MasterCard pregovara s nekoliko velikih banaka u Hrvatskoj o uvođenju svoje digitalne platforme za beskontaktna, mobilna i online plaćanja.
O primjeni Masterpass platforme, koja u različitim segmentima na hrvatskom tržištu predstavlja konkurenciju PayPalu, dijelu domaćih payment startupa kao i inicijalnoj ideji koju je Hrvatski telekom imao o ulasku u mobilna plaćanja primjenom mobitela i NFC tehnologije, drugi najveći kartičar na svijetu navodno razgovara i s tvrtkama koje se bave telekomunikacijama i trgovinom. Sanja Žigić, direktorica MasterCarda za Hrvatsku, Damir Hodžić, MasterCardov voditelj poslovnog razvoja kao i Aleksandra Babić, voditeljica marketinga o tome nisu željeli ići u detalje.
40posto
građana u Hrvatskoj isprobalo je beskontaktno plaćanje
Navode tek da interes postoji. Da li ga pak pokazuju kompanije poput HT-a i Agrokorovog mStarta nisu željeli komentirati. "Veliki subjekti koji rade inovativne stvari su nam u fokusu, ali tko su oni ne bih komentirali", kaže Babić. MasterCard je u srijedu u Zagrebu predstavio rezultate svog istraživanja o korištenju mobilnog plaćanja na hrvatskom tržištu. Brian Morris, MasterCardov direktor novih rješenja za plaćanje za tržišta srednje i istočne Europe kaže da je cijela ta regija vrlo napredna u primjeni takvih tehnologija. Najbolje rezultate MastarCard bilježi u Češkoj i Poljskoj.
"Naša platforma omogućuje proizvođačima narukvica da u njih ugrade vlastiti digitalni novčanik, jednako tako to mogu proizvođači automobila napraviti u obliku ključeva za automobil ili operateri i banke u obliku mobilnog novčanika. Naše rješenje im omogućuje da budu inovativni prema korisnicima", kaže Morris. Pojašnjava da u SAD-u MasterCard ima vlastito rješenje mobilnog novčanika, ali u Hrvatskoj i regiji plan im je na tržište ići preko partnera, a ne izravno sa svojim mobilnim novčanikom.
Direktorica lokalnog ureda Sanja Žigić kaže da su pretpostavke za brzo uvođenje te tehnologije već prisutne. Prema istraživanju GfK iz listopada, 51 posto građana ima tri ili više kartica u novčaniku, 26 posto karticama svaki dan plaća na prodajnim mjestima, 91 posto građana zna za beskontaktno plaćanje, a čak 40 posto građana već je isprobalo beskontaktno plaćanje. "U godini dana broj onih koji su isprobali beskontaktno plaćanje se udvostručio, a da ima prostora za rast ukazuje podatak da u EU bilježimo rast takvih plaćanja od 40 posto mjesečno", zaključuje Žigić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu