godini zaposlili još 15 novih zaposlenika", pohvalio se Marko Šimić, direktor Brama proma. Inače, ova završna manifestacija simbolizira krunu projekta Poslovni uzlet koji je pokrenut na inicijativu Poslovnog dnevnika početkom 2014. godine, u suorganizaciji s Ministarstvom poduzetništva i obrta, pod pokroviteljstvom tadašnjeg Predsjednika Republike Hrvatske i u suradnji s partnerima. Osnovna ideja projekta bila je promicanje malog i srednjeg poduzetništva te odabir i nagrađivanje najboljih malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj te im omogućiti alate da postanu još bolji, uspješniji te da ostvaruju rast poslovanja.  Nakon što je Poslovni uzlet u 2014. uspješno educirao više od 7000 malih i srednjih poduzetnika, uspješan slijed nastavio se i u 2015. godini. Tim Poslovnog dnevnika i partneri projekta proputovali su 23 grada i 12 županija gdje su posjetiteljima pokazali kako biti uspješan kroz panel diskusije s poduzetnicima svakog pojedinog grada, dotakli se aktualnih pitanja te gospodarskih problema u intervjuima s čelnim ljudima iz Vlade i državnih institucija te pospješili znanja i proširili horizonte svima prisutnima.

Obišli cijelu Hrvatsku
Gradovi Velika Gorica, Koprivnica, Zadar, Pula, Varaždin, Cres, Sisak, Vinkovci, Split, Osijek, Ivanec, Jastrebarsko, Ludbreg, Pregrada, Gospić, Rijeka, Makarska, Supetar, Novigrad, Grubišno polje i Čakovec te Zagrebačka, Koprivničko-križevačka, Zadarska, Istarska, Varaždinska, Primorska, Vukovarska, Međimurska, Splitska, Lička, Bjelovarska te Krapinska županija istaknuli su pozitivne primjere te ispričali poduzetničke priče svog grada u županije naglašavajući kako ulaganjem u infrastrukturu, poslovnim investicijama, projektima i suradnjama možemo dodatno potaknuti razvoj malo i srednjeg poduzetništva. Na edukacijama Poslovnog uzleta polaznici su kroz interakciju predavača s njima, realne primjere iz poslovnog života, radionice u sklopu same edukacije, razmjenu iskustava s predavačima i ostalim polaznicima naučili nove segmente ključne za razvoj njihovog poslovanja ili produbili i nadogradili već utvrđena znanja i vještine. Bilo je tu raznih tema, naravno prilagođenih mjestu održavanja manifestacije.  Moglo se čuti kako iskoristiti EU fondove u ruralnom razvoju i razvoju turizma, kako se bez previše ulaganja oglašavati na društvenim mrežama i platformama, kako vam Cloud usluge mogu olakšati poslovanje, kako razviti i zadržati kvalitetu brenda ili kako do novca koji vam je na raspolaganju za projekte energetske učinkovitosti.  U suradnji s partnerima pokrili smo i teme koje muče mnoge poduzetnike poput restrukturiranja tvrtke, HBOR -ovih mogućnosti kreditiranja, kako napisati kreditni zahtjev kojem ni jedna banka neće moći odoljeti, kako najlakše osigurati proizvod i uslugu i ili kako faktoring može poboljšati likvidnost vaše tvrtke ili obrta. 

Put do uspjeha je kvaliteta i pošten rad

Tko želi uspjeti, mora ponuditi kvalitetu i pošten rad. Kako kaže Ivan Buden, osnivač tvrtke Interijeri Buden, "u poslu nema muljanja. Sve mora ići onako kako smo se dogovorili s investitorom. Ali zadovoljni isto tako moraju biti i radnici, s plaćanjem nikada nikome nismo kasnili, ni radnicima niti državi. Od mene još nitko nije otišao u Njemačku. Recesija nas nije pokosila jer radimo dan i noć, pa smo brži od recesije", kaže Buden. Građevinarsku tvrtku registrirao je 2011., prije toga je od 2004. imao obrt Interijeri Zagi. Njegovi Interijeri Buden su obiteljska tvrtka u kojoj uz vlasnika radi supruga, sinovi, snaha. "Posla ima, mlada smo firma, gradimo, maljamo, zapošljavamo montere koji u prosjeku imaju 28 godina. Sada imamo do 50 zaposlenih, među njima i osoba s invaliditetom. Najveći mi je uspjeh što su svi investitori zadovoljni, to zadovoljstvo mi je najveće bogatstvo", kaže Buden, te dodaje- "nagrada nam je poticaj da budemo još bolji. 

Ne idu na masovni proizvod nego na kvalitetu i tradiciju

Paška sirana je nastala 1946. kao mala poljoprivredna zadruga iz Paga koja je okupila desetak ovčara iz Povljane, Kolana, Novalje. Od male otočne zadruge, vremenom je nastala najveća sirana na otoku Pagu. Privatizirana je 1992., vlasnici su tada postali zaposlenici i bivši zaposlenici, a sada kontrolni dio ima menadžment koji od tada vodi tvrtku. Na pitanje po čemu je sirana posebna, direktor Ante Oštarić kaže da proizvode delikatesne sireve, ne idu na masovnu proizvodnju nego na kvalitetu i tradiciju. "Mi nismo industrija nego manufaktura, sve je kod nas ručno rađeno na potpuno prirodan način, od domaćeg ovčjeg i kravljeg sira. Lani smo stavili na tržište paškinjice, čokoladu s paškim sirom, za koju smo dobili nagradu Cropack za ambalažu. Nastojimo oplemeniti naše proizvode", kaže Oštarić. "Nema stajanja, stalno širimo asortiman. Tu računamo na EU fondove. Otvoren je natječaj na koji ćemo aplicirati, za modernizaciju pogona za pakiranje", kaže Oštarić. 

Snaga tvrtke je najbolji tim ljudi

Zagrebačka tvrtka Tehnozavod Marušić, specijalizirana za sustave tehničke zaštite, lani je slavila 50 godina od osnutka, a u tom je razdoblju propla kroz broje promjene. "Danas u tvrtki radi nas 80, i to većinom mladih inženjera elektrotehnike, specijaliziranih za svoj uži segment" kaže Krešimir Marušić, član Uprave tvrtke. Na pitanje što tu tvrtku izdvaja od ostalih, kaže – "mi imamo najbolji tim ljudi. Svatko može prodati kameru, ali znati napraviti i prilagoditi rješenja za kupca ne može baš svatko. Kad su svu drugi padali mi smo bili stabilni, sada rastemo". Planovi? "Razvoj namjenskih rješenja prilagođenih klijentima. Puno ulažemo u razvoj namjenskih softvera, a to su specijalne aplikacije koje omogućavaju da sustave i rješenja koje nudimo klijentima točno prilagodimo tako da kupac dobije maksimum. To je jedna zadana vrijednost gdje nas konkurencija ne može pratiti". Na pitanje o najvećem uspjehu u poslovanju kaže da su napravili puno velikih sustava tehničke zaštite kod kojih klijenti uglavnom inzistiraju da se, iz sigurnosnih razloga, o tome ne priča.

Kontinuirani rast prihoda i stalno investiranje u razvoj maloprodaje

Tvrtka Sancta Domenica, dobitnik nagrade za Uzlet ženskog poduzetništva posluje u sferi veleprodaje i maloprodaje elektroničke opreme od 2000. godine. Kako kaže, Vesna Ramljak direktorica Santa Domenice, ističu se upravo po tome što je na čelu tvrtke žena koja uspješno koordinira 85 zaposlenika. "Budući da je riječ o specifičnoj djelatnosti i specifičnoj branši koja nije tako uobičajena za žene rekla bih da smo upravo po tome posebni. Poslovanje naše tvrtke se temelji na bliskoj i direktnoj suradnji sa vodećim proizvođačima poput Samsunga, LG-a, Panasonica, Sonyja. Godinu za godinom bilježimo kontinuirani rast prihoda i stalno investiramo u razvoj distributivne mreže i vlastite maloprodaje, te razinu usluge ka potrošačima", kaže Vesna Ramljak direktorica Santa Domenice. Od 2013. ulažu i u razvoj SD multibrand poslovnica, gdje možete pronaći sve brendove koje zastupaju na jednom mjestu.  "Trudimo se pratiti trendove pa tako sve naše poslovnice na godišnjoj razini prolaze niz prilagodbi i preuređenja kako bi uvijek mogili svojim kupcima pružiti maksimum", tvrdi Ramljak. 

I ove godine zapošljavaju, već imaju 15 novih radnika

Tvrtka Brama Prom utemeljena je 1994. i prošle godine je proslavilo 20 godina uspješnog poslovanja, a od ove godine ponosni je vlasnik nagrade Uzlet zaposlenosti. Tvrtka se bavi proizvodnjom svježe i suhe drvene građe, elementa i friza od jasena i hrasta, a sirovinu nabavljaju od Hrvatskih šuma sa kojim imaju potpisan višegodišnji ugovor. Kako kaže Marko Šimić, direktor Brama Proma za pokretanje posla se odlučio sasvim spontano i pokrenuo vlastiti biznis. "Najbolja godina nam je bila 2008. godina, a najveći porast broja zaposlenih smo imali u 2014., a nastavili smo taj uspješan trend i u 2015.", otkriva Šimić. Posebno je ponosan na činjenicu da je kompletna proizvodnja namijenjena izvozu u zemlje EU i Dalekog istoka. Ključ uspjeha leži i u uspješnim poslovnim suradnjama poput njihove s Hrvatskim šumama. Kako tvrdi Šimić, danas je više od 90 posto šuma u vlasništvu državnih tvrtki i bez kvalitetnih suradnji šanse za male poduzetnike u toj branši ne postoje. Kaže kako su nastavili sa uzletom zaposlenosti i u 2015. godini te kako su do sada zaposili još 15 novih ljudi.

Trebate vjerovati u sebe, ići dalje i dokazati da nije sve crno

Tvrtka Bosio Zagreb posebno je specijaliziralo za proizvodnju i prodaju industrijskih peći te za prodaju izolacijskih materijala za područje visokih temperatura. Od osnivanja tvrtke 1999 godine bavili su se isključivo prodajom industrijskih peći i izolacijskih materijala da bi 2006. krenuli s izradom prvih malih električnih peći za keramiku. Uslijedile su peći za RAKU tehniku, peći za toplinsku obradu metala i laboratorijske peći. "U poduzetništvu je u današnje vrijeme izuzetno bitna tvrdoglavost. Mnogi to nazivaju upornošću, ali ja to zovem tvrdoglavost. Trebate vjerovati u sebe i ići dalje i dokazati i sebi i drugima da ipak nije sve tako crno kako se čini i da je uspjeh moguć", kaže Josip Srabotnak, direktor Bosio Zagreb. Srabotnak tvrdi kako su posebno ponosni na to što su Hrvatskoj bili uključeni u projekte izrade i isporuke nekoliko najvećih instaliranih industrijskih peći u regiji. Proizvodi iz njihove ponude do sada su plasirani na tržište Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Velike Britanije, Nizozemske, Njemačke, Francuske, Ukrajine, Švedske, Ujedinjeni Arapski Emirati i Rusije. 

Za poslovni uspjeh najvažnija je upornost

Tvrtka AquafilCRO osnovana je 2001. godine i bavi se preradom umjetnih i sintetičnih vlakana – spiralno ovijene pređe – conventional covered, zračno ovijene air-covered pređe te teksturiranjem pređe. Dio su talijanske grupacije Aquafil koja je lider u proizvodnji poliamida PA6, primjeni politike održivog razvoja i inovacijama. Tu se posebno ističe proizvodnja 100 posto regeneriranog poliamida PA6 – ECONYL-a, proizvoda jedinstvenog u svijetu. Grupacija zapošljava preko 2400 radnika u 15 tvornica koje se nalaze u osam država na tri kontinenta Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj, UK, Njemačkoj, SAD-u, Tajlandu i Kini. Za AquafilCRO 2014. godina je bila rekordna po svim pokazateljima, prerađeno je 10 mil. kg pređe ostvaren je ukupni prihod u iznosu 361 mil. kn i rezultat u visini 14 mil. kuna. "Kao i proteklih godina, 100 posto proizvodnje namijenjeno je izvozu. U prosjeku smo prošle godine bili angažirali 323 vlastitih i agencijskih radnika. Upornost je ključna – udaraš kamenom o kamen dok ne dođeš do vatre", kaže Saša Muminović, član Uprave. 

Komentirajte prvi

New Report

Close