Marriottovo preuzimanje Starwooda za 12,2 milijarde dolara, najavljeno prije dva dana kao gotov deal kojim će nastati divovski globalni hotelski operater, iznenadilo je i najupućenije u kretanja u hotelskoj industriji i široj poslovnoj zajednici, tim više što se prije samo nekoliko tjedana pričalo kako Starwood ozbiljno "snimaju" čak tri kineske kompanije.
Potez bi se stoga mogao ocijeniti kao američki odgovor pokušaju Kineza da otmu dio kolača u hotelskoj industriji, što se dijelom može iščitati i iz riječi Arne Sorensona, predsjednika Uprave Marriotta, u razgovoru za magazin Hotels: Marriott je mjesecima ispitivao teren i razmatrao ideju, no uletio je kad je shvatio da bi ih netko mogao preteći. "U jednu ruku pregovori su trajali dugo, a s druge strane dogovorili smo se izuzetno brzo. Ušli smo u proces prije sedam mjeseci, no za to vrijeme nismo htjeli nastupati agresivno te smo tek u posljednjih mjesec dana shvatili da je riječ o jedinstvenoj prilici i postigli dogovor u vrlo kratkom periodu", kaže Sorensen.
12milijuna
kuna uložio je Anđelko Leko u obnovu Hotela Westin i Sheraton
Otvoreno najavljuje da će spajanjem obje kompanije dobiti jaku pregovaračku snagu u odnosima s agencijama, odnosno mogućnost za razvoj vlastitih tehnologija kojima se planiraju boriti protiv sve žešćeg pritiska igrača kao što je Expedia. Stvara se široka baza različitih hotela, od srednje rangiranih visokokategornika do superluksuznih hotela, od gradskih hotela do odmorišnih resorta, udružuju se dva najjača hotelska loyalty programa, što za sve hotele u grupaciji znači svjetsku bazu od ukupno čak 70 milijuna gostiju. Dva dosadašnja jaka konkurenta snage sad planiraju prebaciti na povećanje učinkovitosti, nove tehnologije.
Osim jake tržišne pozicije koju će dobiti obje strane, Starwood Marriottu donosi globalniju zastupljenost, jačanje lifestyle brendova. Zasad nema nikakvih bojazni da će akvizicija, koja se planira dovršiti sredinom iduće godine, bilo kome naškoditi. Ističu se samo dobre strane spajanja, koje će utjecati i na poslovanje dviju hrvatskih kompanija, ponajprije HUP-a Zagreb, koji sa Starwoodom surađuje već 25 godina, te splitskog Hotela Lav, koji posluje pod Starwoodovim brendom Le Meridien.
Čižmar
Svi hoteli iz grupacije dobit će znatno veću bazu gostiju, što može povećati prihode
Nakon obnove ugovora za zagrebačke hotele, vlasnik HUP-a Zagreb Anđelko Leko sa Starwoodom je nedavno potpisao i suradnju za Sheraton Dubrovnik. Kad je konkretno Sheraton u pitanju, Sorenson posebno ističe nužnost jačanja tog brenda traženjem najboljih rješenja za nova ulaganja kod hotela koji ga ruše. Drugim riječima, neki će se vlasnici naći pred izazovom zahtjevnih ulaganja ili eventualnog raskida ugovora, što se ne bi trebalo dogoditi zagrebačkom Sheratonu s obzirom na nedavna značajna ulaganja.
U obnovu Sheratona i Westina Leko je uložio oko 12 milijuna kuna te 80 mil. eura u dubrovačke hotele. "Ne očekuje se da će novi vlasnik Starwooda u destinacijama mijenjati brendove, eventualno se mogu dogoditi neka preslagivanja kod hotela sa slabijim rezultatima, ali sve će ovisiti o ugovornim uvjetima i neće se događati bez suglasnosti vlasnika. Svi hoteli iz grupacije dobit će znatno veću bazu gostiju, što može povećati prihode iako loyalty programi donose i popuste", ističe analitičarka Sanja Čižmar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu