Košarica napunjena robnim markama trgovaca sada je 20 posto skuplja nego prije sedam godina, istaknuo je Mladen Kožić iz GfK u utorak na prvoj FMCG konferenciji u RH održanoj u organizaciji regionalnog magazina In Store.
Prosječna je košarica danas jeftinija 4,8% nego prije sedam godina, dok je cijena košarice napunjene brendovima niža čak 8,3 posto. Robne marke u pojedinim skupinama jače stišću brendove, pa su tako pića skuplja čak 50 posto, dok su cijene proizvoda osobne higijene u robnim markama trgovaca pale 27 posto. Robne marke ukupno su snažno rasle do pretkraj 2014., kad je zabilježena stagnacija, nastavljena i tijekom ove godine. Brendovi se kod hrvatskih kupaca u prosjeku ipak i dalje žilavo drže, a na top ljestvici prva je Vindija sa svojim asortimanom Z'bregov, drugi je Kplus, a treći Dukat, pokazuje istraživanje GfK.
68posto
kupaca bira brend Kandit; prema njih 26% prije 7 godina
"Iznenađenje liste je Kandit, prije sedam godina biralo ga je 26 posto kupaca, a sada to čini njih 68 posto", iznio je Kožić naglasivši kako je to najbržerastući brend u proteklih sedam godina pozicioniravši se na 16. mjesto ljestvice, uz rast vrijednosti brenda za čak pet puta. Premda je danas ukupni maloprodajni promet manji nego prije sedam godina neki trgovci uspjeli su podići vrijednost prosječne košarice, to su Konzum, Tommy, Lidl, Interspar i Plodine, naveo je Kožić.
Online trgovina razvija se sporim korakom, u proteklih sedam godina rasla je sa 0,1 na 0,4 posto udjela u ukupnoj maloprodaji. No, cijena te košarice u RH skuplja je 4,5 puta od one koju kupac napuni izravnim posjetom trgovini, dok je na europskoj razini online košarica skuplja tek tri puta. Za razliku od europskih kupaca koji bilježe sve manju frekvenciju odlazaka u šoping kada je riječ o hrani i piću, ali je njihova košarica sve skuplja, u Hrvatskoj je evidentan obrnut trend. "U prodajne objekte velikih formata Hrvati sve češće odlaze i po samo jedan artikl", kaže Kožić i navodi kako tek svaka treća kuna u RH završi u velikim košaricama.
Radoš: Rat cijenama žešći je nego ikada
Raspon cijena u asortimanu ponuđenom na policama trgovaca gledan kroz 5000 artikala prije 10-ak godina vrtio se između minus dva i plus sedam posto, a danas je pao na gotovo ujednačenih plus-minus jedan posto, rekao je direktor nabave Konzuma Jure Radoš. "Rat cijenama žešći je nego ikada," ustvrdio je Radoš dodavši kako ne jenjaju ni agresivne promocije u borbi za naklonost kupaca. U Adria regiji (Slovenija, Hrvatska, BiH, Crna Gora i Srbija) Konzum sa sestrinskim tvrtkama drži 2000 trgovina različitih formata s površinom oko milijun kvadrata.
Cjenovnu utakmicu uzrokovali su diskonteri, koji na slovenskom tržištu drže čak 17% udjela, a u Hrvatskoj oko 9 posto. Mali trgovci pali su na ispod 10 posto. Tržišna koncentracija najizraženija je u Sloveniji, tamo top pet trgovaca drži već 80% udjela, u Hrvatskoj je oko 60 posto. Na tržištu BiH "eksplozija" se dogodila u 2014. pa je prva petorka ulovila udjel od 54%, dok Srbiju tek čeka okrupnjavanje jer pet najvećih trgovaca danas pokriva tek 32% tržišta. Slovenija dominira i ocjenjuje li se broj trgovina površinom većih od 300 kvadrata, na milijun stanovnika ima ih 310, a Hrvatska je druga s 192. Istaknuo je da su u Sloveniji modernizirali 40 trgovina, što je poguralo učinak u prometu, koji je zabilježio rast od 10 do čak 70 posto na pojedinim lokacijama.
Konzum u Hrvatskoj u idućih 2-3 tjedna starta s dva projekta. Bivši Getro u Vrbanima postaje glavno skladište za online trgovanje. Premda taj kanal prodaje imaju od 2006., on dosad nije zaživio kako su očekivali, godišnje je ostvarivao prihod kao prosječni Konzumov supermarket. Novi model dorađen je nizom detalja pa će tako svaki kupac dobiti ne samo registarsku oznaku vozila koje će mu na kućnu adresu dostaviti naručene proizvode nego i fotografiju osobe koja isporučuje pošiljku. Drugi projekt je discovery shopping u bivšem trgovačkom centru Mercator u zagrebačkoj Vukovarskoj ulici. Vrata otvara u prosincu, bit će to najmoderniji maloprodajni prostor u cijeloj regiji, pohvalio se Radoš na prvoj FMCG konferenciji (Fast Moving Consumer Goods) koju je organizirao regionalni magazin In Store.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.…
To IPKK neće moći nikada.
nije li Kandit (brand) u stvari Kandit d.o.o., a ne IPKK?
Kandit je izdvojen i prodan Saponiji
milka je neusporediva sa kandit čokoladama. ali na žalost si u pravu, narod kupuje smeće, nemaju pojma o ničemu i to su činjenice. milka im je br. 1 čokolada, a to je očaj – sami šećer.
[/quote]
Doći ćemo i mi do te faze kad počnemo ozbiljnije izvozit
I dalje su oni preskupi za EU i kao takvi nemaju šanse.
Pa u ST centrima milka 300g na akciji za 11,99.
To IPKK neće moći nikada.
milka je neusporediva sa kandit čokoladama. ali na žalost si u pravu, narod kupuje smeće, nemaju pojma o ničemu i to su činjenice. milka im je br. 1 čokolada, a to je očaj – sami šećer.
Uključite se u raspravu